Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

گزارش امروز را با این موضوع آغاز می‌کنیم که برخی کم‌انصاف بوده و بطور کل حرکت‌های بازار را به نوسانات دلار گره زده‌اند. البته نمی‌توان منکر اثرگذاری نوسانات ارز در بازار سرمایه شد اما بارها به این موضوع اشاره شده که این بار بازار پتانسیل‌ها و درایورهای قوی و خوبی برای رشد دارد. از بحث تجدید ارزیابی دارایی‌ها گرفته تا فضای خوب سودسازی شرکت‌ها، ارزش دلاری جذاب، اخبار تاثیرگذار در برخی صنایع و رشد آهسته و پیوسته دلار نیمایی.

پیش‌بینی وضعیت بورس 26 دی 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : بورس تهران معاملات سومین روز کاری هفته را تحت تاثیر فشار عرضه یک ساعت پایانی بازار یکشنبه و همچنین عقبگرد دلار به ابتدای کانال 52 هزار تومانی با فشار عرضه‌های بیشتر استارت زد و فروشندگان با این دیدگاه که انتظارات تورمی رو به افول رفته، در مسیر عرضه و تحت فشار قرار دادن خریداران قرار گرفتند. البته سمت تقاضا هم شرایط بدی نداشت و با این دیدگاه که تنها پتانسیل بازار برای تداوم روند صعودی میان‌مدتی، نوسانات دلار در بازار آزاد نیست، از عرضه‌هایی که راهی تابلوی معاملات می‌شد، استقبال کردند اما در نهایت گارد تهاجمی فروشندگان در یک ساعت پایانی بازار قالب شد و در همین راستا شاخص کل با افت اندک 2 هزار واحدی در ارتفاع دو میلیون و 195 هزار واحدی قرار گرفت. ارزش معاملات مقداری کاهشی بود و با افت 6 درصدی به 5.5 همت رسید و رقمی بالغ بر 280 میلیارد تومان پول از چرخه بازار خارج شد.

گزارش امروز را با این موضوع آغاز می‌کنیم که برخی کم‌انصاف بوده و بطور کل حرکت‌های بازار را به نوسانات دلار گره زده‌اند. البته نمی‌توان منکر اثرگذاری نوسانات ارز در بازار سرمایه شد اما بارها به این موضوع اشاره شده که این بار بازار پتانسیل‌ها و درایورهای قوی و خوبی برای رشد دارد. از بحث تجدید ارزیابی دارایی‌ها گرفته تا فضای خوب سودسازی شرکت‌ها، ارزش دلاری جذاب، اخبار تاثیرگذار در برخی صنایع و رشد آهسته و پیوسته دلار نیمایی. اما نمی‌دانیم چرا برخی به دلار بند کرده‌اند و با هر نوسان دلار به ویژه در سمت کاهش، اقدام به عرضه دارایی خود در بازار سهام می‌کنند !! درخصوص این موضوع در گزارش هشت صبح فردا، به آماری اشاره می‌کنیم که نشان می‌دهد بورس تهران در سطوح فعلی نازل‌ترین بازار برای سرمایه‌گذاری است !

اما در گزارش امروز، ابتدا اشاره‌ای به فضاسازی دولت و رئیس بانک مرکزی درخصوص بازار ارز و طلا داشته باشیم. همواره از گذشته به این شکل بوده که هر گاه بازار ارز و طلا ملتهب می‌شده، روسای بانک مرکزی با مصاحبه‌ها و توئیت‌های خود فضا را گل و بلبل جلوه داده و ادعا کرده‌اند دلار و طلای کافی برای عرضه وجود دارد. محمود بهمنی، ولی‌الله سیف، عبدالناصر همتی، علی صالح‌آبادی و از دی ماه سال گذشته محمدرضا فرزین دقیقا یک مسیر و یک شیوه را در پیش گرفته‌اند و جالب اینکه، هیچکدام از افراد نامبرده از تاریخ و نتایجی که حاصل شده، درس نگرفته‌اند ! اتفاقات اینچینی در دولت‌های مختلف تکرار شده و در نهایت همه تسلیم نظامی می‌شوند به نام عرضه و تقاضا. این خاصیت صندلی ریاست ساختمان شیشه‌ای میرداماد است که روسا در راستای حفظ جایگاه خود، نسبت به فرامین و دستورات رئیس دولت سر تعظیم فرود می‌آورند ! به نظر اگر دست بانک مرکزی پُر باشد، فضا را به ساحل آرامش برساند، در غیر این صورت نمی‌تواند با سرکوب و خبردرمانی بازار را کنترل کند.

در شرایطی که تورم جاری کشور کمتر از ۴۰ درصد نمی‌شود، تراز تجاری رکورد منفی بودن را شکسته و رکود و جریان چاپ پول ادامه دارد و ما در فضای تحریم و عدم افزایش درآمدها هستیم، به‌نظر سرکوب نرخ ارز چیزی جز فشرده شدن فنر آن نیست. جایی این فنر چه با تحریک ریسک‌های سیاسی و چه با تحولات اقتصادی باز می‌شود و باقی ماجرا که قطعا بهتر از ما می‌دانید. البته برخی هم فنر را به سخره گرفته‌اند و اعتقادی به آن ندارند. غافل از اینکه همین فنر به زودی تحلیل و شعور آنها را به سخره خواهد گرفت ! فقط کافی است در ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24