Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

برای هفته جاری و شنبه آینده مصادف با 30 دی ماه، کدال و گزارش‌های میان‌دوره‌ای مهمترین نقش را خواهد داشت. شرکت‌ها با انتشار گزارش‌های خوب و جریان سودسازی مناسب می‌توانند علاوه بر بستن کف قیمت‌ها و تعدیل P/E، فضای بنیادی و ارزندگی بازار را هموار کنند و البته اگر فضا به شکل دیگری پیش برود و حاشیه سودها تحت تاثیر رشد بهای تمام شده افت کند، سیگنال بدی برای بازار صادر خواهد شد.

پیش‌بینی وضعیت بورس 25 دی 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات سومین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته با کمی تردید آغاز کرد؛ چراکه از یکسو عرضه‌های آخر وقت شنبه را می‌دید و از سوی دیگر حرکت رو به جلوی دلار و سایر درایورها او را مجاب به خرید می‌کرد. اما در نهایت این خریداران بودند که با گرفتن زیر یک خم فروشنده‌ها، خشنود و پیروز از زمین بازی خارج شدند. البته باز هم در یک ساعت پایانی معاملات، فشار عرضه را داشتیم اما در نهایت شاخص کل با رشد 16 هزار واحدی تا ارتفاع دو میلیون و 197 هزار واحدی پیشروی کرد. ارزش معاملات تغییر بااهمیتی نداشت و در سطوح 5.8 همت بود و تراز نقدینگی حقیقی‌ها خبر از ورود اندک نقدینگی (36 میلیارد تومان) به بازار داد.

بازار به خوبی ریسک‌های سیاسی را هضم کرده و حال می‌بینیم که ورود نقدینگی چگونه می‌تواند تحولات سیاسی را مدیریت کرده و موج اخبار منفی را بشکند. شک نکنید اگر فضای نقدینگی و خبری بازار همچون شهریور و مهر بود، بازار برای چند روز فضای پرعرضه و سخت را تجربه می‌کرد. بنابراین تحولات روزهای اخیر یک دستاورد مهم برای بازار محسوب می‌شود و نشان می‌دهد که وقتی بازارساز تمایل به حرکت رو به جلو دارد، چگونه با جریان خبری و نقدینگی از دست حمایت‌گر خود استفاده می‌کند و مانع از افت جدی قیمت‌ها می‌شود. البته هنوز هم برخی از معامله‌گران مرددند و جالب اینکه در همین فضای تردید در بسیاری از سهم‌ها بازدهی‌های 20 تا 40 درصدی رقم خورده و ریسک‌پذیران و معامله‌گران جسور مزد شجاعت و سرمایه‌گذاری خود در فضای شک و تردید را دریافت کرده‌اند.

هفته پایانی دی را در حال پیش می‌بریم که به نظر روزهای شلوغ و پرخبری در راه است. از اخبار و تحولات سیاسی و اقتصادی گرفته تا روشن شدن موتور کدال، تحرکات جدی بازار ارز و طلا و در نهایت اخبار صنایع و بودجه و تجدید. در هفته گذشته شایعاتی از صنایع پیشرو نظیر خودرو و پالایش رسید که در مسیر بازار موثر بود و البته از دید بسیاری این دلار بود که موتور بازار را گرم کرد. در حوزه تجدید ظاهرا تلاش‌ها به شکل جدی برای برداشتن آخرین موانع ادامه دارد. طبق برخی شنیده‌های غیرموثق این موضوع به شکل جدی‌تری در مقامات بالادست دنبال شده و اقدامات و رویدادهای ویژه‌ای طی روزها و هفته‌های آتی رخ خواهد داد که می‌تواند به‌طور کلی فضای عملیاتی تجدید ارزیابی دارایی‌ها را تغییر دهد و انگیزه قوی برای رشد بسیاری از نمادها در بازار ایجاد شود.

البته برای هفته جاری و شنبه آینده مصادف با 30 دی ماه، کدال و گزارش‌های میان‌دوره‌ای مهمترین نقش را خواهد داشت. شرکت‌ها با انتشار گزارش‌های خوب و جریان سودسازی مناسب می‌توانند علاوه بر بستن کف قیمت‌ها و تعدیل P/E، فضای بنیادی و ارزندگی بازار را هموار کنند و البته اگر فضا به شکل دیگری پیش برود و حاشیه سودها تحت تاثیر رشد بهای تمام شده افت کند، سیگنال بدی برای بازار صادر خواهد شد. در نگاه اول، بسیار بعید می‌دانیم که فضای گزارش‌دهی مطلوب نباشد، به ویژه اینکه رشد ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24