Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

طاهرخانی، رئیس هیات مدیره شرکت باما اعلام کرد پس از اکتشافات سیستماتیک طی ۵ سال گذشته، این شرکت توانسته ذخیره بیش از ۱۵ میلیون تن در معدن باما کشف و پروانه بهره برداری اخذ نماید.

رئیس هیات مدیره کاما : معدن صاحب دیوان آماده استخراج شد

بورس24 : طاهرخانی، رئیس هیات مدیره شرکت باما اعلام کرد پس از اکتشافات سیستماتیک طی ۵ سال گذشته، این شرکت توانسته ذخیره بیش از ۱۵ میلیون تن در معدن باما کشف و پروانه بهره برداری اخذ نماید.

وی افزود: با افزایش ذخیره، افزایش استخراج از ۳۰۰ هزار تن به ۷۵۰ هزار تن نیز صورت گرفت و بدین ترتیب این معدن بیش از ۲۰ سال ذخیره دارد. تولید کنسانتره شرکت نیز به محدوده ماهانه ۲۵۰۰ تن بازگشته و امیدواریم بتوانیم تولید را در این سطح حفظ نماییم.

طاهرخانی در خصوص موضوع واردات آلومینا گفت: شرکت از محل مازاد منابع ارزی خود اقدام به واردات آلومینا برای تامین نیاز شرکت های آلومینیوم سازی نمود که فروش آن در حال انجام است.

وی همچنین در خصوص نرخ فروش دلار شرکت گفت: ارز صادراتی شرکت مشمول کوتاژ است و نرخ فروش در حال حاضر بالای ۴۸ هزار تومان است و شرکت همواره کلیه تعهدات خود را ایفا نموده است.

طاهرخانی در خصوص آخرین وضعیت شرکت سرزمین جلگه های آسمانی گفت: اتفاقات خوبی در این معدن رخ داده و با حدود ۱۰۰ هزار متر حفاری مغزه گیری در ۵ سال، توانستیم به ذخیره قطعی ۳۷۷ میلیون تن مس و فلزات همراه با عیار متوسط ۰.۴ درصد دست یابیم.

وی از پیشرفت بیش از ۷۵ درصدی کارخانه فاز یک و حمل تجهیزات خارجی خبر داد و گفت: امیدواریم تا اوایل سال آینده این فاز با ظرفیت ۱ میلیون تن در سال وارد مدار شود که قابلیت افزایش به ۱.۵ میلیون تن را دارد. با توجه به ذخیره اکتشاف شده، پروژه ملی فاز دو این شرکت با ظرفیت ۱۰ میلیون تن در مرحله مهندسی و تامین مالی است. همچنین در خصوص آخرین وضعیت استخراج از معدن صاحب دیوان متعلق به شرکت سرزمین جلگه های آسمانی نیز باطله برداری صورت گرفته ومعدن آماده استخراج است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص عرضه اولیه شرکت کانی کربن، اظهار داشت: شرکت کانی کربن پذیرش شده و تکالیف هیات پذیرش در حال انجام و ارزشگذاری در مراحل پایانی است. امیدواریم طی چند ماه آتی این نماد عرضه شود.

وی در خصوص شرکت ذوب روی اصفهان نیز اظهار داشت: با اصلاح تکنولوژی، مصرف زغالسنگ بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته و امیدواریم با اصلاح ساختار در این شرکت، به سودآوری گذشته برگردد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24