Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

امروز مجمع عمومی عادی سالیانه سرمایه گذاری ساختمان ایران با حضور بیش از ۷۱ درصد سهامداران برگزار شد.

آخرین خبرها از پرونده های حقوقی «وساخت»

بورس24 : امروز مجمع عمومی عادی سالیانه سرمایه گذاری ساختمان ایران با حضور بیش از ۷۱ درصد سهامداران برگزار شد.

در این مجمع بر اساس رای سهامداران سرمایه‌گذاری ساختمان ایران ۹۰ درصد از سود انباشته معادل ۱۳۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تقسیم شد و به ازای هر سهم وساخت ۴۴ ریال تعلق گرفت.

مدیرعامل شرکت در این مجمع گفت: هزینه های شرکت روند نزولی دارد. بیشترین هزینه های وساخت به وکلا برای حل و فصل پرونده های حقوقی اختصاص یافته است. افزایش سرمایه سال گذشته از محل تجدید ارزیابی دارایی ها بوده و تنها سه درصد آن به آورده نقدی سهامداران اختصاص داشت. این شرکت افزایش سود خالص ۶۷ درصدی را تجربه کرد‌.

وی همچنین گفت: دارایی های شرکت ۳هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است. معادل ۵۰۰ میلیارد تومان به دارایی های وساخت اضافه شد. ارزش شرکت های وابسته، ۷۰۰ میلیارد تومان است. ۸۵ درصد پرتفوی این شرکت، بورسی به شمار می رود.

همچنین اعلام شد وساخت، افزایش سرمایه بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان را مد نظر دارد.

مدیرعامل شرکت گفت: مسکن سازان مازندران به فروش رفت. به زودی ۳شرکت دیگر از زیر مجموعه های وساخت، تعیین و تکلیف می شود. سال مالی سرمایه گذاری ساختمان ایران تغییر می کند. این شرکت توانست مشکلات پروژه ونزوئلا را مرتفع سازد.

مدیر عامل نوسازی ساختمان در مجمع وساخت در خصوص زمین لواسان اظهار داشت: تنهاتر مطلوب ارزیابی می شود. این شرکت وصول پول را قبول ندارد. کمتر از شش ماه این مسأله به نتیجه نخواهد رسید.

همچنین در مجمع امروز وساخت  در خصوص پرونده الهیه اعلام شد: رای صحیح در سال جاری ابلاغ شد. این رای در اجرای احکام به سر می برد. هم اکنون استعلام اموال برای توقیف اخذ شده است.

با تاکید بر عدم تحویل پروژه نگین پردیس در مجمع وساخت اظهار شد: این پرونده از سال ۹۲ بیش از ۶ مرتبه در مراجع قضایی مطرح شده است. صورتجلسه صلح و سازش مد نظر قرار گرفت. ۳۵میلیارد تومان به پیمانکار پرداخت و پرونده مختومه شد. کارگاه در اسرع وقت به شرکت تحویل داده می شود.

تکمیلی...

بر اساس رای سهامداران سرمایه‌ گذاری ساختمان ایران ۹۰ درصد از سود انباشته معادل ۱۳۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تقسیم شد و به ازای هر سهم وساخت ۴۴ ریال تعلق گرفت.

کاهش هزینه 

امروز یکشنبه (۸بهمن)، مجمع عمومی عادی سالیانه سرمایه گذاری ساختمان ایران با حضور بیش از ۷۱ درصد سهامداران وساخت برگزار شد و اعضای هیئت مدیره این شرکت گزارشی از صورت های مالی و برنامه های آتی خود قرائت کردند.

یادآور می شود؛ وساخت در صنعت انبوه سازی، املاک و مستغلات مورد معامله قرار می گیرد. در مجمع امروز وساخت از سوی مدیرعامل این شرکت تاکید شد:

هزینه های شرکت روند نزولی دارد. بیشترین هزینه های وساخت به وکلا برای حل و فصل پرونده های حقوقی اختصاص یافته است. افزایش سرمایه سال گذشته از محل تجدید ارزیابی دارایی ها بوده و تنها سه درصد آن به آورده نقدی سهامداران اختصاص داشت. این شرکت افزایش سود خالص ۶۷ درصدی را تجربه کرد.‌

