Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

متاسفانه دولتی که باید به فکر هدایت جریان پول به سمت بازار مولدی همچون بازار سرمایه باشد، در گوشه‌ای نشسته و با هر ابزاری که به دستش می‌رسد، به دنبال سرکوب نرخ ارز و کنترل تورم است. غافل از اینکه از اردیبهشت تا امروز، آسیب قابل ملاحظه‌ای به دارایی سهامداران وارد شده است.

پیش‌بینی وضعیت بورس 8 اسفند 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات پنجمین روز کاری اسفند می‌رویم که نه‌تنها اتمام تعطیلات 4 روزه نتوانست تغییری در رویکرد معامله‌گران ایجاد نماید که اتفاقا فروشنده‌ها با گارد قوی‌تر و جدی‌تری وارد میدان شدند و لذا هوای بورس هم همچون هوای این روزهای زمستانی سرد و یخ‌زده پیش می‌رود و خبری از تزریق پول و شوک‌های خبری نیست ! حس بازنده بودن و خروج از بازار همراه با ضرر اسمی و واقعی بسیار آزازدهنده است. در واقع رفتار دولت با بازار این روزها از یک بچه سر راهی هم بدتر است. در نتیجه معاملات روز گذشته، شاخص کل با افت تلخ 16 هزار واحدی تا ارتفاع دو میلیون و 49 هزار واحدی عقب نشست. (البته افت قیمت در اکثر نمادها به مراتب بالاتر از 3 – 4 درصد بود ! ارزش معاملات با گذر از تعطیلات کمی رشد کرد و به 3.5 همت رسید اما طبق روال عادی برنامه خروج پول از بازار (340 میلیارد تومان) ادامه داشت.

بازار اسفند را در حالی پیش می‌بریم که همه ناامید شده‌اند و اگر تحرکات جدیدی نداشته باشیم تلخی فضا شدت بیشتری خواهد گرفت. قبلا هم به این نکته اشاره شد که اگر جریان پول به سمت بازار نیاید، خیلی زود فشار فروش برخی از حقوقی‌ها چه برای شناسایی سود آخر سال و چه تسویه اعتبار کارگزاری‌ها و همچنین نقد کردن برخی حقیقی‌ها برای نیاز شب عید، منجر به پیچیده شدن فضای بازار خواهد شد. چیزی که همین روزها هم با آن مواجهیم ... !! متاسفانه دولتی که باید به فکر هدایت جریان پول به سمت بازار مولدی همچون بازار سرمایه باشد، در گوشه‌ای نشسته و با هر ابزاری که به دستش می‌رسد، به دنبال سرکوب نرخ ارز و کنترل تورم است. غافل از اینکه از اردیبهشت تا امروز، آسیب قابل ملاحظه‌ای به دارایی سهامداران وارد شده است. قسمت بدتر و دردناک‌تر ماجرا اینجاست که سازمان بورس هم سر خود را در برف فرو کرده و حتی یک نامه اعتراض‌آمیز به دولت نمی‌نویسد !

ریشه روند این روزهای بازار را باید در اردیبهشت جستجو کرد. جایی که فرمان فروش توسط بالادستی‌ها صادر شد و در ادامه با تاخیر چند هفته‌ای سلسله اخباری از تعلیق عرضه خودرو در بورس کالا گرفته تا تغییر فرمول نرخ خوراک پتروشیمی‌ها، افزایش عوارض صادراتی، در نظر گرفتن جریمه برای بانکها و در نهایت تغییر فرمول نرخ بنزین پالایشی‌ها و افزایش نرخ اوراق تا سطح 30 – 35 درصد را داشتیم. بعد از حرکت بانک مرکزی در افزایش نرخ بهره رسمی به 30 درصد که برای اولین بار در کشور اتفاق افتاد، بانکها نیز برای جذب سپرده در حال رقابت با یکدیگرند و لذا صندوق‌های درآمد ثابت که در حال از دست دادن منابع هستند، برای جا نماندن از رقابت، نرخ‌های موثر خودشان را به بالای 30 درصد رسانده‌اند و لذا اوضاع قمر در عقرب پیش می‌رود.

روزهای گذشته بطور مفصل در مورد چشم‌انداز بازار (خوشبینی‌ها و بد‌بینی‌ها) بحث شد. حقیقت امر اگر با دید بنیادی (گزارش‌های ماهانه، قیمت‌های فعلی، فضای بورس کالا، P/E ، P/S ، ارزش دلاری و ...) و حتی دید تکنیکی به بازار نگاه کنیم، هیچگاه قیمت‌ها آنقدر ذلیل و ارزندگی در بازار به این حد و اندازه نبوده و تنها یک تحرک و نشانه برای تغییر مسیر کافی است اما ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24