Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

رئیس سازمان هواشناسی کشور با پیش‌ بینی بارش‌ های زیر نرمال برای زمستان و اوایل بهار سال آینده گفت...

هواشناسی: در حال بارورسازی ابرها هستیم

بورس24 : رئیس سازمان هواشناسی کشور با پیش‌ بینی بارش‌ های زیر نرمال برای زمستان و اوایل بهار سال آینده گفت: ممکن است امواجی بارشی به صورت غیرمترقبه، موقت و موردی طی زمستان و بهار سال آینده کشور را تحت تاثیر قرار دهد اما این امواج در الگوها و مدل‌ها دیده نمی‌ شود. 

سحر تاجبخش رئیس سازمان هواشناسی کشور اظهار کرد: بر اساس نقشه‌ها، شواهد و اطلاعات موجود، برای فصل زمستان تا اوایل بهار سال آینده سیگنال خاصی در مورد بارش‌ها وجود ندارد، از این رو پیش‌بینی می‌کنیم بارش‌ها نرمال به سمت کم‌ بارشی باشد. 

وی با بیان این‌که ممکن است امواجی به صورت غیرمترقبه، موقت و موردی کشور را تحت تاثیر قرار دهد که این امواج در الگو‌ها و مدل‌ها دیده نمی‌شود، افزود: ۳.۵ سال است که در کشور شرایط خشکسالی داریم و باید در حوزه مدیریت منابع آب، کشاورزی، صنعت و محیط زیست برنامه‌های جدی داشته باشیم.

وی در خصوص بارورسازی ابر‌ها و اثرات آن بر افزایش میزان بارندگی‌ها گفت: بارورسازی ابر‌ها یک موضوع علمی است که در همه کشور‌های دنیا انجام می‌شود و قابل اجرا بوده و در تمام آزمایشگاه‌های مرتبط، این موضوع بررسی شده است. 

رئیس سازمان هواشناسی گفت: ادعا‌های متفاوتی در خصوص تولید بارش وجود دارد و آنچه می‌توانیم به آن استناد کنیم، مقالات و مستنداتی بوده که در سازمان‌ها و ژورنال‌های بین‌المللی منتشر می‌شوند. در ایران نیز سازمانی زیر نظر وزارت نیرو در رابطه با بارورسازی ابر‌ها در حال فعالیت است.

منبع خبر: همشهری آنلاین

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24