Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

درخصوص گزارش‌های منتشر شده باید گفت که انصافا فضای سودسازی در کلیت صنایع بهتر از تابستان و بطور کلی فضا مساعد و نرمال بود. البته در این بین برخی از شرکت‌ها به ویژه در صنایع فلزات اساسی، داروسازی و پتروشیمی کمی ضعیف‌تر از انتظار بودند و اثرات جیب‌بری دولت در حاشیه سود آنها روشن بود اما بسیاری از شرکت‌ها هم بودند که حتی بهتر از سطح انتظار ظاهر شدند.

پیش‌بینی وضعیت بورس 3 بهمن 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات چهارمین روز کاری هفته می‌رویم که بازار پس از مشت و لگدی که از تحولات منطقه‌ای و تصمیمات دولت در دو روز ابتدایی هفته خورده بود، دوشنبه را آرام و با رگه‌هایی از تقاضا آغاز کرد و تلاش کرد هر طور شده از جو منفی ایجاد شده فاصله بگیرد و روی پای خود بایستد. اما با گذر از یکساعت ابتدایی، گویی عرضه‌کنندگان بیدار شده و با روانه کردن اردرهای سنگین فروش در نمادهای خودرویی، باری دیگر بازار را در مسیر نزول و سرازیری قرار دادند تا علاوه بر خنثی شدن رشد نزدیک به 3 هزار واحدی شاخص در دقایق ابتدایی، شاهد عقبگرد 6.500 واحدی این نماگر تا سطح دو میلیون و 146 هزار واحد باشیم. نهال بی‌اعتمادی که دولت در دل بازار کاشت، سبب آشفتگی سهامداران شده و بطور کل نظم و آرامش در معاملات به‌هم زده است. در جریان بازار روز گذشته، ارزش معاملات با افت 7 درصدی به 4.9 همت رسید و رقمی بالغ بر 540 میلیارد تومان از بازار خارج شد.

بهمن را با ترس و لرز و سر و صورت خونین آغاز کرده‌ایم. موشک اول را وزات نفت به مقر پالایشی‌ها زد و در ادامه حملات اسرائیل به سوریه را داشتیم. همانطور که روز گذشته هم اشاره شد، این روزها تصمیمات دولت بسیار خطرناک‌تر از جریانات سیاسی است و حتی تصور می‌کنیم قوه عقلانیت نسبی در مسیر حل و فصل درگیری‌ها و عدم ورود کشور به تنش جدی در منطقه وجود دارد اما عقلانیتی در تصمیمات اقتصادی نیست ! البته ریسک‌های سیاسی هم کم‌رنگ نیست و یکی از دلایل عدم افت دلار هم همین مساله است اما بطور کل این تصمیمات و شلنگ تخته‌های دولت است که از اردیبهشت بازار را زمین‌گیر کرده و اجازه نفس کشیدن به سهامداران را نمی‌دهد. قسمت عجیب ماجرا اینجاست که اخبار منفی برای گروه پالایشی می‌رسد، رنج منفی را روی خودرو می‌کشند و فشار عرضه روی دوش سایر صنایع است !!

در شرایطی که این امیدواری وجود داشت که بازار به کمک گزارش‌های 9 ماهه حرکت کند و صورت‌های مالی عاملی برای بسته شدن کف قیمت‌ها باشند که دو چالش یاد شده فضا را به سمت دیگری سوق داد. در این جریان بدون شک، سازمان بورس و ناشرین نیز مقصر بودند و اگر انتشار گزارش‌ها به 2 روز پایانی دی موکول نمیشد، فضا به این اندازه تلخ و سنگین پیش نمی‌رفت. درخصوص گزارش‌های منتشر شده باید گفت که انصافا فضای سودسازی در کلیت صنایع بهتر از تابستان و بطور کلی فضا مساعد و نرمال بود. البته در این بین برخی از شرکت‌ها به ویژه در صنایع فلزات اساسی، داروسازی و پتروشیمی کمی ضعیف‌تر از انتظار بودند و اثرات جیب‌بری دولت در حاشیه سود آنها روشن بود اما بسیاری از شرکت‌ها هم بودند که حتی بهتر از سطح انتظار ظاهر شدند.

شاید اشاره به برخی از این نمادها بد نباشد. در 3 گروه ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24