Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مجمع عمومی فوق العاده شرکت پالایشگاه نفت اصفهان امروز با حضور ۷۷ درصد سهامداران به منظور تصویب افزایش سرمایه این شرکت برگزار شد.

تصویب افزایش سرمایه 63 درصدی «شپنا»

بورس24 : مجمع عمومی فوق العاده شرکت پالایشگاه نفت اصفهان امروز با حضور ۷۷ درصد سهامداران به منظور تصویب افزایش سرمایه این شرکت برگزار شد.

این مجمع افزایش سرمایه ۶۳ درصدی شپنا معادل ۱۴۴هزار میلیارد ریال از محل سود انباشته و اندوخته طرح و توسعه را به تصویب رساند.

مهم ترین موارد مطرح شده در مجمع به شرح زیر است:

*با تکمیل زنجیره ارزش شرکت همه محصولات این شرکت به جز گازوئیل و بنزین صادرات محور شده و در نتیجه سود هلدینگ در سال ۱۴۰۶ به ۴.۲  میلیارد دلار خواهد رسید و جزو ۵۰۰ شرکت برتر دنیا قرار خواهد گرفت.

*مقایسه سود ۹ ماه شرکت‌های پالایش نفت نشان می‌دهد در ۹ ماهه پالایشگاه نفت اصفهان بیشترین تغییر را نسبت سال گذشته داشته است و با رشد۲۱.۶۳ درصد همراه بوده است.

*رئیس مجمع: ما از وضعیت مطلوبی نسبت به سایر پالایشگاه‌ها برخوردار هستیم و بازه قیمتی سهم با چشم انداز اجرای پروژه‌ها تا سال ۱۴۰۵ در شرایط بسیار خوبی قرار خواهد گرفت.

مدیر عامل شپنا: تلاش کردیم در اورهال به جای اینکه به صورت مداوم این کار را انجام دهیم اورهال را به سه دسته تقسیم کنیم دسته بنزین سازی واحد تقطیر یک و زیر مجموعه آن و واحد تقطیر ۲ و زیر مجموعه آن. در حال حاضر اورها خاصی نداشتیم و فقط در واحد بنزین سازی انجام داده‌ایم که به طور کلی این تقسیم بندی بسیار به سود شرکت خواهد بود.

*مدیر عامل شرکت: بر اساس دستاوردی که داشته‌ایم ۷۵ درصد کاهش میزان آب و صرفه‌جویی اقتصادی به میزان ۱۰ میلیون یورو داشته‌ایم. همچنین راه‌اندازی کامل پروژه‌های آبی نیمه سال ۱۴۰۲ انجام شده است همچنین قطع آب شرب برای مصرف‌های صنعتی تا نیمه سال ۱۴۰۳ انجام خواهد شد.

*هلدینگ پتروپالایش اصفهان تا سال ۱۴۰۶ به بنزین یورو ۵  و ۳۱.۶ میلیون لیتر در روز با اکتان ۹۱ و گازوئیل یورو ۵  و ۳۲.۸ میلیون لیتر در روز خواهد رسید .

*در صورت اضافه نمودن ۶ میلیون لیتر نفت‌های سبک کم گوگرد با اکتان ۶۸ می‌توانیم ۳۷ میلیون لیتر در روز بنزین با اکتان ۸۷ تولید کنیم.

*مدیرعامل شپنا:  احداث واحد الکل‌های چرب با ظرفیت ۵۰ هزار تن در سال از فروردین ۱۴۰۳ آغاز خواهد شد که اولین واحد الکل‌های چرب خاورمیانه خواهد بود.

*در خصوص پروژه‌های انرژی با اجرای کامل پروژه‌های انرژی ۳۵ میلیارد تومان در ماه بابت گاز طبیعی پول ذخیره می‌گردد. با اجرای کامل پروژه‌های انرژی ۲۱۲۰۰ متر مکعب در ساعت سوخت صرفه‌جویی می‌شود. همچنین میزان صرفه‌جویی ۹.۴ میلیون یورو صرفه‌جویی در سال خواهد بود.

*مدیر مالی شپنا: در حال حاضر شرکت  معادل ۲۵ همت از دولت مطالبه دارد . پیگیری مطالبات از پتروشیمی اصفهان ادامه دارد  و امیدواریم  تا پایان سال این موضوع حل و فصل شود. ️پالایشگاهی خریداری کردیم که تا چند سال آتی سودآور شده و از شپنا بی‌نیاز خواهد شد. این شرکت می‌تواند روزانه ۲ میلیون لیتر بنزین تولید کند.

تکمیلی...

مجمع عمومی فوق العاده شپنا با حضور ۷۸ درصد سهامداران برگزار شد. 

به گزارش خبرنگار بورس24 ، مجمع شپنا افزایش سرمایه ۶۳ درصدی از محل انباشته و اندوخته را تصویب کرد. 

