Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

امروز مجمع عمومی عادی سالیانه نوبت دوم  شرکت مهندسی ساختمان و تاسیسات راه آهن با حضور بیش از 48 درصد سهامداران شرکت برگزار شد.

تقسیم سود 10 درصدی در مجمع «بالاس»

بورس24 : امروز مجمع عمومی عادی سالیانه نوبت دوم  شرکت مهندسی ساختمان و تاسیسات راه آهن با حضور بیش از 48 درصد سهامداران شرکت برگزار شد.

در مجمع مهندسی ساختمان و تاسیسات راه آهن بر اساس رای سهامداران بالاس، ۱۲۰۰ میلیارد ریال معادل ۱۰ درصد از سود انباشته تقسیم شد و به ازای هر سهم ۶۸ ریال تعلق گرفت.

مدیر عامل بالاس در مجمع امروز در خصوص طرح و ها و پروژه ها اعلام کرد: معدن شهریار مجوز برداشت موقت اخذ کرد. طرح بستان آباد به ایل‌گلی ۲هفته گذشته اخذ مجوز موقت کرد. طرح سنجان اراک تحویل موقت شد. بالاس در طرح تهران - کرج در پایان شهریور ماه مجاز شده و این پروژه به اتمام می رسد.

این شرکت ملکی ۱۱۰۰ متری در قالب دفتر مرکزی در بلوار کشاورز و خیابان ایتالیا دارد. بالاس بیش از ۱ همت مناقصه و قرارداد را انجام داده است. این شرکت بزرگترین تولید کننده بالاست در ایران محسوب می شود. تامین بیش از ۸۵ درصد راه آهن جمهوری اسلامی ایران در اختیار این شرکت است.  این شرکت از بدو تاسیس سال ۱۳۷۱ تجدید ارزیابی نداشته است. البته مدیر عادل بالاس در مجمع امروز تاکید کرد: این شرکت برنامه ای برای تجدید ارزیابی دارایی ها در دستور کار ندارد.

میزان قابل توجهی از مالیات های سال ۹۷ بالاس کاهش یافته است‌. بالاس معافیت های مالیاتی سال ۹۸ به بعد را پیگیری می کند.

کارگاه شهریار به دلیل انتقالی بودن، بیمه ندارد و نیاز به داشتن سند مالکیت است. اخذ سند تک برگ مالکیت کارگاه شهریار در حال پیگیری است. اسناد مالکیت واگن ها در میسر پیگیری قرار دارد.

این شرکت در مناقصات تولید بالاست و حمل و نقل شرکت کرده و برنده شده است. بالاس از شرکت ساخت ۱۰۰ میلیارد تومان طلب دارد. به دلیل اعلام نشدن نیاز از سوی دولت برای خدمات پیمانکاری، بالاس در مناقصه ای شرکت نکرده است.

تکمیلی...

در مجمع مهندسی ساختمان و تاسیسات راه آهن و بر اساس رای سهامداران بالاس نیز ۱۲۰۰ میلیارد ریال معادل ۱۰ درصد از سود انباشته تقسیم شد و به ازای هر سهم ۶۸ ریال تعلق گرفت.

مالکیت معدن

امروز شنبه (23 دی ماه)، مجمع عمومی عادی سالیانه نوبت دوم  مهندسی ساختمان وتاسیسات راه آهن با حضور بیش از48 درصد سهامداران بالاس برگزار شد و اعضای هیئت مدیره این شرکت گزارشی از صورت های مالی و برنامه های آتی خود قرائت کردند.

بر همین اساس اعلام شد، این شرکت در حوزه ابنیه و نیرو نیز ورود پیدا کرده است. 430 واگن شن کش در اختیار دارد.
از سویی دیگر بالاس 12 معدن دارد. همچنین گروه مالی مسکن سهامدار42 درصد  بالاس است. یادآور می شود پروژه خواف-هرات رفع نقص شده  و به‌ زودی تحویل موقت می‌ شود. البته نواقص ایستگاه راه‌آهن شمتیغ نیز رفع شده و منتظر کمیسیون تحویل موقت است.

ورود به صنعت غذا

قابل ذکر است؛ بالاس جزو 27 شرکت فعال حوزه حمل و نقل ریلی به شمار می رود. پیمانکاری ابنیه  توسط بالاس توسعه می یابد. همچنین مهندسی ساختمان وتاسیسات راه آهن به حمل مواد غذایی وارد می شود. حوزه حمل محصولات فولادی بالاس نیز توسعه یافت.

