Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

معامله‌گران قدیمی‌ به یاد دارند که در سالهای 97 و 98 هم فضا به همین شکل بود و بازدهی خوب بازار در شرایطی رقم خورد که در منطقه شاهد درگیری‌های بسیاری بودیم. اما به هر جهت باید حق داد که برخی از معامله‌گران در برابر اخبار اینچنینی واکنش نشان داده و در مسیر فروش قرار بگیرند.

پیش‌بینی وضعیت بورس 27 دی 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات آخرین روز کاری هفته می‌رویم که خبر حملات دوشنبه شب سپاه پاسداران به محل‌های تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با عملیات‌های تروریستی اخیر در کرمان و انهدام مقر جاسوسی رژیم صهیونیستی در اقلیم کردستان عراق، باعث شد تا بازار کار خود را با فشار عرضه آغاز کند و برای دقایق نخست شاهد عملیات تروریستی فروشندگان علیه خریداران در گوشه و کنار بازار باشیم اما با گذر از یکساعت ابتدایی و با تخلیه نسبی فشار فروش و روشن شدن این موضوع که اتفاقات دوشنبه شب پیگرد و واکنش خاصی را در پی ندارد، فضا کمی بهتر شد، هر چند که در نهایت فروشنده‌ها میدان‌دار بودند و در همین راستا شاخص کل با افت 8 هزار واحدی تا ارتفاع دو میلیون و 187 هزار واحدی عقب نشست. حجم و ارزش معاملات با افت 10 درصدی به 4.9 همت رسید و رقمی بالغ بر 430 میلیارد تومان پول از چرخه بازار خارج شد.

روز گذشته را در حالی پشت‌سر گذاشتیم که بازار با 3 چالش مواجه بود. چالش اول تحولات منطقه‌ای بود که نشان داد بازار به این سادگی‌ها و با آرامش نمی‌تواند بازده کسب کند. بدون تعارف در فضایی قرار داریم که سهامداران برای کسب سود علاوه بر مال، باید جان خود را هم وسط بگذارند ! در واقع در زمینی حرکت می‌کنیم که مین‌گذاری شده و همین مساله فشار روانی سنگینی را به سهامداران وارد می‌کند. البته معامله‌گران قدیمی‌ به یاد دارند که در سالهای 97 و 98 هم فضا به همین شکل بود و بازدهی خوب بازار در شرایطی رقم خورد که در منطقه شاهد درگیری‌های بسیاری بودیم. اما به هر جهت باید حق داد که برخی از معامله‌گران در برابر اخبار اینچنینی واکنش نشان داده و در مسیر فروش قرار بگیرند.

چالش دوم، نزدیک شدن شاخص به مقاومت 2.2 میلیون واحد بود که واکنش اولیه را در معاملات دوشنبه داشتیم. البته از قبل هم (گزارش‌های قبلی) به‌عنوان یک سناریو مطرح شده بود که ممکن است بازار نتواند در گام اولیه از سقف کوتاه‌مدتی خود عبور نماید و برای مدتی شاهد روند نوسانی شاخص در محدوده 2.150 – 2.215 واحدی باشیم. لذا امیدواریم پس از کمی اصلاح قیمتی و زمانی و با کمک عوامل مختلف این غول خودساخته هم شکسته شده و بازار بتواند از این گردنه سخت عبور نماید اما برای عبور از این ناحیه به کمک‌ها و امدادهای جانبی نیاز است. شاید هنوز برخی به بازار اطمینان نداشته باشند اما معتقدیم جریان پول و حرکت نرخ ارز به خوبی نشان داده که بازار قابلیت‌های خوبی برای رشد دارد و می‌تواند در مسیر جذب نقدینگی قرار گیرد؛ مشروط بر اینکه تحولات سیاسی و تصمیمات نسنجیده عقلای اقتصادی بگذارند !

اما چالش سوم، حرکت عجیب ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24