Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بورس 24: به نظر می رسد، تنش های سیاسی از، حادثه تروریستی کرمان و انتشار خبرهایی از برجام و افزایش تقاضای طلا برای سال جدید و با توجه به در پیش بودن ماه رمضان، و افزایش مراسمات قبل از این ماه، تقاضا برای خرید طلا و سکه بصورت طبیعی در بازار بالا رفته است و می تواند از دلایل کلیدی ، رشد اخیر قیمت ارز و به دنبال آن قیمت طلا در بازار باشد.

علت افزایش نرخ ناگهانی طلا و سکه

بورس24 : به نظر می رسد، تنش های سیاسی از، حادثه تروریستی کرمان و انتشار خبرهایی از برجام و افزایش تقاضای طلا برای سال جدید و با توجه به در پیش بودن ماه رمضان و افزایش مراسمات قبل از این ماه، تقاضا برای خرید طلا و سکه بصورت طبیعی در بازار بالا رفته است و می تواند از دلایل کلیدی ، رشد اخیر قیمت ارز و به دنبال آن قیمت طلا در بازار باشد.

گفتنی است، افزایش تقاضا باعث افزایش حباب سکه در بازار شده است و حباب سکه از ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است.

قیمت دلار طی یکی دو روز گذشته بعد از مدت ها ، مجددا وارد کانال ۵۱ هزار تومان شد.

به دنبال افزایش نرخ دلار ، قیمت سکه و طلا نیز سیر صعودی پیدا کرد و قیمت سکه نیز وارد کانال جدیدی شد و به کانال ۳۱ میلیونی ورود پیدا کرد.

در این بین صندوق های طلای بازار بورس ، به جهش قیمتی دلار بیشتر از جهش قیمتی انس جهانی طلا واکنش دادند و یک موج مثبت از تقاضا در آن ها دیده شد.

شاید دلیل دیگری که صندوق های طلا ، شاهد تقاضای خوبی بودند ، انتشار خبر عرضه طلا در مرکز مبادله ایران توسط ، علی سعیدی" مدیر عامل مرکز مبادله ایران بود ، که طی این خبر ، گفته شد : ابلاغیه ای توسط بانک مرکزی صادر شده است که ، طلاهای وارداتی برای رفع تعهد صادراتی باید از طریق مرکز مبادله عرضه شوند که این دستور العمل به طور کامل انجام شده است و بانک مرکزی نیمی از آن را مورد بررسی قرار داده است و فردا نیز نیم دیگر ان مورد بررسی قرار می گیرد تا سامانه کامل شود.

او در ارتباط با قیمت عرضه گفت : قیمت عرضه در مرکز مبادله بر اساس عرضه و تقاضا مشخص می‌شود و نگرانی در این رابطه وجود ندارد.

و هدف از این سیاست ، شفافیت در فروش است و اینکه خریدار واقعی معلوم شود و این طلا وارد بازار کشور بشود و فضایی برای قاچاق وجود نداشته باشد.

1

31

32

33

34

35

34

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24