مارکت 500 میلیاردی

قابل ذکر است، مدیر عامل مهندسی ساختمان وتاسیسات راه آهن طی مجمع امروز در خصوص طرح و ها و پروژه ها اعلام کرد:

معدن شهریار مجوز برداشت موقت اخذ کرد. طرح بستان آباد به ایل‌گلی ۲هفته گذشته اخذ مجوز موقت کرد. طرح سنجان اراک تحویل موقت شد. بالاس در طرح تهران_کرج در پایان شهریور ماه مجاز شده و این پروژه به اتمام می رسد. بالاس ارزش مارکت ۵۰۰ میلیاردی تومانی دارد.

فهرست معادن

۱۲  معدن و کارخانه های مهندسی ساختمان و تاسیسات راه اهن
۱- کارگاه تولید باغسالار( خراسان)
۲- کارگاه تولید آزادور(جاجرم)
۳-کارگاه تولید کمرزرد(تربت حیدریه)
۴- گارگاه تولید دامغان
۵-کارگاه تولیدخاتون آباد (سیرجان)
۶- کارگاه تولید گدوک (فیروزکوه)
۷- کارگاه تولید شهریار(تهران)
۸- کارگاه تولید انجیلاوند(قم)
۹- کارگاه تولید رباط میل (اراک )
۱۰- کارگاه تولید نصیرآباد(دلیجان)
۱۱- کارگاه تولید علیا(زرندیه اراک)
۱۲- کارگاه تولید عجب شیر به شمار می رود.

کاهش هزینه مالیاتی

قابل ذکر است؛ این شرکت ملکی ۱۱۰۰ متری در قالب دفتر مرکزی در بلوار کشاورز و خیابان ایتالیا دارد. بالاس بیش از ۱ همت مناقصه و قرارداد را انجام داده است.

۷۷ میلیارد تومان از ۱۰۲ میلیارد تومان مطالبات از راه آهن تسویه شده، اما هنوز حق توقفات مانده. فرمولش کاملا روشن است.

مهندسی ساختمان وتاسیسات راه آهن بزرگترین تولید کننده بالاست در ایران محسوب می شود. تامین بیش از ۸۵ درصد راه آهن جمهوری اسلامی ایران در اختیار این شرکت قرار دارد.

 این شرکت از بدو تاسیس سال ۱۳۷۱ تجدید ارزیابی نداشته است. توسعه بازار حمل‌ونقل ریلی پیگیری خواهد شد.  علاوه بر واگن‌های ریلی از واگن‌های فورواردی نیز استفاده خواهد کرد. میزان قابل توجهی از مالیات های سال ۹۷ بالاس کاهش یافته است‌. 

تنها تولید کننده بالاست

شراکت و ایجاد کنسرسیوم با شرکت‌های معتبر داخلی، بازگشت به موقعیت قبلی که تنها تولیدکننده بالاست بودیم از مهم‌ترین برنامه‌های این شرکت به شمار می رود.

مهندسی ساختمان وتاسیسات راه آهن معافیت های مالیاتی سال ۹۸ به بعد را پیگیری می کند. در این مجمع اعلام شد، کارگاه شهریار به دلیل انتقالی بودن، بیمه ندارد و نیاز به داشتن سند مالکیت است.

همچنین اخذ سند تک برگ مالکیت کارگاه شهریار در مسیر پیگیری قرار دارد. اسناد مالکیت واگن ها در میسر اخذ است.

نبود افزایش سرمایه 

مدیر عامل مهندسی ساختمان وتاسیسات راه آهن در مجمع امروز تاکید کرد:

این شرکت برنامه ای برای تجدید ارزیابی دارایی ها در دستور کار ندارد. در خصوص به افزایش سرمایه در زمان و شرایطی دیگر  تصمیم‌گیری خواهد شد.

مهندسی ساختمان وتاسیسات راه آهن از تراوس شکایت کرده و این موضوع به زودی تعیین تکلیف شود.

همچنین بالاس از شرکت ساخت نیز شکایت کرده و به زودی مطالبات این محل که رقم قابل توجهی است از طریق حکم قضایی وصول خواهد شد.

این شرکت در مناقصات تولید بالاست و حمل و نقل شرکت کرده و برنده شده است. همچنین بالاس از شرکت ساخت ۱۰۰ میلیارد تومان طلب دارد. به دلیل اعلام نشدن نیاز از سوی دولت برای خدمات پیمانکاری، بالاس در مناقصه ای شرکت نکرده است.

در پایان مجمع مهندسی ساختمان و تاسیسات راه آهن و بر اساس رای سهامداران بالاس نیز ۱۲۰۰ میلیارد ریال معادل ۱۰ درصد از سود انباشته تقسیم شد و به ازای هر سهم ۶۸ ریال تعلق گرفت.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24