Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

درخصوص دلایل افت هفته گذشته بطور مفصل بحث شد. دلار از دید بسیاری هنوز نتوانسته آن موج همیشگی را ایجاد کند. در بازار نگرانی‌هایی وجود دارد که باید به آن توجه شود اما متاسفانه نه‌تنها توجه نمی‌شود که برخی ریشه بازار را خشکانده‌اند و البته در کنار این نگرانی باز هم اعتقاد داریم با دید کمی بلند‌مدت‌تر و نزدیک به 18 ماه بسیاری از سهم‌ها نیمی از قیمت خود را سود می‌دهند و همین مساله تاکید بر ارزندگی بازار دارد.

پیش‌بینی وضعیت بورس 8 بهمن 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات دومین روز کاری هفته می‌رویم که بازار، شنبه نسبتا آرام و البته کم‌رمقی را پشت‌سر گذاشت. از یکسو قیمت‌های جذاب، رسیدن ارزش دلاری به سطح حمایتی 150 – 155 میلیارد دلار و P/E و P/S تاریخی را می‌دید و با خود اثرات مثبت رشد دلار بر سود شرکت‌ها را زمزمه می‌کرد و از سوی دیگر نگران تحولات سیاسی و تصمیمات اخیر دولت در دست‌درازی به جیب صنایع و بی‌تفاوتی مسئولان امر بود و نمی‌دانست به‌کدام سو گام بردارد. بنابراین طبیعی بود که در حجم معاملات، فضای جالبی نداشته باشیم اما به هر جهت با گذر از یک هفته سخت و نفس‌گیر، شاخص کل رشد اندک 3 هزار واحدی را ثبت کرد و در ارتفاع دو میلیون و 126 هزار واحدی قرار گرفت. ارزش معاملات بدون تغییر خاصی به 4 همت رسید و از سرعت خروج پول از بازار کاسته شد ...

درخصوص دلایل افت هفته گذشته بطور مفصل بحث شد. دلار از دید بسیاری هنوز نتوانسته آن موج همیشگی را ایجاد کند. در بازار نگرانی‌هایی وجود دارد که باید به آن توجه شود اما متاسفانه نه‌تنها توجه نمی‌شود که برخی ریشه بازار را خشکانده‌اند و البته در کنار این نگرانی باز هم اعتقاد داریم با دید کمی بلند‌مدت‌تر و نزدیک به 18 ماه بسیاری از سهم‌ها نیمی از قیمت خود را سود می‌دهند و همین مساله تاکید بر ارزندگی بازار دارد. پرسشی که ذهن بسیاری از اهالی بازار را درگیر کرده این است که چرا بازار به نوسانات ارزی واکنش نشان نمی‌دهد ؟!

برای این پرسش 3 دلیل می‌توان مطرح کرد. دلیل اول، شدت گرفتن ریسک‌های سیاسی است که به اوج خود رسیده تا جایی که هر روز صبح بیدار می‌شویم در نقطه‌ای از خاورمیانه موشک جدیدی فرود آمده و لذا شرایط بسیار خاص، غیر قابل پیش‌بینی و عجیب پیش می‌رود. بنابراین یکی از دلایل بی‌تفاوت بودن بازار به رشد دلار، تحولات سیاسی است. اما دلیل دوم که به اعتقاد ما ریسک قوی‌تری نسبت به مسائل سیاسی دارد، دست‌درازی دولت به جیب شرکت‌ها است که به بی‌منطق‌ترین شکل ممکن پیش می‌رود و این مساله منجر به فرار اعتماد عمومی شده، تا جایی که بسیاری با فروش صندوق‌های درآمد ثابت، در مسیر خرید ارز و طلا و هر کالایی که بتواند سپر تورمی برای حفظ ارزش دارایی باشد، حرکت می‌کنند. در واقع همان فنری که برخی آن را به سخره می‌گرفتند به بدترین شکل ممکن رها شده و اعتبار و ‌حیثیت دولت و سرمایه‌ اجتماعی از بین برده است.

و عامل سوم، بی‌تفاوتی هیات مدیره شرکت‌ها و ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24