Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

امروز مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت کویر تایر با حضور بیش از  ۷۰ درصد سهامداران به رسمیت رسید و برگزار شد.

مجمع «پکویر» 80 تومان سود تقسیم کرد

بورس24 : امروز مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت کویر تایر با حضور بیش از  ۷۰ درصد سهامداران به رسمیت رسید و برگزار شد. این مجمع به ازای هر سهم ۸۰ تومان سود تقسیم کرد .

مدیرعامل پکویر در طول جلسه به نکات زیر اشاره کرد:

*حدود ۸۰ درصد از سود پکویر  بر می گردد به تولید تایر های شاسی بلند. سهم شرکت از تولید تایرهای شاسی بلند ۶۳درصد و  تایرهای سواری ۲۵درصد است که سال گذشته، وزارت صمت طی یک نامه ابلاغ کرد که به تولید تایر های رینگ ۱۳ تا ۱۵ اینچ بپردازیم که همین دلیلی شد تا ما  بخشی از سود شرکت را از دست بدهیم، در غیر این صورت ، بهتر از این بوده ایم .

*شرکت در سال گذشته ، دستاوردهای باشکوهی داشت که ایران به جمع هفت کشور تولید کننده دستگاه تایر سازی تک مرحله ای پیوست  و دیگری ساخت تایر خودرو های برقی و تایرهای پنچر رو و طراحی و تولید تایر های آفرود است.

*شرکت در دستور کار دارد تا به تولید تایر های با سایز بزرگ برای کامیون و اتوبوس بپردازد که ۱۹۵ میلیون دلار با فاینانسرهای دولتی چین قرارداد بسته شده و  تا چهار سال آینده به ۱۰۰ هزار تن ظرفیت خواهد رسید.

* شرکت در چند روز آینده ، افزایش سرمایه برای طرح OTR و TBR دارد .

* تجدید ارزیابی نیز از برنامه های شرکت است که در جلسه افزایش سرمایه به آن پرداخته می شود .

*نرخ تایرهای شاسی بلند ، ۲۰ درصد گران تر از تایرهای معمولی است .

*۴۷۷ میلیارد تومان از منابع داخلی شرکت برای طرح ۵۰ هزار تن استفاده شد که باعث شد سرمایه در گردش پکویر کم شود و این طرح بسیار برای شرکت سودآور است .

خبر تکمیلی...

امروز شنبه ۵ اسفند ماه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت کویر تایر با نماد پکویر برگزار شد.

در طول جلسه، زینلی مدیرعامل شرکت به دستاوردهای مهم شرکت و رسیدن به سود ۸۱۸ میلیارد تومانی و رشد ۴۰۲ درصدی اشاره کرد .

وی گفت: چالشهای شرکت قیمت‌ گذاری دستوری در صنعت تایر و رشد ۲۴ درصدی نرخ تسعیر قیمت پایه محصولات پتروشیمی است. همچنین عدم تخصیص ارز و طولانی شدن فرآیند تخصیص ارز از اواخر اسفند ماه ۱۴۰۱ ، همگی از چالش های این صنعت هستند.

او گفت: حدود ۸۰ درصد از سود شرکت برای تولید تایر های شاسی بلند است و سهم شرکت از تولید تایرهای شاسی بلند ۶۳ درصد و  تایرهای سواری ۲۵درصد است که سال گذشته، وزارت صمت طی یک نامه ابلاغ کرد که به تولید تایر های رینگ ۱۳ تا ۱۵ اینچ بپردازیم که همین دلیلی شد تا ما بخشی از سود شرکت را از دست بدهیم در غیر این صورت ، بهتر از این ها عمل کرده بوده ایم.

 زینالی گفت : شرکت در چند روز آینده ، افزایش سرمایه برای طرح جدیدش دارد که این افزایش سرمایه برای طرح تولید ۵۰هزار تن تایر TBR و OTR دامپتراک  است. 10.5 همت برای پروژه ۵۰ هزار تنی منابع نیاز است.

او در ارتباط با دیگر دستاوردهای شرکت گفت: شرکت در سال گذشته، دستاوردهای فوق العاده ای داشته که ایران با پکویر به جمع هفت کشور تولید کننده دستگاه تایر سازی تک مرحله ای پیوسته است و دیگری ساخت تایر خودرو های برقی و تایرهای پنچر رو و طراحی و تولید تایرهای آفرود است.

وی اضافه کرد : تولید تایر های با سایز بزرگ برای کامیون و اتوبوس ،  در دستور کار شرکت است که ۱۹۵ میلیون دلار با فاینانسر های دولتی چین قرارداد بسته شده و  تا چهار سال آینده به ۱۰۰ هزار تن ظرفیت خواهد رسید.

او در ارتباط با صادرات پکویر گفت :  آذربایجان، پاکستان و افغانستان کشورهایی هستند که پکویر به آنها محصولات خود را صادر می کند .

وی گفت : نرخ تایرهای شاسی بلند ، ۲۰ درصد گران تر از تایرهای معمولی است و ما به دنبال گرفتن افزایش نرخ هستیم که قطعا این طرف سال شدنی نیست. انشالله سال آینده بتوانیم افزایش نرخ بگیریم .

او در ارتباط با کش فلو شرکت گفت : ۴۷۷ میلیارد تومان از منابع داخلی شرکت برای طرح ۵۰ هزار تن استفاده شد که باعث شد سرمایه در گردش پکویر کم شود. این طرح بسیار برای شرکت سودآور است.

زینلی در ارتباط با تجدید ارزیابی شرکت گفت : این برنامه در دستور کار شرکت است که در مجمع افزایش سرمایه مفصلا به آن می پردازیم .

مجمع پکویر به ازای هر سهم ۸۰ تومان سود بین سهامداران تقسیم کرد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24