Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

اما حرف آخر ما با برخی از تحلیلگران و فعالین بازار است که مدتی است به جای نگاه محاسباتی به سود و زیان شرکت‌ها، رفتار گله‌ای را دنبال می‌کنند و توجه به بحث ارزندگی ندارند ! اگر به خاطر داشته باشید، بازار در آبان و دی ماه سال گذشته هم همین وضعیت را داشت. در اوج بدبینی بود و بسیاری در پی فروش سهام با P/Eهای عجیب و ارائه تحلیل‌های سیاسی بودند. اما ناگهان گام نخست را قوی و حتی بهتر از آبان امسال برداشت. در دی و نیمه ابتدایی بهمن استراحت کرد و از ...

پیش‌بینی وضعیت بورس 9 بهمن 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : بورس تهران معاملات دومین روز هفته را هم با تردید آغاز کرد. بسیاری می‌دانند بازار در نقاط ارزنده‌ای است اما ترس از تکرار تحولات سیاسی و اقتصادی هفته‌های اخیر باعث شده تا خریداران با وجود رشد دلار و ارزندگی قیمت‌ها، آن جرات و جسارت کافی را به خرج نداده و لذا گام‌های حرکتی بازار کُند و با تردید برداشته شود. همچنان بخشی از بدنه بازار نگران تحولات سیاسی است و معتقدیم هرچه ریسک‌ها به سمت کاهش پیش برود، فضای بازار منطقی‌تر و قابل پیش‌بینی‌تر خواهد شد. اگرچه بازار دیروز تغییر خاصی را در شاخص کل تجربه نکرد اما رشد نزدیک به 1 درصدی شاخص هم‌وزن و افزایش 20 درصدی ارزش معاملات (رشد تا نزدیکی کانال 5 همت) در کنار توقف خروج نقدینگی از مهمترین اتفاقات بازار بود.

هفته دوم بهمن را در حالی پیش می‌بریم که روزها با سرعت می‌گذرد و فرصتی تا پایان سال (تنها 34 روز کاری) برای جبران اتفاقات تلخ اخیر باقی نمانده است. در حوزه اقتصادی، بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ در صحن علنی مجلس به پایان رسید و از امروز ایرادات شورای نگهبان به برنامه هفتم توسعه در دستور کار صحن علنی مجلس قرار می‌گیرد. در واقع تا به این جای کار آبی از بودجه برای بازار گرم نشده و البته چالشی هم ایجاد نکرده است. طی 2 روز اخیر گزارش‌های ماهانه منتشر شد. فضای عملکردی شرکت‌ها با توجه به عدم برودت جدی هوا، مناسب و کمی بهتر از انتظار پیش رفت و همانطور که دیروز هم اشاره شد، احتمالا در برخی از شرکت‌ها فضای درآمدی بین 5 تا 10 درصد بهتر از تحلیل‌ها باشد.

اما در بازار ارز با رسیدن دلار به قیمت‌های 56 هزار تومانی فضا کمی آرام شده بود که به یکباره شب گذشته با رسیدن خبر حمله پهبادی به نیروهای آمریکایی در شمال شرقی اردن در نزدیکی مرز سوریه و کشته شدن و مجروح شدن تعدادی سرباز آمریکایی، دلار به کانال 56 هزار تومانی بازگشت. پس از اتمام بازار روز گذشته خبر رسید که راهکارهای متنوع‌سازی سبد ارزهای صادراتی شرکت‌های پتروشیمی برای تنظیم بهتر بازار انواع ارزها نظیر درهم مورد بحث قرار گرفته و همین خبر کمی دلار را آرام کرده بود اما شدت گرفتن مجدد درگیری‌ها در منطقه و انگشت اتهام به سمت ایران می‌تواند مجددا اندک آرامش ایجاد شده را از بین ببرد. حقیقت امر هنوز اطلاعات دقیقی از اتفاقات شب گذشته در دسترس نیست بنابراین هر تحلیلی درخصوص این اتفاقات تا رسیدن اخبار تکمیلی با خطاهایی همراه خواهد بود و البته امیدواریم پای ایران به وسط کشیده نشود.

به بازار برگردیم. بازاری که زیر سایه ریسک‌های سیاسی و جیب‌بری‌های بی‌رحمانه دولت زمین‌گیر شده است. انصافا وقتی قیمت‌ها را کنار گزارش‌های 9 ماهه قرار می‌دهیم، می‌بینیم که بازار از نظر بنیادی وضعیت بسیار خوبی دارد اما دسته گل‌های دولت و جریانات سیاسی باعث ترس جریان پول در بازار می‌شود و لذا می‌بینیم که در سایر بازارها نقدینگی جولان می‌دهد و پوزخندی به فعالین مهمترین و بزرگترین بازار اقتصادی کشور می‌زند !

دلیل اینکه بازار سرمایه نتوانسته بخشی از این نقدینگی را جذب کند، بی‌شک ناشی از ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24