Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

امروز مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنعتی بهشهر با حضور بیش از  ۸۲ درصد سهامداران برگزار شد.

مجمع «غبشهر» 105 ریال سود تقسیم کرد

بورس24 : امروز مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنعتی بهشهر با حضور بیش از  ۸۲ درصد سهامداران برگزار شد.

این مجمع به ازای هر سهم ۱۰۵ ریال سود بین سهامدارن تقسیم کرد.

موارد مهمی که در مجمع به آن ها اشاره شد به شرح زیر است:

* هزینه پخش سراسری برای شرکت ، ۵ درصد است که بسیاری از رقبا تا ۷/۵ درصد هم پرداخت می کنند. البته اگر روغن فله بفروشیم، هزینه توزیع کمتر خواهد بود و اگر بیشتر روغن خانوار بفروشیم، هزینه توزیع بیشتر خواهد شد.

*مدیر عامل گفت : با ورود رقبای جدید در صنعت روغن ، کسب حاشیه سود در صنعت را متفاوت با گذشته کرده  است، به همین علت یکی از سیاست‌ های ما این است که قدرت برندمان را اهرمی کنیم .

*هزینه حمل دلاری تقریبا ۱۵۰ دلار است .

*افزایش نرخ فعلا تا بعد از ماه رمضان و انتخابات وجود ندارد ، بعد از آن احتمالا ۱۰ درصد با حذف ارز ۲۸۵۰۰ همراه خواهد بود .

*صادرات روغن خوراکی فعلا ممنوع است .

* مدیر عامل درمورد مشکلات صنعت روغن گفت : فرآیند تخصیص ارز در دو سال گذشته بسیار سخت و طولانی شده است. سال گذشته حدود ۹ تا ۱۰ ماه در انتظار تامین ارز یک محموله ۱۰هزار تنی بودیم. ما برای روغن خام، سپرده ریالی داده بودیم تا پس از تخصیص ارز، سپرده را دریافت کنیم. البته که نگهداری، روغن  برای ما هزینه مالی زیادی دارد ، اما ما حاضر نبودیم که ریسک ناشی از نوسانات تغییر ارز را  متحمل شویم که این سیاست شرکت ماست .

* افزایش سرمایه ۱۹ درصدی از محل سود انباشته در راه است .

خبر تکمیلی...

امروز مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنعتی بهشهر در محل کارخانه برگزار شد .

در این مجمع مدیر عامل گفت : به دنبال حذف ارز ترجیحی و جایگزینی آن با نرخ نیما ، قیمت روغن خوراکی از 22 اردیبهشت 1401 افزایش یافت و وزارت صمت مقرر کرد که کالاهای تولید شده قبل و بعد از این تاریخ با قیمت جدید عرضه شوند . به دنبال حذف ارز ترجیحی و اعلام بدهی توسط بانک، شرکت مبلغ 9.115 میلیارد ریال بابت ما به التفاوت نرخ ارز سفارشات روغن خام وارداتی بدهی شناسایی کرد. سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان بابت ما به التفاوت نرخ ارز قیمت روغن خام و محصولات جدید 10.550 میلیارد ریال از شرکت مطالبه کرد. به دنبال اعتراض شرکت ، 6.963 میلیارد ریال اصلاح شد ، طی اعتراضات شرکت، مبلغ 4.582 میلیارد ریال بابت ما به التفاوت نرخ ارز ذخیره در حسابهای شرکت منظور نموده است . شرکت منتظر نتیجه اعتراض و دسترسی به مستندات تکمیلی است .

مدیر عامل از مشکلات صنعت روغن گفت : فرآیند تخصیص ارز در دو سال گذشته بسیار سخت و طولانی شده است. ما در سال گذشته حدود ۹ تا ۱۰ ماه در انتظار تامین ارز یک محموله ۱۰ هزار تنی بودیم که به این منظور ما برای روغن خام ، سپرده ریالی به شرکت صنعت غذایی کوروش داده بودیم تا پس از تخصیص ارز ، سپرده را دریافت کنیم. البته که نگهداری روغن  برای ما هزینه مالی زیادی دارد ، اما ما حاضر نبودیم که ریسک ناشی از نوسانات تغییر ارز را  متحمل شویم که این سیاست شرکت ماست که بسیاری از شرکت ها چنین سیاستی ندارند.

مدیر عامل گفت : با ورود رقبای جدید در صنعت روغن ، کسب حاشیه سود در این صنعت ، متفاوت با گذشته شده است، به همین علت، یکی از سیاست‌ های ما این است که قدرت برندمان را اهرمی کنیم . به همین ترتیب ، وارد بازار تن ماهی شدیم که با کسب رتبه دوم و نزدیک به لیدر بازار هستیم و ورود ما به گروه شیرینی با برند پچ پچ بسیار عملکرد خوبی بود و توانسته ایم با این عملکرد در لاین تن ماهی و گروه شیرینی حاشیه سود خوبی برای شرکت بسازیم .

مدیر عامل در ارتباط با هزینه پخش سراسری برای شرکت گفت : ۵ درصد است که بسیاری از رقبا تا ۷/۵ درصد هم پرداخت می کنند. البته اگر روغن فله بفروشیم ، هزینه توزیع کمتر خواهد بود  و اگر بیشتر روغن خانوار بفروشیم، هزینه توزیع بیشتر خواهد شد.

او در ارتباط با هزینه حمل دلاری گفت : این هزینه تقریبا ۱۵۰ دلار است .

وی گفت : افزایش نرخ فعلا تا بعد از ماه رمضان و انتخابات در کار نیست، اما احتمالا ۱۰ درصد با حذف ارز ۲۸.۵۰۰ همراه خواهد بود اما در حال حاضر،  ارز تخصیصی برای شرکت 28.500 تومان است.

او ادامه داد: صادرات روغن خوراکی فعلا ممنوع است. شرایط برای گرفتن وام از طریق بانک ها طی چند هفته گذشته بسیار سخت شده است و بانک ها به هیچ شرکتی وام نمی دهند و اگر هم وامی تعلق گیرد با بهره ۳۵ درصدی همراه است .

او گفت : ما افزایش سرمایه ۱۹ درصدی از محل سود انباشته را در نظر داریم .

در انتهای مجمع غبشهر به ازای هر سهم ۱۰۵ ریال سود بین سهامداران  تقسیم شد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24