Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

امروز مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت گلتاش با حضور اکثریت سهامداران تشکیل شد.

اعلام پیش بینی سود گلتاش در سال 1403

بورس24 : امروز مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت گلتاش با حضور اکثریت سهامداران تشکیل شد.

این مجمع 400  ریال سود به ازای هر سهم تصویب کرد.

مهم ترین مواردی که در مجمع به آن ها اشاره شد به شرح زیر است:

*ما در سال مورد گزارش سال سختی داشتیم، تامین ارز به سختی و طولانی بود.

*افزایش قیمت مواد اولیه و از طرف دیگر قیمت گذاری دستوری محصولات که هیچ افزایش منطقی ای نداشت.

*ما زیر افزایش قیمت مواد اولیه هیچ مجالی برای نفس کشیدن نداشتیم. این سال را به همت همکاران به پایان رساندیم.

*مدیر عامل: درصد تخفیفات شرکت در سال مورد گزارش نسبت به سال قبل ثابت ماند.

*در نظر داریم تا ظرفیت صادراتی را به 6500 تن افزایش دهیم.

*200 میلیارد تومان سود سال آتی پیش بینی می شود.

*رشد 62 درصدی درآمد عملیاتی

*رشد 116 درصدی سود خالص

*41 درصد افزایش تولید در شرکت رخ داده است.

*رشد مبلغی و مقداری در سال مورد گزارش روی داده است.

*طی دو ماه آینده اقدامات لازم جهت تمدید قرارداد افزایش ظرفیت انجام خواهد شد و ماشین آلات نیز وارد می شود.

*بهترین واقعه ای که طی چند سال گذشته در گلتاش اتفاق افتاد انتقال برندها بود. خروج این برندها از مجموعه به ضرر شرکت بود، برندهای نسیم و پونه از برندهای کشنده بازار بوده و می توانیم با این برندها دنتامکس را هم مدیریت می کنیم.

*حاشیه سود خمیردندان نسیم و پونه تا سال 98 به اندازه 45 درصد بوده و میانگین  حاشیه سود خمیردندان در حال حاضر در حدود 27 درصد است.

*تخفیف فروش به بهپخش داده نمی شود، به بازار داده می شود.

*دوره وصول مطالبات نیز در نظر گرفته شده و بنا به شرایط بازار است که به پخش چه زمانی به فروش می رساند اما به این معنا نیست که تا هر زمانی که بخواهد پرداخت را به تعویق بندازد در این موضوع صرفه و صلاح شرکت در نظر گرفته می شود.

*از محل خرید اسانس ها از سمت فروشندگان تخفیفاتی به شرکت داده می شود و این موضوع به صورت موافقت نامه ای بین ما، پاکسان و شرکت های تامین کننده است.

*ثبت سفارش و ورود کالا توسط شرکت پاکسان صورت گرفته و علی رغم اینکه این کالا توسط پاکسان برای گلتاش صورت گرفته اما تخفیف ها را پاکسان ثبت کرده است.

خبر تکمیلی...

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت گلتاش با حضور اکثریت سهامداران، اعضای هیئت مدیره؛ مدیرعامل، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی برگزار شد.

مدیرعامل: سال بسیار سختی بود

در ابتدای این جلسه مدیرعامل شرکت گزارشی از هیئت مدیره را قرائت کرد و بیان داشت: سال مالی 1402 سال بسیار سختی برای ما و تمام شرکت های تولید کننده بود، از جمله مشکلات ما تخصیص ارز بود، ماه ها طول می کشید تا درخواست ارز در سامانه ثبت شود و پس از آن ها ماه ها طول می کشید تا به حساب تولید کننده واریز شود و ما بتوانیم مواد اولیه را تهیه کنیم.

وی ادامه داد: در کنار آن رشد افسارگسیخته قیمت مواد اولیه نیز به شرکت فشار مضاعف آورد که با قیمت گذاری دستوری وزرات مربوطه دوچندان شد، هر گونه دلیلی برای افزایش نرخ محصولات رد شد و ما مجبور به تبعیت از نرخ های دستوری بودیم و به معنای واقعی مجالی برای نفس کشیدن نداشتیم.

