Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بازار مدتی است که بین دو سطح 2.150 و 2.215 هزار واحدی نوسان می‌کند و این بار هم با نزدیک شدن به محدوده مقاومتی، خبرهای منفی راهی میدان شد و در ادامه این درگیری‌های منطقه‌ای بود که فضای اصلاحی را برجسته‌تر کرد. با این حال تصور می‌کنیم این آخرین باری است که به سمت نقطه حمایتی حرکت می‌کنیم و پس از این عقبگرد، انرژی کافی برای پرش بعدی جذب می‌شود و در ادامه شوک‌های قوی‌تری از سوی بازارساز تزریق خواهد شد.

پیش‌بینی وضعیت بورس 30 دی 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات نخستین روز کاری هفته می‌رویم که بازار چهارشنبه با فشار عرضه آغاز کرد. به هر جهت حملات سپاه پارسداران به دو مقر گروهک تروریستی جیش‌الظلم در خاک پاکستان و افزایش تنش‌ها در منطقه آن هم درست در زمانی که بازار به روزهای پایانی هفته رسیده بود، تردید در رفتار معامله‌گران را تشدید کرد و در نتیجه بازار رفتاری شبیه به معاملات سه‌شنبه را به نمایش گذاشت اما سمت تقاضا هم بیکار نبود و در مقابل عرضه‌ها مقاومت بیشتری کرد. در همین راستا میزان کاهش ارتفاع بازارِ چهارشنبه به‌کمک شاخص‌سازی دقایق ابتدایی، اندک و در حد هزار واحد بود. ارزش معاملات با یک افت 16 درصدی دیگر به 4.1 همت رسید و خروج نقدینگی از بازار به 55 میلیارد تومان خلاصه شد.

چند نکته در رفتار بازار روزهای اخیر برجسته بود. نکته اول اینکه رفتار بازار در برابر تحولات سیاسی خیلی منفی و شبیه رفتار نیمه دوم مهر ماه و جریان درگیری حماس و اسرائیل نیست و این مساله نشان از شجاع شدن طیفی از معامله‌گران دارد که مدتی است حساب‌شده‌تر از گذشته رفتار می‌کنند و به هیجانات منفی واکنش کمتری نشان می‌دهند. نکته دوم اینکه، طبق برخی اطلاعات نسبتا موثق، گویا خشاب صندوق‌های حمایتی پُر شده و دو صندوق توسعه و تثبیت با تجهیز 10 همت نقدینگی آماده مقابله با رفتارهای هیجانی‌اند. و نکته سوم اینکه، سفت شدن کف دلار و فاصله گرفتن از مرز کانال 50 هزار تومانی توام با شدت گرفتن انتظارات تورمی باعث شده تا فروشنده‌ها کمی از مواضع خود عقب بنشینند.

بازار مدتی است که بین دو سطح 2.150 و 2.215 هزار واحدی نوسان می‌کند و این بار هم با نزدیک شدن به محدوده مقاومتی، خبرهای منفی راهی میدان شد و در ادامه این درگیری‌های منطقه‌ای بود که فضای اصلاحی را برجسته‌تر کرد. با این حال تصور می‌کنیم این آخرین باری است که به سمت نقطه حمایتی حرکت می‌کنیم و پس از این عقبگرد، انرژی کافی برای پرش بعدی جذب می‌شود و در ادامه شوک‌های قوی‌تری از سوی بازارساز تزریق خواهد شد. البته فضای رفتاری معامله‌گران در قبال برخی از گزارش‌هایی که طی روزهای اخیر رسید این ذهنیت را ایجاد کرده که صورت‌های مالی نمی‌توانند سبب جهش قیمت‌ها شوند اما همین‌که نقش تثبیت‌کننده را ایفا کنند، P/E تعدیل شود و کف‌های بنیادی جدید روشن شوند، اتفاق خوبی است. بازار همواره برای رشد نیاز به عوامل موثرتری دارد که طی روزهای اخیر به کرات درخصوص این عوامل و پارامترهای تاثیرگذار بحث شد.

اما برای هفته پیش رو چه در انتظار بازار خواهد بود. در روز پایانی دی ماه ترافیک گزارش‌های 9 ماهه را داریم و احتمالا کدال تحت تاثیر فشار گزارش‌ها از مدار خارج شود ! از یکشنبه بهمن را آغاز می‌کنیم. ماهی که شاید فضای خبری داغ همچون دی نداشته باشد و تصور می‌کنیم بیشتر فصل برداشت است اما به هر جهت اخبار بودجه و تحولات بورس کالا و در ادامه قرار گرفتن در مسیر انتشار گزارش‌های ماهانه و البته نوسانات ارزی مهمترین رویدادهای پیش رو برای هفته نخست بهمن خواهند بود. باز هم تاکید می‌کنیم که با سرعت گرفتن خروج پول از صندوق‌های با درآمد ثابت، فضای بازارهای دارایی‌محور در 2 ماه باقی‌مانده از سال متفاوت خواهد بود و به زودی همان جریانی که فضای صندوق‌های طلا را گرم کرده، فضای بازار را هم دلنشین خواهد کرد. اما پیش از اینکه سراغ بازار برویم و مطابق با وعده‌ای که طی روزهای اخیر داده بودیم، نگاهی به یک آمار تکان‌دهنده داشته باشیم که نشان می‌دهد ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24