Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مجمع شرکت بین المللی توسعه صنایع و معادن غدیر امروز با حضور بیش از 92 درصد سهامداران شرکت تشکیل شد.

مجمع «وکغدیر» 220 ریال سود تقسیم کرد

بورس24 : مجمع شرکت بین المللی توسعه صنایع و معادن غدیر امروز با حضور بیش از 92 درصد سهامداران شرکت تشکیل شد.

این مجمع به ازای هر سهم ۲۲۰ ریال سود نقدی تقسیم کرد.

مهم ترین موارد مطرح شده در مجمع به شرح زیر است:

*۷۰۰ هزار تن یزد یک در آینده نزدیک در بهمن ماه  افتتاح رسمی خواهد شد . در حاضر حدود ۲۰ تن شمش  هم تولید کرده ایم.

*پایان ۱۴۰۳  وایر را در خط تولید داریم و بخش زیادی از  تجهیزات خریداری شده است.

*گهر زمین ۱۵ میلیون تن سنگ آهن،۵میلیون تن گندله،۶ میلیون تن کنسانتره تولید می کند و سال آینده حتما حدود ۳.۴ میلیون تن اسفنجی هم تولید خواهد داشت.

*فولاد غدیر ایرانیان برای ۱.۲ تن اسفنجی  در اورهال است و قول داده بودیم که گندله سازی این شرکت آخر امسال به بهره برداری برسد ، نصب آخر امسال انجام می شود و خرداد ماه ۵ میلیون تن گندله در مدار تولید قرار می گیرد.

*توسعه آهن گل گهر در حال ورود به بورس است. این شرکت تا سه سال آینده قطب ورق شرکت خواهد بود.

*در نوظهور کویر بافق پرعیار سازی انجام شده و تا سال آینده کلنگ زنی انجام می شود.

*امسال تا آخر سال تولید یک میلیون تن فولاد غدیر نی ریز آغاز خواهد شد.‌

*گندله سازی شرکت حدود ۳۳ درصد پیشرفت دارد و شرکت حدود ۳۰۸ هزار تن اسفنجی تولید کرده و حدود ۳۵۰۰ میلیارد تومان سود داشته است.

*قرار داد این هلدینگ تا پایان سال ۱۴۰۲ ۱ میلیون ۷۰۰ هزار تن به ظرفیت فولاد کشور اضافه می‌نماید، این بنگاه اقتصادی جهت شفافیت، بهبود جایگاه در اقتصاد ملی، گسترش فرهنگ سهامداری و سرمایه گذاری در دارایی‌های پر بازده و همچنین بهبود عملکرد در اسفند ماه ۱۴۰۱ اقدام به ورود به بازار سرمایه نمود که یکی از بزرگترین عرضه‌های اولیه سال‌های اخیر را در بورس داشته است.

*سهم  این شرکت رشد چشمگیری را داشته است پس از به روزرسانی ارزش خالص دارایی‌های هلدینگ صنایع و معادن غدیر از مقدار ۲۷ هزار میلیارد تومان در سال ۹۹ به حدود ۱۰۳ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ رسیده است.

*سرمایه ثبتی این شرکت از ۳۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۳ به ۱۸۵۰ میلیارد در اسفند ماه ۱۴۰۱ و این حدود ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه ثبتی دارد. سود خالص این شرکت از ۴۱۱ میلیارد تومان در سال ۹۹ به حدود ۷۵۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ رسیده است.

*براساس مطالعات صورت گرفته در مقایسه با حوزه پتروشیمی، پالایشگاه، معدن، حوزه معدن و صنایع معدنی نسبت به ۲ حوزه دیگر دارای مزایاهای ویژه است که بازده بالاتر وجود ذخایر معدنی مناسب، نیاز به سرمایه گذاری کمتر صادرات و ارزآوری بهتر ریسک پایین تر و اشتغال زایی اشاره کرد.

