Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بازار یک نگاه به سیاست‌های ارزی و ریالی بانک مرکزی و دولت و نگاه دیگر به بحث تجدید ارزیابی و اخبار سیاسی و تغییر و تحولات گروه خودرو دارد. در روزهای پایانی هفته احتمالا فستیوالی از گزارش‌ها و عملکرد شرکت‌ها را داریم و لذا به نظر می‌رسد جریانات اخیر سبب شده تا بسیاری از تحلیلگران از خواب زمستانی بیدار شده و به‌ سراغ حساب و کتاب و محاسبات سود و زیانی شرکت‌ها بروند.

پیش‌بینی وضعیت بورس 24 دی 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات دومین روز کاری هفته می‌رویم که بازار دیروز در ارتفاع پائین و با رگه‌های ضعیفی از عرضه تحت تاثیر درگیری و تحولات منطقه آغاز کرد اما وقتی دید خبری از فروشنده نیست، رفته‌رفته فضای بهتری گرفت و با گذر از یک ساعت ابتدایی شاهد تحرکات قوی‌تر خریدران و عقب‌نشینی فروشنده‌ها بودیم. در نتیجه این رویداد شاخص کل با رشد 9.500 واحدی تا ارتفاع دو میلیون و 180 هزار واحدی پیشروی کرد. همچنین شاخص هم‌وزن با یک رشد دیگر خبر از توزیع نسبتا عادلانه نقدینگی در سراسر بازار داد. حجم و ارزش معاملات برای دومین روز متوالی افزایشی بود و با رشد 2 درصدی به 5.9 همت رسید و رقمی بالغ بر 40 میلیارد تومان پول وارد تالار شیشه‌ای شد.

هفته پایانی دی‌‌ را در حالی پیش می‌بریم که بسیاری از تحلیلگران و فعالین بازار در انتظار رسیدن گزارش‌های 9 ماهه‌اند که احتمالا طبق روال فصل‌های قبلی به روزهای پایانی ماه موکول شود ! واقعا زبانمان مو در آورد از بس تقاضا کردیم که انتشار گزارش‌ها را به دقیقه 90 موکول نکنید اما گویا نه گوش شرکت‌ها بدهکار است و نه سازمان بورس تلاش جدی برای تغییر رفتار و رویکرد ناشرین دارد. در حوزه سیاسی، جریانات و درگیری‌ها در منطقه سرعت خاصی گرفته و همین مساله باعث نگرانی و احتیاط بسیاری از معامله‌گران شده است. اما روز گذشته نرخ بهره بین بانکی توسط بانک مرکزی اعلام شد که مطابق با انتظار به دلیل تزریق ۱۲ همت پول به سیستم بانکی مقداری کاهشی بود و لذا در بازار ارز و طلا شاهد تحرکاتی همچون نیمه دوم هفته گذشته هستیم. همچنین عزم نیما برای ورود به کانال 40 هزار تومانی را داریم که نشان از شدت گرفتن انتظارات تورمی بصورت سنتی دارد.

بازار یک نگاه به سیاست‌های ارزی و ریالی بانک مرکزی و دولت و نگاه دیگر به بحث تجدید ارزیابی و اخبار سیاسی و تغییر و تحولات گروه خودرو دارد. در روزهای پایانی هفته احتمالا فستیوالی از گزارش‌ها و عملکرد شرکت‌ها را داریم و لذا به نظر می‌رسد جریانات اخیر سبب شده تا بسیاری از تحلیلگران از خواب زمستانی بیدار شده و به‌ سراغ حساب و کتاب و محاسبات سود و زیانی شرکت‌ها بروند. اگر به یاد داشته باشید، بارها تاکید شد که دی، ماه پرخبری برای بازار خواهد بود و جریان خبری، مسیر 2 ماه باقی‌مانده از سال را ترسیم خواهد کرد. فراموش نکنیم که با رسیدن گزارش‌ها باری دیگر P/E بازار تعدیل خواهد شد.

البته انتشار گزارش‌ها شاید در برخی شرکت‌ها جو خوبی ایجاد کند اما آن اثرگذاری عجیب و غریبی که برخی انتظار دارند را نخواهد داشت. باز هم تاکید می‌کنیم که این گزارش‌ها می‌توانند در شناخت کف جدید بازار موثر باشند و در ادامه این اخبار و تحولات اقتصادی و سیاست‌های دولت و بانک مرکزی است که ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24