هیات رییسه مجمع: 

محمودی سیدی رئیس مجمع 

سعید محمدی ناظر اول 

محمد صلح جوی ناظر دوم 

محسن قدیری،مدیر عامل شرکت با اشاره به تعریف ۱۲ هدف مهم برای این شرکت که همگی در راستای توسعه پایدار،حفظ محیط زیست و رشد اقتصادی است گفت :خوشبختانه با اقدامات خوب صورت گرفته و با تولید ۳۹۰ هزار بشکه تصفیه نفت خام در روز در ۹ماهه امسال به ۳۱.۸ همت رشد رسیدیم که این سود تا پایان امسال به ۴۰همت خواهد رسید.

وی افزود: با اقدامات جهادی انجام شده ۱۲۷طرح در پالایشگاه اصفهان آماده بهره برداری است که چشم انداز محصولات استراتژیک با برنامه ریزی انجام شده در افق ۱۴۰۵ تولید ۳۲.۸میلیون لیتر بنزین یورو۵ در روز و افزایش تولید گازوئیل یورو۵ است.

قدیری گفت:  تولید کلیه محصولات در پالایشگاه اصفهان مطابق با استانداردEPآمریکا است و  در برنامه امسال تصفیه ۲۵هزار لیتر میعانات گازی به صورت روزانه هدف گذاری شده است.

مدیر عامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان، گفت: خرید پالایشگاه دست دوم ۱۲۰هزار بشکه ای در دستور کار است  و مجوزهای لازم برای حمل این پالایشگاه اخذ شده است که با هزینه انتقال وخرید آن ۲۵میلیون یورو برای پالایشگاه اصفهان هزینه در بر داشته است که در پالایشگاه اصفهان یا هرمزگان نصب خواهد شد.

 قدیری، درباره فعالیت شرکت های زیر مجموعه هلدینگ پتروپالایش اصفهان گفت: توسعه حمل و نقل ریلی،دریایی جاده ای در دستور کاراین شرکت است که با اتمام خط راه آهن درپترو پالایش اصفهان تا ۱۰میلیون تن در سال محصولات این شرکت با حمل و نقل ریلی انجام میشود.

به گفته وی، ساخت ۹۵ درصد تجهیزات مورد نیاز در پترو پالایش اصفهان و همراهی ۱۵۰شرکت دانش بنیان را از استراتژی های شرکت مشعل پویا عنوان کرد و گفت: ۸ هزار میلیارد تومان طرح در این شرکت هدف گذاری شده است.

مدیر عامل هلدینگ پترو پالایش اصفهان گفت:  ساخت نیرو گاه هزار مگا واتی ،کاشت بذر درخت بادام اسکوپاریا در ۱۱۵۰هکتار را از دیگر فعالیت های انجام شده است و  دراین شرکت برای اولین بار در ایران ۴۰تن گوگرد در طرح KHT جدا سازی میشود و گوگرد به زیر ۱پی پی ام می رسد.

قدیری،با اشاره به اینکه برخی از زیر ساخت ها در پالایشگاه رو به فراموشی رفته بود که با نظر هیات مدیرها همه این زیر ساخت ها وارد مدار شد گفت:یکی ازاین طرح ها، RHU بود که از اردیبهشت ماه امسال کلنگ زنی شد که تا پایان سال ۱۴۰۳راه اندازی خواهد شد و با اتمام آن ۳.۵درصد پروکلس جدا سازی میشود و به ازاءهر بشکه ۷درصد سود نصیب پالایشگاه خواهد کرد.

وی گفت:  ۴۰۰ هکتار زمین در هرمزگان خریداری شده که شعبه دوم پالایشگاه اصفهان درآن محل خواهد بود ، برای کمک به پتروشیمی و سود آوری این شرکت نیز مشاوران داخلی و خارجی طراحی ۱۰ محصول با ارزش را برای این شرکت نموده اند که ۳همت سود آوری خواهد داشت.

در ادامه نیز صاحب ارجمند منشی مجمع و معاون مالی، بودجه و سرمایه گذاری پالایشگاه اصفهان با اشاره به اینکه با افزایش سرمایه در سال ۱۴۰۲ برای پتروپالایش اصفهان ۱۷.۲همت سود نصیب شرکت خواهد شد افزود:وضعیت مالی شرکت در ۶ماهه امسال رشد قابل توجهی داشته است.

همچنین سیدی ،رییس هیات مدیره هلدینگ پتروپالایش اصفهان نیز درباره اقدامات انجام شده برای سود آوری پتروشیمی اصفهان گفت:در دوره های قبل پالایشگاه ازاین شرکت زمانی که به صورت خصوصی اداره می شد طلب ۳۰۰میلیارد تومانی داشت که پرداخت نشده بود،البته اصل این بدهی پرداخت شد اما با خرید پتروشیمی توسط پالایشگاه اصفهان مشکلات مالی در مورد دریافت خسارت و مطالبات مطرح بود که باید این مورد توسط سهامداران حل شود تا گزارش حسابرسی پتروشیمی دچار مشکل نشود ،اگر این مورد برطرف گردد بحث افزایش سرمایه و تجدید ارزیابی از محل زمین ها پیگیری میشود.

در پایان افزایش سرمایه این شرکت به میزان ۶۳ درصد تصویب شد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24