وی تاکید کرد: انواع بخشنامه هایی که هر روز صادر می شد مانع از رشد مناسب شرکت های تولیدی می شد و سال مورد گزارش جز با همت همکاران به پایان نرسید.

مدیرعامل شرکت با اشاره به صورت های مالی شرکت گفت: مجموعه گلتاش با این وجود توانست فروش خود را چه به لحاظ مقداری و چه به لحاظ مبلغی رشد دهد و نکته مهم اینکه درصد تخفیفات شرکت نسبت به سال قبل در سال مالی مورد گزارش افزایش پیدا نکرد.

رشد درآمد عملیاتی و سود خالص

در ادامه مدیرمالی شرکت خاطر نشان کرد: رشد 62 درصدی درآمد عملیاتی، رشد 116 درصدی سود خالص،41 درصد افزایش تولید در شرکت رخ داده  و رشد مبلغی و مقداری در سال مورد گزارش روی داده است ضمن اینکه در نظر دارد تا این رشد را برای سال مالی آتی نیز عملیاتی نماید.

در ادامه بازرس قانونی گزارش خود را قرائت و اظهار نظر مقبول نسبت به صورت های مالی ارائه کرد.

افزایش ظرفیت به کجا رسید؟

مدیرعامل شرکت در پاسخ به سوال سهامداران در خصوص طرح افزایش ظرفیت شرکت گفت: طی دو ماه آینده اقدامات لازم جهت تمدید قرارداد افزایش ظرفیت انجام خواهد شد و ماشین آلات نیز وارد می شود.

چرا برندها را خریدید؟

وی همچنین در مورد خرید برند از شرکت پاکسان به سهامداران پاسخ داد: بهترین واقعه ای که طی چند سال گذشته در گلتاش اتفاق افتاد انتقال برندها بود.خروج این برندها از مجموعه به ضرر شرکت بود، برندهای نسیم و پونه از برندهای کشنده بازار بوده و می توانیم با این برندها دنتامکس را هم مدیریت می کنیم.

این مقام مسئول در مورد حاشیه سود خمیر دندان پاسخ داد: حاشیه سود خمیردندان نسیم و پونه تا سال 98 به اندازه 45 درصد بوده و میانگین  حاشیه سود خمیردندان در حال حاضر در حدود 27 درصد است، همچنین 4،171 تومان بودجه فروش خمیردندان برای سال 1403 دیده شده که عمده آن مربوط به نسیم و پونه است و بعد هم دنتامکس قرار دارد.

دلیل تخفیف به «به پخش» پاکسان چیست؟

مدیرعامل در مورد تخفیف به شرکت به پخش به سهامداران شرکت پاسخ داد: تخفیف فروش به بهپخش داده نمی شود به بازار داده می شود.

دوره وصول مطالبات نیز در نظر گرفته شده و بنا به شرایط بازار است که به پخش چه زمانی به فروش می رساند اما به این معنا نیست که تا هر زمانی که بخواهد پرداخت را به تعویق بندازد در این موضوع صرفه و صلاح شرکت در نظر گرفته می شود.

وی همچنین در خصوص دلیل تخفیف ثبت شده به پاکسان تصریح کرد: از محل خرید اسانس ها از سمت فروشندگان تخفیفاتی به شرکت داده می شود و این موضوع به صورت موافقت نامه ای بین ما، پاکسان و شرکت های تامین کننده است. ثبت سفارش و ورود کالا توسط شرکت پاکسان صورت گرفته و علی رغم اینکه این کالا توسط پاکسان برای گلتاش صورت گرفته اما تخفیف ها را پاکسان ثبت کرده است.

در پایان نیز به ازای هر سهم 400 ریال سود بین سهامداران تقسیم شد و این موضوع به تصویب مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت رسید.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24