Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

معاون برنامه بودجه شستان: پروژه‌ بوشهر بعد از اتمام فاز دو آن بیش از سالی ۱.۳ میلیارد دلار درآمد خواهد داشت.  برنامه ما این است که سال آینده بخش اعظم فاز ۲ شامل واحد الفین، ام‌ای‌جی را راه اندازی کنیم و به نظر می‌رسد چشم‌انداز خوبی است. در بخش مکران هم امیدواریم نیروگاه آب مکران سال آینده افتتاح شود.

«شستان» چه زمانی عرضه اولیه می شود؟

بورس24 : امیر حسین اشرفی معاون برنامه بودجه شستان در گفت و گو با خبرنگار بورس24 درخصوص وضعیت این هلدینگ گفت: شستان یکی از بزرگترین هلدینگ‌های چند رشته‌ای بازار سرمایه است که امسال تبدیل به سهامی عام شده. از مرداد ماه تبدیل به نهاد مالی شدیم و با همکاری شرکت بورس و سازمان بورس موفق شدیم که در ۱۵ بهمن همزمان با دهه مبارک فجر شستان را تبدیل به یک ناشر نزد سازمان بورس و درج نماد آن را اخذ کنیم و به عنوان ششصد و دوازدهمین شرکت در بخش هلدینگ‌های صنعتی با نماد وشستان این شرکت درج نماد شد.

او گفت: در حال حاضر در حال ارزش‌گذاری شستان هستیم. بخش عمده‌ای از ارزش‌گذاری شستان انجام شده است. در تلاش هستیم که حداکثر در ۲ هفته آتی بحث ارزش گذاری شستان هم تمام شود و برای رایزنی عرضه نهایی برویم.

وی درخصوص زمان عرضه این شرکت گفت: اگر ارزش‌گذاری طبق برنامه انجام شود و شرایط بازار سرمایه برای عرضه سهام مساعد باشد، امیدواریم که قبل از سال این عرضه اتفاق بیفتد، اگر نه قطعا در اولین فرصت بعد از عید این عرضه اتفاق خواهد افتاد.

اشرفی گفت: باتوجه به تخمین‌هایی که تا الان زده‌ایم احتمالا بزرگترین عرضه اولیه تاریخ بورس خواهد بود و شرکتی است که تاثیر خاصی روی شاخص خواهد داشت.

او ادامه داد: فکر می‌کنم عرضه اولیه موفقی خواهد بود، به این خاطر که شستان یک شرکت پروژه محور است و چشم انداز بسیار روشنی در صنایع مختلف دارد. به عنوان مثال بزرگترین پتروشیمی کشور که به عنوان زنجیره ارزش تکمیلی هم دارد به نام پتروشیمی بوشهر که در مجموعه ما است یا توسعه پتروشیمی در هاب سوم پتروشیمی کشور در مکران هم توسط مجموعه ما انجام می‌شود.

این مقام مسئول در شستان گفت: ما بخش معدن را در برنامه سال آینده‌مان خیلی فعال می‌بینیم. بودجه‌ای برای آن اختصاص دیده‌ایم، الان شرکت‌های دیگری هم داریم. غیر از نفت، گاز، پتروشیمی مانند امیر کبیر کاشان، پروپیلن خمین را داریم و در حال تعریف مشارکت‌هایی در حوزه توسعه معادن هم در کنار آن هستیم.

وی افزود: در کنار همین‌ها یک بخش ساختمانی بسیار فعالی داریم. بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان املاک مختلف داریم، همه این‌ها در برنامه مولد سازی است، دارایی بسیار ارزشمندی در این بخش از املاک وجود دارد .

او درخصوص ارزش گذاری شستان گفت: احتمال دارد که بتوانیم ارزش گذاری بیش از ۲۴۰ هزار میلیارد تومان را برای شستان رقم بزنیم که باید ببینیم سازمان بورس چقدر از ان ای وی را به عنوان ارزش نهایی می‌پذیرد. من فکر می‌کنم از امسال هم تغییر خیلی خوبی در پرتفو ایجاد کرده‌ایم و به یک سود پایدار رسیده‌ایم. سود شستان از امسال به بعد هیچ وقت زیر ۱۴ الی ۱۵ هزار میلیارد تومان نمی اید و امیدوارم عرضه اولیه موفقی داشته باشد.

وی درخصوص پروژه های هلدینگ گفت: پروژه‌ بوشهر بعد از اتمام فاز دو آن بیش از سالی ۱.۳ میلیارد دلار درآمد خواهد داشت.  برنامه ما این است که سال آینده بخش اعظم فاز ۲ شامل واحد الفین، ام‌ای‌جی را راه اندازی کنیم و به نظر می‌رسد چشم‌انداز خوبی است. در بخش مکران هم امیدواریم نیروگاه آب مکران سال آینده افتتاح شود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24