Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

درخصوص تجدید ارزیابی، با انتشار نامه تغییرات در استاندارد شماره 15 حسابداری، اکثر موانع پیش روی هلدینگ‌ها برداشته شده و شرکت‌ها به مرور در این مسیر قرار خواهند گرفت. و البته تعیین تکلیف کاهش دوره تجدید از 5 به 3 سال موضوعی است که اگر نهایی شود، تاثیر مثبتی در روند حرکتی بازار خواهد گذاشت.

پیش‌بینی وضعیت بورس 19 دی 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : معاملات چهارمین روز کاری هفته را در حالی آغاز می‌کنیم که بازار دیروز تحت تاثیر دو رویداد بود. در یکسو از تائید و تکذیب‌ها و فشاری که شورای رقابت و معاون اول رئیس‌جمهور به صنعت خودرو وارد کرده بود، عصبانی و خشمگین بود و در سوی دیگر زمزمه‌هایی درخصوص تحقق سود مناسب پالایشی‌ها در دوره 9 ماهه را می‌دید که بواسطه تقاضای نسبی در این گروه، سبب تعادل نسبی کلیت بازار شده بود. و لذا فضای دقایق نخست چندان هم بد نبود و تحرکاتی همراه با تزریق نقدینگی را شاهد بودیم. اما با گذر از نیمه ابتدایی بازار و روشن شدن ضعف طرف تقاضا، خشم برخی از معامله‌گران شدت بیشتری گرفت و در همین راستا نیمه دوم چندان جالب و جذابی را شاهد نبودیم. در نتیجه معاملات روز گذشته، شاخص کل با افت اندکی در ارتفاع دو میلیون و 154 هزار واحدی قرار گرفت. ارزش معاملات با مقداری رشد تحت تاثیر عرضه صفوف نمادهای تازه وارد به 4.6 همت رسید و رقمی بالغ 40 میلیارد تومان از چرخه بازار خارج شد.

متاسفانه بازار مجددا اسیر حواشی و تصمیمات سیاستمداران پوپولیست‌محور شده که حتی حاضر به پذیرش جمله منعقد شده خود نیستند. ماجرای خودرو از صبح روز شنبه آغاز شد و گفته شد که آقا بالاسر یا همان معاون اول رئیس‌جمهور اجازه افزایش نرخ به برخی از خودروها را داده اما هنوز ساعتی نگذشته بود که تائید و تکذیبیه‌ها به بدترین و زشت‌ترین شکل ممکن آغاز شد؛ تا جایی که حتی یک فرد در شورای رقابت مصاحبه چند ساعت قبل خود را تکذیب کرد !! گفته می‌شود همان آقا بالاسر موضوع را جهت بررسی بیشتر (به واسطه فشار دلالان) متوقف کرده و اصلا به این موضوع توجه ندارد که تصمیمات اینچنینی آسیب زیادی به بدنه و اعتماد بازار وارد می‌کند.

البته به نظر می‌رسد نقطه پایان این ماجرا، اجرای همان تصمیمی باشد که خبر آن صبح روز شنبه به بازار منعکس شد، چراکه کارد خودروسازان به استخوان رسیده و اگر تغییری صورت نگیرد، بدهی سنگین به سیستم بانکی و قطعه‌سازها و زیانی که به شرکت‌ها تحمیل می‌شود، باعث تعطیلی آنها (تا پیش از به صدا در آمدن سوت پایان سال) خواهد شد. این مساله را وزارت صمت به دلیل اینکه مدیریت این دو شرکت را بر عهده دارد، به خوبی می‌داند. همانطور که برنده اصلی خروج خودرو از بورس کالا، دلالان و بازنده اصلی مردم بودند، اگر قرار باشد شورای رقابت و آقا بالاسر به این جریان ادامه دهند، اتفاق و رویداد جالبی در پیش نخواهد بود.

بازار همواره از اخبار و اتفاقات ضد و نقیض آسیب زیادی دیده است. متاسفانه در ماه‌های اخیر، اعتماد به حلقه مفقوده ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24