Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

اکبر لطفی معاون مالی، سرمایه گذاری و شرکت های «پارسان» در خصوص آخرین وضعیت مطالبات اوره سازن از دولت به خبرنگار بورس۲۴ گفت: ما الان پیگیر هستیم و موضوع را  به هیات دولت برده‌ایم. پیش نویس آن را آماده کرده‌ایم که از این به بعد آن حصه نقدی از ۷۰۰ - ۸۰۰ تومان به تقریبا قیمت تمام شده نزدیک شود.

جدیدترین خبر از نرخ گاز پتروشیمی ها ؛ قبض 5800 تومانی صادر شده...

بورس24 : مدت هاست که اوره سازان طلب سنگینی از دولت دارند و از طرفی قیمت گذاری دستوری برای این محصول، باعث شده حاشیه سود شرکت های اوره ساز کاهش داشته باشد. البته شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان به عنوان سهامدار عمده چند اوره ساز و یکی از اصلی ترین سرمایه گذاران در این صنعت، اقداماتی را انجام داده تا هم طلب اوره سازان از دولت پرداخت شود، هم اینکه قیمت گذاری محصولات با نرخی نزدیک به نرخ های واقعی باشد.

اکبر لطفی معاون مالی، سرمایه گذاری و شرکت های «پارسان» در خصوص آخرین وضعیت مطالبات اوره سازن از دولت به خبرنگار بورس24 گفت: ما الان پیگیر هستیم و موضوع را  به هیات دولت برده‌ایم. پیش نویس آن را آماده کرده‌ایم که از این به بعد آن حصه نقدی از ۷۰۰ - ۸۰۰ تومان به تقریبا قیمت تمام شده نزدیک شود.

وی افزود: موضوع در بدنه دولت مطرح شده است، امیدواریم به نتایج خوبی برسیم تا ما بتوانیم حصه نقدی بدهیم که حداقل بتوانیم هزینه‌های جاری‌ را پوشش داده و بتوانیم گردش نقدینگی‌مان را بیشتر کنیم. مضاف بر اینکه بتوانیم این فاصله بین نرخ فروش و  نرخ حمایتی یا دولتی که به ما می‌دهند را کم کنیم و به مرور این شیب به سمت نرخ واقعی فروش برود، که البته و قطعا این موضوع یکجا اتفاق نمی‌افتد.

نرخ خوراک گاز در 5 ماه ابتدای سال چقدر شد؟

وی در مورد نرخ خوراک پتروشیمی های گازی نیز گفت: خوشبختانه قبوض علی الحساب نرخ خوراک  حدود ۵۸۰۰ آمده است ، البته یک اختلاف نظری برای  ۵ ماهه اول سال است که نباید  ۷هزار تومان  باشد و ما به جد دنبال این هستیم که این قیمت به  حدودا  بین ۵ تا ۶ هزار تومان برگردد. در نیمه دوم سال هم براساس همان مصوبات نرخ خوراک حدود ۵ تا ۶ هزار تومان است.

اکبری در خصوص افزایش سرمایه پارسان نیز توضیح داد: افزایش سرمایه ای در دستور کار داریم که حدودا ۲۰۰ درصد، از محل انباشته خواهد بود و امیدواریم با دریافت مجوز بورس در مجمع پیش رو این افزایش سرمایه را تصویب کنیم.

وی در مورد تجدید ارزیابی دارایی ها ی پارسان نیز گفت: این موضوع  دستور کار است و  با توجه به سیاست های غدیر پیش می رویم. شرکت، هلدینگ زیر مجموعه غدیر  است و طبق سیاست های غدیر قطعا این برنامه دنبال خواهد شد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24