Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مدیر نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت:با توجه به توسعه روزافزون تکنولوژی‌ و فناوری اطلاعات و همچنین تقویت و تعمیق رقابت میان کارگزاری‌ها، طی سال‌های پیش‌رو شرکت‌های کارگزاری که استراتژی خود را در مسیر توسعه تعریف نکنند، با جبر فضای جدید کسب و کار، ناگزیر به ادغام یا انحلال خواهند بود.

دو عامل مهم در ادغام یا انحلال کارگزاری‌ها

بورس24 : مدیر نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت:با توجه به توسعه روزافزون تکنولوژی‌ و فناوری اطلاعات و همچنین تقویت و تعمیق رقابت میان کارگزاری‌ها، طی سال‌های پیش‌رو شرکت‌های کارگزاری که استراتژی خود را در مسیر توسعه تعریف نکنند، با جبر فضای جدید کسب و کار، ناگزیر به ادغام یا انحلال خواهند بود.

منوچهر میرزایی در رابطه با امکان ادغام کارگزاری‌ها در سال‌های آینده، اظهار کرد: با توجه به توسعه روزافزون تکنولوژی‌ و فناوری اطلاعات و همچنین تقویت و تعمیق رقابت میان کارگزاری‌ها، در سال‌های آینده حتما شاهد توسعه صنعت کارگزاری خواهیم بود و آن دسته از شرکت‌های کارگزاری که استراتژی خود را در مسیر توسعه تعریف نکنند، با جبر فضای جدید کسب و کار، ناگزیر به ادغام یا انحلال خواهند بود.

وی افزود: سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان نهاد ناظر در مسیر پیش‌رو اساسا استانداردهای لازم را جهت تحقق توسعه صنعت کارگزاری انجام خواهد داد و کارگزاران به عنوان یک نهاد مالی تحت نظارت نیز باید خود را با استاندارهای مصوب سازمان تطبیق دهند.

جاماندن ۱۶ کارگزاری از افزایش سرمایه

مدیر نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه گفت: یکی از اقدامات صورت گرفته در رابطه با ارتقا صنعت کارگزاری مسئله افزایش سرمایه به مبلغ حداقل ۱۰۰ میلیارد تومان بود که تا کنون بیش از ۱۰۰ کارگزاری اقدام به افزایش سرمایه کرده و تنها ۱۶ کارگزاری باقی مانده که بخشی از آن‌ها در حال‌ طی کردن مراحل پایانی ثبت افزایش سرمایه قرار دارند. 

میرزایی بیان کرد: با توجه به پایان مهلت کارگزاری‌ها برای افزایش سرمایه تا مبلغ مذکور در تاریخ ۱۹ خردادماه ۱۴۰۲، در خصوص ۱۶ کارگزاری فوق محدودیت‌های موثری در عملیات آنها نظیر «ممنوعیت دریافت مجوز فعالیت‌ جدید، ممنوعیت گسترش شعب، دفاتر و ایستگاه‌های معاملاتی، ممنوعیت جذب مشتری جدید و کاهش ضریب حد اعتباری نزد اتاق پایاپای» اعمال شده است.

منبع خبر: سنا

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24