*این مطالعات همچنین نشان می‌دهد که تقاضای بلند مدت صنایع معدنی تا سال ۲۰۲۵ میلادی رشد چشمگیری خواهد داشت. باتوجه به زون‌های معدنی و معادن بزرگ کشور ایران با دارا بودن ۶۸ نوع ماده معدنی غیر نفتی ۳۷ میلیارد تن ذخایر کشف شده و ۵۷ میلیارد تن ذخایر بالقوه کشور ما در میان ۱۵ کشور برتر جهان جای دارد و یکی از کشورهای غنی از نظر دارایی‌های معدنی است.

*براساس آخرین اکتشافات انجام شده از ۳۷ میلیارد تن ذخیره کشف شده حدود ۳۰۰ تن طلا حدود ۳ میلیون تن سنگ آهن حدود ۱۹ میلیارد تن کانی سنگ مس و ۱۰۰ میلیون تن کان سنگ روی به میزان ذخایر فلزی پر اهمیت و راهبردی وجود دارد.

*براساس گزارش بانک مرکزی که در خرداد ماه ۱۴۰۰ منتشر شد، به عنوان ذخایر فلزی پر اهمیت و راهبردی وجود دارد براساس گزارش بانک مرکزی که در خرداد ماه ۱۴۰۰ منتشر شد در حال حاضر سهم معادن بدون در نظر گرفتن پایه معدنی ۱.۳ درصد از اقتصاد کشور است.

*این در حالی است که در جهان این سهم بالاتر از ۱۰ درصد می‌باشد. این هلدینگ بدون در نظر گرفتن درصد سهامداری در حوزه سنگ آهن در انتهای سال ۱۴۰۲ حدود ۲۱ درصد است و این هلدینگ در نظر دارد با سرمایه‌گذاری‌های راهبردی در سال‌های آینده این سهم را به ۵۲ درصد افزایش دهد.

*تا پایان سال ۱۴۰۲،  ۱ میلیون ۷۰۰ هزار تن به ظرفیت فولاد کشور اضافه می‌نماید، این بنگاه اقتصادی جهت شفافیت، بهبود جایگاه در اقتصاد ملی، گسترش فرهنگ سهامداری و سرمایه گذاری در دارایی‌های پر بازده و همچنین بهبود عملکرد در اسفند ماه ۱۴۰۱ اقدام به ورود به بازار سرمایه نمود.

*این شرکت ، یکی از بزرگترین عرضه‌های اولیه سال‌های اخیر را در بورس داشته است و این شرکت رشد چشمگیری را داشته است پس از به روزرسانی ارزش خالص دارایی‌های هلدینگ صنایع و معادن غدیر از مقدار ۲۷ هزار میلیارد تومان در سال ۹۹ به حدود ۱۰۳ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ رسیده است.

*سرمایه ثبتی این شرکت از ۳۰۰ میلیارد تومان به ۱۸۰۰ در اسفند ماه ۱۴۰۱ و حدود ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه ثبتی دارد. سود خالص این شرکت از ۴۱۱ میلیارد تومان از اسفند ماه ۱۴۰۱ و حدود ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه در سال ۹۳ به ۱۸۵۰ میلیارد رسید.

*سهم بازار این هلدینگ در حوزه گندله در حدود ۱۵ درصد و چشم انداز و‌کغدیر رسیدن به ۳۳ درصد از سهم بازار است.

*در آهن اسفنجی اکنون در حدود ۱۸ درصد از سهم بازار در اختیار وکغدیر است و چشم انداز این شرکت تا پایان سال ۱۴۰۴ رسیدن به ۲۹ درصد از سهم بازار است.

*در حوزه فولاد اکنون این هلدینگ حدود ۷ درصد از تولید کل کشور را انجام می‌دهد که باتوجه به سرمایه‌گذاری های انجام شده طی چند سال آینده انتظار می‌رود وکغدیر ۳۱ درصد از سهم بازار را به دست آورد.

*سهم این هلدینگ از کنسانتره مس در حال حاضر صفر است و براساس برنامه ریزی و سرمایه‌گذاری های صورت گرفته تا سال ۱۴۰۵ به ۱۱ درصد خواهد رسید.

*در حوزه کاتد مس در حال حاضر ۱ درصد از سهم بازار متعلق به وکغدیر می‌باشد و انتظار می‌رود تا سال ۱۴۰۵ این سهم به ۳ درصد برسد. باتوجه به میزان ذخایر طلا یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌ها و تملک معادن جدید طلا است.

