Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

جالب است، هر روز که می‌گذرد نشانه و پتانسیل جدیدی برای حرکت بازار ایجاد می‌شود. تا دیروز تمرکز ما به روی 4 محور، تجدید ارزیابی دارایی‌ها و افزایش سرمایه هلدینگ‌ها، رشد دلار نیمایی و حرکت حواله، اخبار و تحولات گروه خودرویی و گزارش‌های 9 ماهه بود. حالا سیاست‌های انبساطی بانک مرکزی، تحرکات ارز در بازار آزاد و اخبار و شایعات گروه پالایشی هم به نشانه‌های تاثیرگذار در بازار اضافه شده و از همین روی معتقدیم فضای 2 ماه باقی‌مانده از سال پرحاشیه 1402 برای بازار سرمایه و البته اقتصاد کشور متفاوت خواهد بود.

پیش‌بینی وضعیت بورس 23 دی 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات نخستین روز کاری از هفته پایانی دی ماه می‌رویم که بازار چهارشنبه با وجود قرار گرفتن در روزهای پایانی هفته، شرایط نسبتا خاص و ویژه‌ای را تجربه کرد؛ چراکه تحرکات ارزی نیمه دوم هفته و تشدید تقاضا برای خرید شمش و صندوق‌های طلا و البته آمار و ارقام منتشر شده از سوی بانک مرکزی، این ذهنیت را برای بسیاری از معامله‌گران ایجاد کرده بود که احتمالا تحولاتی در ماه‌های باقی‌مانده از سال در جریان است که منجر به سرعت گرفتن چرخش نقدینگی در اقتصاد می‌شود و لذا جسارت خریداران کمی بیشتر شد و در عوض فروشندگان در لاک دفاعی رفته و در همین راستا شاخص کل در یک روز نسبتا خوب با رشد بیش از 14 هزار واحدی تا ارتفاع دو میلیون و 171 هزار واحدی پیشروی کرد و تا حدودی از منطقه خطر دور شد. رسیدن ارزش معاملات با جهش 21 درصدی به سطوح 5.8 همت در کنار ورود 150 میلیارد تومان پول توسط معامله‌گران حقیقی از دیگر اتفاقات مثبت بازار چهارشنبه بود.

البته اخبار مثبت گروه خودرویی و شایعات گروه پالایشی هم موثر بود. اما بحث امروز را با یک نکته مهم و خاص آغاز می‌کنیم. بسیاری از تحلیلگران و معامله‌گران معتقدند رشدهای اساسی بازار و دوره‌های رونق عموما به 2 دلیل شکل می‌گیرند. یا جهش ارزی رقم می‌خورد که طبیعتا منجر به رشد قیمت انواع کالاها و دارایی‌های سرمایه‌ای در اقتصاد می‌شود و یا بانک مرکزی با تزریق منابع به بانکها، سیگنالی برای فعالین اقتصادی می‌فرستد که قرار است در مسیر سیاست‌های انبساطی قرار گیرد. نمونه این بارز ماجرا را ماه‌های ابتدایی سال 99 داشتیم که منجر به یک رشد عجیب و غریب در کلیه بازارها به ویژه بازار سرمایه شد.

خبر جالب اینکه، بانک مرکزی در هفته‌ای که گذشت، با تزریق ۱۲ همت پول به سیستم بانکی (در راستای برطرف کردن مشکلات دولت و بانکها) از سیاست‌های انقباضی خود عقبگرد داشت و احتمالا نرخ سود بین بانکی برای دومین هفته متوالی کاهشی باشد. این تزریق اولین تزریق سنگین زمستان است و پیش‌بینی می‌شود تا انتهای زمستان چند تزریق سنگین به این شکل داشته باشیم. بنابراین احتمالا بازارهای دارایی (ارز، طلا، بورس و ...) در ماه‌های باقی‌مانده از سال شرایط متفاوتی داشته باشند. به نظر رشد خزنده روزهای اخیر دلار و تشدید تقاضا برای خرید گواهی سپرده شمش طلا و در نهایت تحرکات مثبت در صندوق‌های طلا هم در همین راستا باشد.

جالب است، هر روز که می‌گذرد نشانه و پتانسیل جدیدی برای حرکت بازار ایجاد می‌شود. تا دیروز تمرکز ما به روی 4 محور، تجدید ارزیابی دارایی‌ها و افزایش سرمایه هلدینگ‌ها، رشد دلار نیمایی و حرکت حواله، اخبار و تحولات گروه خودرویی و گزارش‌های 9 ماهه بود. حالا سیاست‌های ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24