Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

امروز مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بین المللی محصولات پارس با حضور ۷۳ درصد سهامداران برگزار شد.

تقسیم سود 10 درصدی در مجمع «شپارس»

بورس24 : امروز مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بین المللی محصولات پارس با حضور ۷۳ درصد سهامداران برگزار شد.

بر اساس رای سهامداران بین المللی محصولات پارس معادل 10 درصد از سود انباشته تقسیم شد و به هر سهم شپارس 48 ریال تعلق گرفت.

پاداش هیئت مدیره 700 میلیون تومان اعلام شد که این میزان از 3 درصد بیشتر به شمار می رود و با توجه به الزامی بودن اخذ مجوز این پرداخت ، نیاز به مصوبه مجمع است. یادآور می شود این ۷۰۰ میلیون تومان معادل ۱۳ درصد به شمار می رود.

مدیر عامل شپارس در خصوص مشکلات صادرات در مجمع امروز اعلام کرد: اختلاف ارز نیمایی و بازار آزاد ۳۵ درصد است. دلالان ارز آسیب جدی به صادرات محصولات این شرکت وارد کرده اند. صادرات شپارس منجر به رشد فروش و درآمد شده است.

فروش این شرکت در هشت سال گذشته رشد متوالی را تجربه کرد. هزینه‌های مالی نسبت به فروش ۵درصد است. تناژ فروش این شرکت رشد ۱۸ درصدی را تجربه کرد. شپارس در فرودین ماه ۱۵درصد رشد داشت و این رشد آثار خود را  سه ماه بعد در صورت های مالی نشان داد.

شپارس ، افزایش سرمایه را شش ماه دیگر اعلام می کند که از محل سود انباشته است‌. مقرر است افزایش سرمایه  در دو مرحله باشد که تجدید ارزیابی دارایی ها در مرحله  دوم قرار دارد.

تکمیلی...

بر اساس رای سهامداران بین المللی محصولات پارس معادل 10 درصد از سود انباشته تقسیم شد و به هز سهم شپارس 48 ریال تعلق گرفت.

آسیب دلالان ارزی

سه شنبه (۲۶دی ماه)،مجمع  عمومی عادی سالیانه بین المللی محصولات پارس با حضور ۷۳ درصد سهامداران شپارس برگزار شد و اعضای هیئت مدیره این شرکت گزارشی از صورت های مالی و برنامه های آتیخود قرائت کردند.

بر همین اساس، مدیر عامل شپارس در خصوص مشکلات صادرات در مجمع امروز اعلام کرد: اختلاف ارز نیمایی و بازار آزاد ۳۵ درصد است.

از سویی دیگر دلالان ارز، آسیب جدی به صادرات محصولات این شرکت وارد کرده اند. البته صادرات شپارس منجر به رشد فروش و درآمد شده است.

افزایش سرمایه از سود انباشته

تاکید می شود؛ شپارس، افزایش سرمایه را در شش ماه دیگر اعلام می کند که از محل سود انباشته است‌. در مجمع عمومی عادی سالیانه شپارس و با تاکید بر صورت های مالی تاکید شد: 

از سویی دیگر فروش این شرکت در هشت سال گذشته رشد متوالی را تجربه کرد. هزینه‌ های مالی نسبت به فروش ۵ درصد است. همچنین تناژ فروش این شرکت رشد ۱۸ درصدی را تجربه کرد.

چگونگی واریز سود

شپارس در فرودین ماه ۱۵درصد رشد داشت و این رشد آثار خود را  سه ماه بعد در صورت های مالی نشان داد.

شرکت بین المللی محصولات پارس در سال منتهی به ۱۴۰۲/۶/۳۱ به تولید انواع پودر‌های لباسشویی، سدیم سلیکات، سولفونیک اسید، مایعات ظرفشویی و لباسشویی و دستشویی پرداخت. این شرکت برای اولین بار در تاریخ ۱۳۷۲/۲/۵ در بورس اوراق بهادار مورد معامله قرار گرفت.

با تاکید بر اعتراض سهامداران مبنی بر عدم دریافت سود شپارس اعلام شد؛ این شرکت سود سال ۱۴۰۱ را در تاریخ ۸ شهریورماه ۱۴۰۲ پرداخت کرد و مانده این سود مربوط به کسانی که در سجام ثبت نام نکرده اند.

همچنین  بخشی مربوط به سهامدار عمده و بخشی نیز مربوط به سنوات قبل است که در بانک صادرات موجود است که سهامداران با کارت ملی و مراجعه به بانک دریافت کنند.

از سویی دیگر مقرر است افزایش سرمایه  در دو مرحله باشد که تجدید ارزیابی دارایی ها در مرحله  دوم قرار دارد.

اعتراض به پاداش هیئت مدیره

در پایان این مجمع و بر اساس رای سهامداران بین المللی محصولات پارس معادل 10 درصد از سود انباشته تقسیم شد و به هز سهم شپارس 48 ریال تعلق گرفت.

همچنین  پاداش هیئت مدیره 700 میلیون تومان اعلام شد که این میزان از 3 درصد بیشتر به شمار می رود که نیاز به اخذ مصوبه مجمع دارد.
یادآور می شود؛ طبق ماده ۲۴۱ قانون تجارت در سال ۹۵، میزان پاداش سهامی خاص از ۱۰ درصد به ۵ درصد و سهامی عام از ۵ درصد به ۳ درصد تغییر کرده است.

بر همین اساس نماینده سازمان بورس اظهار داشت؛  من به عنوان نماینده فقط تذکرات و موارد مغایرت با قانون و اساسنامه را تذکرداده ولی این موضوع را  به واحد حقوقی اطلاع رسانی کرده  اما سهامداران خرد نیز می‌توانند شکایت کنند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24