Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بورس 24 : بانک آینده در اطلاعیه ای نسبت به افزایش زیان بانک واکنش نشان داد و اعلام کرد : براساس استانداردهای حسابداری؛ پس از تکمیل و واگذاری‌پروژه‌ها، شناسایی درآمد‌ها امکان‌پذیر است. در این اطلاعیه تصریح شده : در خصوص ابهام پیش آمده در صورت‌های مالی میان دوره‌ای 9 ماهه منتهی به پایان آذر 402 بانک آینده که در سامانه کدال افشا شده است. براساس صورت وضعیت مالی دوره مالی مزبور، بخش عمده‌ای از دارایی‌های بانک شامل تسهیلات اعطایی و سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های دریافت کننده تسهیلات است که سرمایه‌گذاری‌های یاد شده، عمدتاً پروژه محور هستند. گزارشات کارشناسی ارزیابی دارایی‌های فیزیکی و سهام شرکت‌های فرعی که در سامانه کدال نیز افشا شده است، بیانگر فزونی ارزش روز دارائی‌های فیزیکی و سهام شرکت‌های فرعی بانک آینده، در مقایسه با بهای تمام شده آن ها است.

اطلاعیه بانک آینده درباره آخرین وضعیت : تاکید بر عدم تطابق زمانی شناسایی درآمدها و هزینه‌ها ؛ دارایی ها بر بدهی ها همچنان فزونی دارد

بورس24 : بانک آینده در اطلاعیه ای نسبت به افزایش زیان بانک واکنش نشان داد و اعلام کرد : براساس استانداردهای حسابداری؛ پس از تکمیل و واگذاری‌پروژه‌ها، شناسایی درآمد‌ها امکان‌پذیر است.

در این اطلاعیه تصریح شده : در خصوص ابهام پیش آمده در صورت‌های مالی میان دوره‌ای 9 ماهه منتهی به پایان آذر 402 بانک آینده که در سامانه کدال افشا شده است.

براساس صورت وضعیت مالی دوره مالی مزبور، بخش عمده‌ای از دارایی‌های بانک شامل تسهیلات اعطایی و سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های دریافت کننده تسهیلات است که سرمایه‌گذاری‌های یاد شده، عمدتاً پروژه محور هستند.

گزارشات کارشناسی ارزیابی دارایی‌های فیزیکی و سهام شرکت‌های فرعی که در سامانه کدال نیز افشا شده است، بیانگر فزونی ارزش روز دارائی‌های فیزیکی و سهام شرکت‌های فرعی بانک آینده، در مقایسه با بهای تمام شده آن ها است.

لیکن براساس استانداردهای حسابداری، امکان شناسایی درآمد ناشی از افزایش ارزش مزبور وجود ندارد و درآمد سرمایه‌گذاری در پروژه‌های یادشده پس از تکمیل و واگذاری، قابل شناسایی می‌باشد ، در حالی که هزینه‌های بانک از جمله هزینه سود سپرده‌ها می‌بایست به محض تحمل، شناسایی و ثبت گردد.

به عبارت دیگر، عدم تطابق زمانی شناسایی درآمدها و هزینه‌ها، منتج به زیان و ‌افزایش زیان انباشته بانک و ایجاد ابهام برای سهامداران و سپرده‌گذاران محترم بانک، گردیده است.

از سوی دیگر، بخش عمده‌ای از تسهیلات بانک، به شرکت‌های دارای پروژه نیمه تمام پرداخت گردیده است که سهام آن‌ها در مالکیت و دارایی‌های فیزیکی آن‌ها به عنوان تضمین تسهیلات اعطایی، در توثیق بانک می‌باشد و هیچ‌گونه ابهامی در وصول آن‌ها وجود ندارد و ذخیره مطالبات مشکوک الوصول کافی بابت آن‌ها در حساب‌ها منظور شده است. لیکن براساس تکالیف بانک محترم مرکزی ج.ا.ایران، از جمله مجوز برگزاری مجامع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده بابت عملکرد سال‌های 1397 تا 1399 که در سامانه کدال نیز اطلاع‌رسانی شده است، بانک ملزم به تعدیل زیان انباشته در صورت های مالی سال‌های مزبور در مجموع به مبلغ 1،269،790میلیارد ریال، (مبلغ 696،463 میلیارد ریال بابت برگشت درآمدهای شناسایی شده و مبلغ 573،327 میلیارد ریال بابت شناسایی ذخیره مطالبات مشکوک الوصول، علاوه بر مبالغ ذخیره مطالبات مشکوک‌الوصول شناسایی شده درحساب‌ها)شده که انجام تعدیلات مزبور موجب افزایش زیان انباشته بانک شده است.

مع الوصف، تکمیل و واگذاری پروژه‌های نیمه تمام، منجر به برگشت ذخایر مطالبات مشکوک‌الوصول شناسایی شده، شناسایی درآمدهای شناسایی نشده تسهیلات اعطایی و درآمد ناشی از افزایش ارزش و فروش دارایی‌ها و در نتیجه اصلاح سودآوری و کاهش زیان انباشته خواهد شد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24