Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

در بازار سرمایه یکی از مواردی که سهامداران و سرمایه‌گذاران در معاملات خود مورد توجه قرار می‌دهند، سهامداران عمده سهم و به عبارت بهتر، حقوقی‌های سهم و بازارگردان است. عموما سهمی‌که سهامدار عمده و حقوقی مطرح و مورد اعتماد بازار دارد، روند بهتری دارد؛ از همین جهت برای سرمایه گذاران مهم است که بازیگران و حقوقی‌های سهم چه کسانی هستند.

حمایت سبز و همه جانبه حقوقی‌ها از «ومعادن»

بورس24 : در بازار سرمایه یکی از مواردی که سهامداران و سرمایه‌گذاران در معاملات خود مورد توجه قرار می‌دهند، سهامداران عمده سهم و به عبارت بهتر، حقوقی‌های سهم و بازارگردان است. عموما سهمی‌که سهامدار عمده و حقوقی مطرح و مورد اعتماد بازار دارد، روند بهتری دارد؛ از همین جهت برای سرمایه گذاران مهم است که بازیگران و حقوقی‌های سهم چه کسانی هستند.

این روزها که حال بازار سرمایه چندان خوش نیست و به سبب سیاست گذاری‌های اشتباه و دست‌اندازی دولت در جیب شرکت‌ها جهت تامین کسری بودجه خود، مغضوب عموم مردم و سرمایه گذاران قرار گرفته، سهم‌هایی توانسته‌اند در چنین شرایطی از ثبات نسبی برخوردار باشند که سهامدار حقوقی فعال دارند.

یکی از سهم‌هایی که سهامدار عمده و بازارگردان مطرح دارد و در روند معاملات حضور پررنگ و مثمرثمر دارد، «ومعادن» است.

با نیم نگاهی به روند معاملات این سهم در ادوار اخیر مشاهده می‌کنیم که سهم حقوقی‌ها در سمت خرید و فروش قابل توجه بوده و به نوعی در جهت حمایت از سهم حرکت کرده‌اند و درصد قابل توجهی از خرید و فروش را به خود اختصاص داده‌اند.

بررسی‌ها در سال جاری نشان می‌دهد که «ومعادن» 214 روز روی تابلوی معاملات بازار سرمایه حاضر بوده و در این مدت، برآیند خرید و فروش تعداد سهام از سوی حقوقی‌ها در 146 روز مثبت بوده و به عبارتی، بیش از آن که فروشنده سهم باشند خریدار بودند و بدین طریق از سهام شرکت حمایت خود را به عمل آرودند.

طی سال جاری تنها در 68 روز حجم فروش حقوقی‌ها و بازارگردان از تعداد سهام خریداری شده بیشتر بوده که این عمل را نیز می‌توان در جهت رشد سهام شرکت و اضافه کردن سهامداران تازه نفس به سهم تفسیر کرد. از این نکته نیز نباید گذشت که بر اساس الزامات سازمان بورس، بازارگردان‌ها موظف و ملزم به معامله و خرید و فروش سهم هستند که مقدار آن در هر سهم متفاوت است.

در مجموع، از ابتدای سال جاری تا بیست و یکمین روز بهمن ماه حقوقی‌ها و بازارگردان «ومعادن» بیش از 353 میلیون سهم خریداری کردند و تلاششان در جهت حمایت از سهم بوده است.

یکی از شاخص‌هایی که سرمایه گذاران برای خریدهای خود مدنظر قرار می‌دهند نسبت P/E است و این نسبت در «ومعادن» 6.5 است که از 7.5 صنعت پایین‌تر است و نشان از این دارد همچنان فضا برای رشد سهم وجود دارد.

با توجه به ارزش روز پرتفوی بورسی شرکت توسعه معادن و فلزات بالغ بر 136 هزار میلیارد تومان و ارزش افزوده آن بالغ بر 117 هزار میلیارد تومان است.

ارزش روز سبد سهام شرکت‌های غیربورسی حدود 46 میلیارد تومان تخمین زده می‌شود و بر این اساس، می‌توان گفت که خالص ارزش روز دارایی‌های این شرکت 9962 ریال به ازای هر سهم است و با توجه به قیمت روز سهم، هم اکنون نسبت P/NAV «ومعادن» 49 درصد است که از این منظر نیز می‌توان فضا برای رشد قیمت سهم قائل بود.

منبع خبر: روابط عمومی ومعادن

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24