*در حوزه طلا اکنون هلدینگ صنعت و معدن قدیر هیچ سهمی از بازار ندارد و باتوجه به سرمایه گذاری های انجام شده تا سال ۱۴۰۴ این هلدینگ ۱۸ درصد از سهم بازار طلا را خواهد داشت بهره برداری از کارخانه‌ طلای خونیک تا پایان سال ۱۴۰۳ و همچنین آماده سازی معدن جنگ‌سر از جمله طرح‌های معدنی مهم این هلدینگ در حوزه طلا می‌باشد.

*براساس برنامه ریزی و سرمایه‌گذاری های صورت گرفته تا سال ۱۴۰۵ به ۱۱ درصد خواهد رسید.

*در حوزه کاتد مس در حال حاضر ۱ درصد از سهم بازار متعلق به وکغدیر می‌باشد و انتظار می‌رود تا سال ۱۴۰۵ این سهم به ۳ درصد برسد.

*باتوجه به میزان ذخایر طلا یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌ها و تملک معادن جدید طلا است. در حوزه طلا اکنون هلدینگ صنعت و معدن غدیر هیچ سهمی از بازار ندارد و باتوجه به سرمایه گذاری های انجام شده تا سال ۱۴۰۴ این هلدینگ ۱۸ درصد از سهم بازار طلا را خواهد داشت بهره برداری از کارخانه‌ طلای خونیک تا پایان سال ۱۴۰۳ و همچنین آماده سازی معدن جنگ‌سر از جمله طرح‌های معدنی مهم این هلدینگ در حوزه طلا می‌باشد.

*پس از در اختیار گرفتن مدیریت شرکت فولاد آلیاژی ایران در سال ۱۴۰۰ و تلاش‌های عالمانه در جهت مهندسی شرکت و پالایش پروژه‌ها پروژه فولاد سازی یزد ۱ پس از ۱۶ سال به سرانجام رسید.

*شرکت فولاد آلیاژی ایران در حوزه تولید فولاد خاص دارای ظرفیت ۵۵۰ هزار تنی و تنوع ۴۴۰ گرید انواع فولاد آلیاژی است. پروژه وایر نیز که در سال ۱۴۰۱ کلنگ زنی آن انجام شد با رشد ۳۰ درصد در حال پیشرفت می‌باشد که در پایان سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد.

*در شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان با پروژه کنسانتره و گندله مهاباد تا آخر سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری خواهد رسید. همچنین پروژه افزایش ظرفیت از ۸۰۰ هزار تن به ۱ میلیون تن انجام و نا پایان امسال این افزایش ظرفیت به ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن خواهد رسید.

*شرکت موتوژن به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان الکتروموتور در کشور است در حال حاضر بیش از ۲ میلیون دستگاه الکتروموتورهای تک فاز و ۳ فاز با کاربردهای صنعتی و خانگی و مطابق با استانداردهای جهانی تولید و به بازارهای مصرف عرضه می‌کند.

*در شرکت موتوژن نیز ساختار مالی آن شرکت اصلاح و فروش این شرکت بهبود پیدا کرد به نحوی که در سال مالی گذشته حدود ۷۰۰ میلیارد تومان سود نصیب سهامداران کرده است.

*شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر که ۱۰۰ درصد سهام آن متعلق به هلدینگ صنایع و معادن غدیر می‌باشد از سال ۱۳۹۳ فعالیت‌های خود در حوزه اکتشافات معدنیبا در اختیار گرفتن چندین پهنه معدنی آغاز نموده است.

*این شرکت در حوزه معدن با در اختیار گرفتن معادن مس سمنان، فسفات کوه لار، نیکل چاه غیب، معدن مس جانجا، اردوباد، مس باغ دره سی ۲، طلای باغ دره سی ۳، سرب و روی قله کفتران، مس نارباغی، طلای خونیک و طلای جنگ سر در حال تقویت بازوی اکتشافی استراتژیک خود می‌باشد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24