Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

امروز مجمع عمومی عادی سالیانه نوبت دوم شرکت کارخانه های تولیدی و صنعتی ثابت خراسان با نماد قثابت با حضور سهامداران شرکت برگزار شد.

نوسازی ماشین آلات در «قثابت»

بورس24 : امروز مجمع عمومی عادی سالیانه نوبت دوم شرکت کارخانه های تولیدی و صنعتی ثابت خراسان با نماد قثابت با حضور سهامداران شرکت برگزار شد.

این مجمع به دلیل زیان شرکت، سودی بین سهامداران تقسیم نکرد. مجمع عمومی فوق العاده نیز به علت به حد نصاب نرسیدن، تشکیل نشد و به نوبت دوم موکول شد.

از نکات مهم که در طول جلسه مدیر عامل به آن اشاره کرد آن بود که ضریب استحصال از سال ۹۸ که ۶۶  درصد بود ، امسال به ۸۳  درصد رسیده‌ و تلاش بر آن است با اقدامات و اورهال و نوسازی تجهیزات و ماشین آلات به ضریب به ۸۶ درصد برسد.

مدیرعامل شرکت گفت: سه دستگاه سانیرفیوژ شکر خریده ایم که تا به امروز  ۳ میلیارد تومان هزینه شده است. با نصب این سه دستگاه ۷ دستگاه سانتریفوژ قدیمی از چرخه تولید خارج خواهد شد که راندمان تولید را بالا خواهد برد.

وی افزود: ما امسال تا به امروز ۱۵۰ هزار تن چغندر جذب و شکر را به قیمت مصوب فروخته ایم و پیش بینی می شود ۱۵ تا ۲۰ درصد حاشیه سود برای شرکت داشته باشد .

او گفت: ما با مشکل تامین مالی در سال‌های گذشته مواجه بودیم که با پیش فروش، مشکل نقدینگی و سرمایه در گردش را حل می کردیم. در حال حاضر در حال مذاکره با بانک‌ ها هستیم تا دیگر پیش فروش نکنیم.

خبر تکمیلی...

امروز مجمع عمومی عادی سالیانه نوبت دوم شرکت کارخانه‌های تولیدی و صنعتی ثابت خراسان با حضور بیش از 19 درصدی سهامداران برگزار شد که مدیر عامل گفت: شرکت از سال 96 دو مطالبه داشت ، 6 میلیارد تومان از دولت برای کمک یارانه هایی که شرکت ها به دولت می کردند و دیگری 10 میلیارد تومان از شرکت های حقیقی بابت خرید شکر.

او گفت : ضریب استحصال از سال 13۹۸ که ۶۶  درصد بود ، امسال به ضریب استحصال ۸۳  درصد رسیده‌ است و تلاش بر آن است با اقدامات و اورهال و نوسازی تجهیزات و ماشین آلات به ضریب ۸۶درصد برسد.

او اضافه کرد: ضریب استحصال در راندمان صنعت 81 تا 83 درصد است و راندمان خوب 85 تا 86 درصد است که ما در گذشته خیلی فاصله داشتیم و بسیاری از شکر خود را به شکل ملاس از دست می دادیم و امروز به ضریب استحصال خوبی رسیده ایم .

مدیرعامل قثابت گفت: شرکت برای اینکه بتواند به ضریب استحصال خوبی برسد و از صنعت بابت عملکردش خارج نشود، تصمیم گرفت به نوسازی و خرید تجهیزاتی کند زیرا با اورهال هم ماشین آلات بازدهی نداشتند. به این ترتیب ، سه دستگاه سانیرفیوژ شکر خریده ایم ، که تا به امروز  ۳ میلیارد تومان هزینه شده است که با نصب این سه دستگاه ۷ دستگاه سانتریفوژ قدیمی از چرخه تولید خارج خواهد شد که این عملکرد ما راندمان تولید را بالا خواهد برد.

او ادامه داد: شرکت در سال های گذشته با مشکل نقدینگی و سرمایه در گردش مواجه بود که موضوع افزایش سرمایه از محل آورده نقدی را مطرح کردیم ولی مورد استقبال قرار نگرفت. تصمیم گرفتیم تا با بهینه ‌سازی دارایی ‌های غیر مولد، هزینه‌ های نوسازی را تامین کنیم.

او گفت : ما برای اینکه بتوانیم هزینه‌ ها برای خرید تجهیزات را تامین کنیم ، مجبور به پیش فروش شدیم و با بانک‌ ها نیز مذاکراتی کردیم  که توانستیم ۲۰ میلیارد تومان به صورت کوتاه‌ مدت از آنها بگیریم.

مدیر عامل قند ثابت خراسان افزود: ما امسال تا به امروز ۱۵۰ هزار تن چغندر جذب و شکر را به قیمت مصوب فروش داشته ایم و پیش بینی می شود ۱۵ تا ۲۰ درصد حاشیه سود برای شرکت داشته باشد . سال گذشته ۲۷ هزار تن شکر  تولید کردیم ، اما با کاهش هزینه‌ هایی مواجه شدیم، همچون عوارض کمرگی و مالیات بر ارزش افزوده، که نتیجه آن این بود که واردات کشور زیاد شد و حدود  ۱۲۵۶ هزار تن واردات به کشور انجام شد و نرخ‌ شکر خام را کم کردند به قیمت ۱۵ هزار تومان در بندر و ۱۷ هزار تومان شکر کامل در کارخانه و باعث شدند ما تا دو ماه فروش نداشته باشیم. چون براساس قیمت ۱۸ هزار تومان بود و فروش به صرفه نبود ، در آخر، شکر با قیمت حدود ۱۷۴۰۰ تومان فروخته شد که ۱۰۰ میلیارد تومان با کسری منابع مواجه شدیم.

وی افزود: از دیگر مشکلات ما افزایش قیمت چغندر در سال گذشته بود که قیمت چغندر 1.2 میلیون تومان در هر تن بود. تنی 2.1 میلیون تومان افزایش قیمت گرفت که ۷۵ تا ۸۰ درصد قیمت تمام‌ شده برای مواد اولیه است و این افزایش قیمت در مواد اولیه برای ما مشکلاتی را در بر داشت .

او گفت:  ۵۰ هزار تن چغندر اعتباری دریافت کرده ایم که باید در زمان تسویه ، یا هزینه آن را پراخت کنیم یا شکر تحویل آنها بدهیم. دلیل اعتباری بودن آن نیز  بحران سرمایه در گردش، خرید تجهیزات و خرید مواد اولیه بوده است .

مدیر عامل در انتها اضافه کرد : شرکت در حال تغییر و تحول است و با تعابیری که برای آن دیده شده، شرکت تمام تلاش خود را دارد برای سال آینده از زیان خارج و درآمد عملیاتی و سود خوبی را برای سهامداران ایجاد کند.

او گفت : برای افزایش سرمایه با سهامدار عمده برای تامین سرمایه در گردش در حال مذاکره هستیم .

در انتهای این مجمع سودی بین سهامداران تقسیم نشد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24