Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

دولت طی یک ماه اخیر طی دو حرکت، بازاری که می‌توانست کمی انرژی بگیرد را سرکوب کرد. نخست با ابلاغیه تغییر نرخ بنزین پالایشی‌ها و دوم با انتشار 280 همت گواهی سپرده با نرخ سود 30 درصد ! جالب اینکه دولت با انتشار این اوراق قصد داشت بخشی از نقدینگی سرگردان جامعه را جذب کرده و از حرکت به سمت دلار و سکه منع کند اما نه‌تنها این اتفاق رخ نداد که سپرده‌های بلندمدتی با خرید این گواهی، هزینه دولت را افزایش داده و از بد ماجرا سیستم مالی و پولی کشور بشدت بی‌نظم شد و هزینه تامین مالی بالا رفت.

پیش‌بینی وضعیت بورس 2 اسفند 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات آخرین روز کاری هفته می‌رویم که بازار دیروز هم شرایط بدی نداشت و به کمک خبر صبحگاهی ممنوعیت حضور بازارگردانها در سمت فروش متعادل بود اما سطح انرژی او پائین‌تر از معاملات دوشنبه بود و تزلزل و نااطمینانی در رفتار معامله‌گران مشهود بود. البته برخی هم معتقدند معمولا در برگشت‌ها، در روزهای نخست فضا کُند و ضعیف پیش می‌رود و به مرور شرایط بهتری ایجاد می‌شود اما مشکل اینجاست که آنقدر رفتار دولت زشت و غیرقابل پیش‌بینی است که سهامداران هر لحظه انتظار سیلی و تصمیم جدیدی از سوی او دارند. لذا بازار با وجود اینکه سومین روز سبز را با سیاست‌های قادرانه پشت‌سر گذاشت اما قوی نبود و جریان خروج پول کماکان ادامه داشت. در نتیجه معاملات نخستین روز اسفند، شاخص کل با رشد اندکی در ارتفاع دو میلیون و 71 هزار واحدی قرار گرفت. ارزش معاملات باز هم کمتر از 4 همت و در سطوح 3.5 هزار میلیارد تومان گزارش شد و رقمی بالغ بر 375 میلیارد تومان از پرتفوی حقیقی‌ها به سبد حقوقی‌ها منتقل شد.

جریان پول به خوبی می‌داند که با وجود جذابیت قیمت‌ها، برای حرکت باید چراغ سبز روشن و محکمی دریافت کند وگرنه خیلی زود فشار عرضه آن هم در آخرین ماه سال بازار را به حاشیه خواهد برد. هر چند که بازار از اردیبهشت در حاشیه است و هر بار که تلاشی برای جذب پول صورت گرفته، سیاستگذار با تصمیمات ناگهانی او را سرکوب و زمین‌گیر کرده است. جالب اینکه، کار به جایی رسیده که نقدینگی سرگردان در جامعه برای حفظ ارزش دارایی خود حتی به سمت خرید موبایل از یک کلاهبردار می‌رود و به او اعتماد می‌کند اما حاضر نیست پول خود را به سمت بورس ببرد !! عامل اصلی این وضعیت هم دولت است که همچون راهزنی با بازار سرمایه برخورد کرده و هر کجا که کسری و کمبود پول داشته، جیب سهامداران را به بدترین شکل ممکن زده است.

دولت طی یک ماه اخیر طی دو حرکت، بازاری که می‌توانست کمی انرژی بگیرد را سرکوب کرد. نخست با ابلاغیه تغییر نرخ بنزین پالایشی‌ها و دوم با انتشار 280 همت گواهی سپرده با نرخ سود 30 درصد ! جالب اینکه دولت با انتشار این اوراق قصد داشت بخشی از نقدینگی سرگردان جامعه را جذب کرده و از حرکت به سمت دلار و سکه منع کند اما نه‌تنها این اتفاق رخ نداد که سپرده‌های بلندمدتی با خرید این گواهی، هزینه دولت را افزایش داده و از بد ماجرا سیستم مالی و پولی کشور بشدت بی‌نظم شد و هزینه تامین مالی بالا رفت. قسمت شیرین‌تر ماجرا اینجاست که رئیس بانک مرکزی در مصاحبه روزهای اخیر در اظهارات خود عنوان می‌کند که "به جای سوئیفت از ابزارهای دیگری استفاده می‌کنیم و ابزار مالی خودمان را داریم." شما فقط ببینید تفکر رئیس بانک مرکزی چیست ! حتی خود او می‌داند که بیان این اظهارات صرفا خوراک داخلی دارد اما برای خودشیرینی هم که شده چنین افاضاتی را تحویل مردم می‌دهد.

بدون تعارف معتقدیم دولت و بانک مرکزی با مسیری که در پیش گرفته‌اند (سرکوب بازارها تا انتخابات خرداد 1404 ریاست جمهوری) به مقصود خود نخواهند رسید. سیاست آنها این است که اقتصاد و مردم را به شکل فشل‌گونه تا 16 ماه دیگر تحت فشار قرار دهند و بعد از کسب نتیجه مناسب از انتخابات، همه چیز را رها کرده و کل فشار ناشی از کسری و ناترازی خود را روی دوش مردم آوار کنند. سرکوب نرخ ارز در بازار آزاد، حفظ دلار نیمای2 در سطوح کمتر از 40 هزار تومانی و اختلاف ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24