افزایش سرمایه 300 میلیاردی

قابل ذکر است؛ بیشترین سهم پرتفوی شرکت از آن سهام شرکت تامین مسکن جوانان با سهم ۴۲ درصد  از کل ارزش پرتفوی و پس از آن شرکت های  بانک اقتصاد نوین، شرکت نوسازی و ساختمان تهران و شرکت تامین سرمایه نوین هر کدام با سهم ۱۵ درصد جزو سنگین ترین سهم های پرتفوی نماد وساخت به حساب می آیند و لذا تغییر در ارزش هر یک از شرکت های مذکور می تواند ارزش دارایی شرکت وساخت را افزایش و کاهش دهد.

مدیر عامل سرمایه ‌گذاری ساختمان ایران در مجمع امروز اعلام کرد:

دارایی های این شرکت ۳هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است. از سویی دیگر معادل ۵۰۰ میلیارد تومان به دارایی های وساخت اضافه شد. ارزش شرکت های وابسته، ۷۰۰ میلیارد تومان است. همچنین ۸۵ درصد پرتفوی این شرکت، بورسی به شمار می رود. وساخت، افزایش سرمایه بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان را مد نظر دارد. البته مسکن سازان مازندران به فروش رفت. 

به زودی ۳شرکت دیگر از زیر مجموعه های وساخت، تعیین و تکلیف می شود. سال مالی سرمایه گذاری ساختمان ایران تغییر می کند. 

حل و فص زمین لواسان

در این مجمع اعلام شد؛ این شرکت توانست مشکلات پروژه ونزوئلا را مرتفع سازد. 

بیشترین وزن پرتوی نماد وساخت به شرکت تامین مسکن جوانان با سهم 3226 میلیارد تومان و بانک اقتصاد نوین با سهم 929 میلیارد تومان و شرکت نوسازی و ساختمان تهران با سهم 852 میلیارد تومان اختصاص دارد.

از سویی دیگر مدیر عامل نوسازی ساختمان در مجمع وساخت در خصوص زمین لواسان اظهار داشت: تنهاتر مطلوب ارزیابی می شود. همچنین این شرکت وصول پول را قبول ندارد. کمتر از شش ماه این مسأله به نتیجه نخواهد رسید.

توقیف اموال الهیه

قابل ذکر است؛ آخرین ارزش پرتفوی نماد وساخت (شرکت سرمایه گذاری ساختمان ایران) در آذر ماه سال 1402 با حدود 9 درصد رشد در مقایسه با ماه گذشته حدود 6478 میلیارد تومان تخمین زده شد. یادآور می شود؛ در مجمع امروز وساخت  در خصوص پرونده الهیه اعلام شد:
رای صحیح در سال جاری ابلاغ شد. 

همچنین این رای در اجرای احکام به سر می برد. هم اکنون استعلام اموال برای توقیف اخذ شده است. 

تقسیم سود 90 درصدی 

قابل ذکر است؛ با تاکید بر عدم تحویل پروژه نگین پردیس در مجمع وساخت اظهار شد:

این پرونده از سال ۹۲ بیش از ۶ مرتبه در مراجع قضایی مطرح شد. بر همین اساس، صورتجلسه صلح و سازش مد نظر قرار گرفت. البته ۳۵میلیارد تومان به پیمانکار پرداخت و پرونده مختومه شد. کارگاه در اسرع وقت به شرکت تحویل داده می شود. در پایان این مجمع و بر اساس رای سهامداران سرمایه‌گذاری ساختمان ایران نیز ۹۰ درصد از سود انباشته معادل ۱۳۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تقسیم شد و به ازای هر سهم وساخت ۴۴ ریال تعلق گرفت.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 2 نظر دارد.

  • رضا میرزایی
    رضا میرزایی

    سلام ممنون ازخبررسانی خوبتان
    لطفاخبرهای تکمیلی واطلاعات کامل مجمع رابروزرسانی کنید باتشکر

    3 ماه پیش
  • رضا میرزایی
    رضا میرزایی

    سلام ممنون ازخبررسانی خوبتان
    لطفاخبرهای تکمیلی واطلاعات کامل مجمع رابروزرسانی کنید باتشکر

    3 ماه پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24