Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

سهامدار عمده: نگاه سرمایه گذاری، شرکت داری و تولید محوری را دنبال می کنیم بورس 24 - شرکت عمران و توسعه فارس، که به عنوان سـرمایه گـذار، طراح، برنامه ریز در پـروژه های تجـاری، مسـکونی، تفریحی، گردشکری در سـطح کشـور فعال  اسـت و تاکنون...

آخرین تحولات مهمترین پروژه های توسعه عمران فارس را اینجا بخوانید

بورس24 - شرکت عمران و توسعه فارس، که به عنوان سـرمایه گـذار، طراح، برنامه ریز در پـروژه های تجـاری، مسـکونی، تفریحی، گردشکری در سـطح کشـور فعال  اسـت و تا کنون پروژه های متعددی را به سرانجام رسانده است.

مجید سلیمانی ساردو ( سهامدار عمده شرکت توسعه عمران فارس) در خصوص آخرین تحولات مهمترین پروژه های این شرکت از جمله منطقه اقتصادی شیراز  ، پروژه ونک و باران و سایر پروژه های شرکت به بورس24 پاسخ داد.

در برخی گزارشات،  ارزش کل سهم شرکت ثفارس از منطقه ویژه اقتصادی را 220 میلیارد عنوان شده است . با توجه به مطالب درج شده روی کدال، شرکت توسعه عمران فارس  11درصد سهام منطقه ویژه اقتصادی و علاوه بر آن ، به صورت مستقل مالکیت بخشی از زمین های منطقه ویژه( سه هزار هکتار زمین) را نیز دارد ، هم چنین سهامدار 5/14 درصد از نمایشگاه بین الملی فارس می باشد ، آیا می توانید برآوردی تقریبی از ارزش این سرمایه گذاری ها و برنامه های شرکت در این رابطه بیان نمایید؟

منطقه ویژه اقتصادی شیراز  یا همان شرکت توسعه صنایع و صادرات فارس مالک ۳ هزار و ۱۰۰ هکتار    (۳۱ ملیون متر مربع ) زمین در شیراز می باشد و با توجه به  کاربری عمده زمین ها که صنعتی می باشد قیمت هر متر مربع در حال حاضر بین ۳ تا ۴ ملیون تومان است و ارزش ۱۱ درصد مالکیتی  سهامداران ثفارس در منطقه  ویژه  به سادگی قابل محاسبه است. مجوز پروژه  باران ۳۰ هزار متر تجاری و اداری در بهترین نقطه شیراز و دارای سند مالکیتی شش دانگ و ۲۸درصد پیشرفت طبق اطلاعات درج شده در سامانه کدال میباشد  که باز هم برآورد ارزش این دارایی رو به سهامداران  واگذار می نمایم  و برآورد ارزش همین دو قلم دارایی ثفارس، گویای همه چیز و تصمیم گیری سهامدار در خصوص سرمایه گذاری در یکی از بنیادی ترین شرکت های گروه ساختمانی و انبوه سازی می باشد.

آیا شرکت توسعه عمران فارس فقط 4 پروژه در حال تکمیل در اختیار دارد و ارزش کل این پروژه ها 450 میلیارد تومان است؟ بر اساس اطلاعات صورت های مالی و اطلاعات منتشر شده در کدال ، شرکت ثفارس   روی پروژه های باران ، نیکان ، ایلخانی ، آسمان محله ایی صدرا ، فاز  4صدرا و پروژه ونک فعال است . لطفاً درمورد  ارزش تقریبی این پروژه ها و برنامه های شرکت برای تکمیل و فروش آن ها توضیح بفرمایید؟

فارغ از سایر دارایی های شرکت که در کدال افشاء گردیده، قطعاً نگاه تولید محور و شرکت داری  و سرمایه گذاری بلند مدت سهامدار عمده و هیات مدیره و اخذ پروژه های جدید مانند پروژه ونک  می‌تواند تصمیم گیری سهامداران و سرمایه گذاران را در خصوص سرمایه گذاری در شرکت عمران و توسعه فارس آسان تر نماید.

در خصوص پروژه دلگشا و  توان پرداخت خریدار پروژه کمی بیشتر توضیح دهید.

صورتهای مالی حسابرسی شده  شرکت  در سامانه کدال موجود است و قطعا بهترین پاسخ به سهامداران و سرمایه گذاران آینده خواهد بود. ذکر این نکته ضروری است که کانال های ارتباطی طرح ریزی شده بین سهامداران و سازمان بورس و اوراق بهادار نظیر تدان و ... که مرهون همفکری کارشناسان و متخصصین در بازار سرمایه می باشد، می تواند بهترین مرجع و مأخذ برای بررسی سهامداران و تصمیم گیری در خصوص سرمایه گذاریشان باشد.

چشم انداز مدیریت شرکت را نسبت به آینده سهم بیان نمایید؟

همانطور که در جواب سوال دوم اشاره شد نگاه سهامدار عمده و مدیران شرکت نگاه سرمایه گذاری و شرکت داری و تولید محور هست و قیمت سهم هیچ جایگاهی در نگاه و تفکر مدیران نداشته و افزایش ارزش دارایی های شرکت و رشد آن صرفا با تلاش و کوشش  مدیران و با تکیه بر تحولات بنیادی شرکت صورت می‌ پذیرد.

برنامه جنابعالی به عنوان سهامدار عمده برای آینده سهم چه می باشد؟

لازم به ذکر است بنده طی یک سال گذشته بیش از 1000 میلیارد تومان سرمایه از شرکت های تولیدی خود را وارد بورس و مشخصاً ، سرمایه گذاری در سهام  شرکت عمران و توسعه فارس نموده و مانند بزرگان کشور که اعتقاد دارند ، بورس تنها محل مطمئن سرمایه گذاری می باشد.

بنده هم معتقدم تنها راه سرمایه گذاری امن ، سرمایه گذاری در بورس کشور می باشد و آرزو داشتم حداقل ۱۰۰ فعال بورسی اعم از حقیقی و حقوقی هر کدام  معادل همین مبلغ را در سهام شرکت های بورسی ، فارغ از اینکه در کدام شرکت و صنعت باشد ، سرمایه گذاری  نمایند که مسلماً با ورود 100 همت نقدینگی به بورس شرایط بورس خیلی بهتر از شرایط فعلی می بود  و  همانطور که بارها به صورت خود درخواست خدمت مسئولین محترم سازمان بورس رسیده و نگاه سرمایه گذاری و اهداف خود و مدیران شرکت رو تشریح نموده ام به همه سهامداران عزیز شرکت عمران و توسعه فارس تعهد اخلاقی می دهم، هیچ غمنامه ای برای احدی از سهامداران و سرمایه گذاران درست نشود و قطعا تلاش خود را در جهت رشد و تعالی سرمایه سهامداران صد چندان خواهم کرد  و امیدوارم نگاه سرمایه گذاری واقعی در بورس تقویت و جایگزین نگاه سفته بازی گردد، که قطعاً حادث شدن این مهم تحقق شعار هوشمندانه رشد تولید و مهار تورم را در پی خواهد داشت. 

 17

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24