Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مدیر برنامه ریزی شرکت ملی صنایع پتروشیمی: براساس آخرین مصوبه‌ دولت در شهریور ماه امسال از قیمت گذاری ثابت به فرمول برگشتیم. در مقطعی به دلیل جنگ اوکراین در این فرمول  مشکلی ایجاد شد  و  بخشی که وابسته به اروپا بود موجب افزایش قیمت شد. اگرچه این فرمول خیلی خوب است و قابلیت پیش بینی دارد ، ولی مطالباتی هم از سوی بخش خصوصی وجود دارد که هاب اروپا را از فرمول حذف کنیم که در حال مذاکره هستند. انشالله به یک نتیجه بهتری برسیم.

وزارت نفت: در حال مذاکره برای حذف هاب اروپا از فرمول نرخ خوراک هستیم

بورس24 : حسن عباس زاده مدیر برنامه ریزی شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفت و گو با خبرنگار بورس24 گفت: توسعه کشور در سال‌های قبل بر اساس ۳ منبع بوده که هیدرو کربن گاز هم یکی از مهمترین منابع بوده است. یکی از مسیرهای توسعه زنجیره گاز استفاده از آن به عنوان خوراک است، چه به عنوان خوراک واحدهای اوره ساز چه واحدهای متانولی.

وی افزود: متانول هم به همین جهت در کشور ما یک رشد خوبی را داشته است و به عنوان یک محصول پایه  فرصتی برای توسعه زنجیره آن است. در حال حاضر  حدود ۱۴ میلیون تن ظرفیت تولید متانول است.

عباس زاده گفت: در سال‌های اخیر  موضوع توسعه زنجیره ارزش تولید مورد توجه قرار گرفته است. در شرکت ملی صنایع پتروشیمی هدف گذاری شد که ما بتوانیم زنجیره ارزش متانول را به سمت پایین دست پیش ببریم که این موضوع باعث می‌شود  هم تنوع محصول بیشتری را داشته باشیم، هم   ارزش افزوده‌ای ایجاد کنیم.

مدیر برنامه ریزی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: ️محصولات متنوعی از مسیر زنجیره ارزش متانول تولید می‌شود،  به طور مثال با تولید پلی پروپیلن می‌توان مقدار زیادی از التهاب بازار پلی پروپیلن  کاهش داد و مصرف کنندگان پلی پروپیلن بتوانند به راحتی  استفاده ‌کنند.

او گفت: حدودا ۲۶ درصد بازار صادراتی متانول دنیا در اختیار  ایران است. با عرضه  بیشتر این محصول، قیمت متانول را خواسته یا ناخواسته کاهش می‌دهیم. باید بتوانیم از تولید این متانول به سمت محصولات دیگر مانند پلی پروپیلن برویم تا  هم بازار بورس از این التهاب پلی پروپیلن خارج شود و هم اینکه متانولی‌ها بتوانند قیمت خودشان را حفظ کنند.

عباس زاده گفت: براساس آخرین مصوبه‌ دولت در شهریور ماه امسال از قیمت گذاری ثابت به فرمول برگشتیم. در مقطعی به دلیل جنگ اوکراین در این فرمول  مشکلی ایجاد شد  و  بخشی که وابسته به اروپا بود موجب افزایش قیمت شد. اگرچه این فرمول خیلی خوب است و قابلیت پیش بینی دارد ، ولی مطالباتی هم از سوی بخش خصوصی وجود دارد که هاب اروپا را از فرمول حذف کنیم که در حال مذاکره هستند. انشالله به یک نتیجه بهتری برسیم.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24