Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

نکته مهم دیگر اینکه، بازار در یک بستر روانی خاص و پس از تجربه یک دوره اصلاح عجیب و تلخ به این شرایط رسیده؛ یعنی درست در جایی که به لحاظ سنتی و مطابق سالهای اخیر آمادگی یک رشد و رفتن به پیشواز بهار را دارد اما از آنجا که گوهری به نام اعتماد از دست رفته، طبیعی است که با هر عرضه‌ای عده‌ای در مسیر فروش قرار بگیرند.

پیش‌بینی وضعیت بورس 15 اسفند 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات چهارمین روز کاری هفته می‌رویم که بازار دیروز با رگه‌هایی از تقاضا اما مردد آغاز کرد و یک چشم به جاده مخصوص و معاملات خودرو و چشم دیگر به دلار و تحولات ارزی داشت. اما با گذر از دقایق ابتدایی و مطابق با انتظار رفته‌رفته فشار عرضه‌های بیشتری راهی بازار شد و در همین راستا شاخص کل علاوه بر از دست دادن رشد دقایق ابتدایی، با افت نزدیک به 7 هزار واحدی تا ارتفاع دو میلیون و 140 هزار واحدی عقب نشست. البته فضا خیلی هم بد نبود. تجربه نشان داده که بازار پس هر بار رشد، در زمان عرضه پر حجم و پر زد و خورد معامله می‌شود و این موضوع هم بواسطه تردیدی که وجود دارد، کاملا طبیعی است. خصوصاکه بسیاری اعتماد خود را از دست داده‌اند و لذا مثبت‌ها را موقتی قلمداد می‌کنند. ارزش معاملات روز گذشته با افت 16 درصدی به 5.8 همت رسید که رقم قابل قبولی است و تراز نقدینگی حقیقی‌‌ها خبر از خروج 250 میلیارد تومان پول از بازار داد. بزرگترین مشکل بازار این روزها فضای صفر و یک معامله‌گران با نماد خودرو است ... !!

جالب است در بازاری که ارزش معاملات برای دو هفته متوالی بین 3 تا 4 همت در نوسان بود و تراز نقدینگی حقیقی‌ها عموما منفی بود، به یکباره فضا تغییر می‌کند و ارزش معاملات رشد جدی می‌کند. بدبین‌ها معتقدند یک بازی بزن در روی دیگر آغاز شده و دولت با تزریق برخی اخبار موقتی قصد گرفتن یک نوسان کوتاه از بازار را دارد و خوشبین‌ها معتقدند بازار آنقدر ذلیل شده و از قیمت انواع کالا و بازارها به قدری عقب مانده که دیگر انگیزه‌ای برای فروش حتی از سمت دولت نیست. ضمن اینکه این دسته از سهامداران جنس معاملات روزهای اخیر را متفاوت می‌دانند و اعتقاد به خاتمه یافتن روند اصلاحی دارند. لذا تقابل این دیدگاه‌ها باعث جدال دیدنی معامله‌گران در بازار شده است.

نکته مهم دیگر اینکه، بازار در یک بستر روانی خاص و پس از تجربه یک دوره اصلاح عجیب و تلخ به این شرایط رسیده؛ یعنی درست در جایی که به لحاظ سنتی و مطابق سالهای اخیر آمادگی یک رشد و رفتن به پیشواز بهار را دارد اما از آنجا که گوهری به نام اعتماد از دست رفته، طبیعی است که با هر عرضه‌ای عده‌ای در مسیر فروش قرار بگیرند. در واقع بازیگری به نام دولت با آن فضای خاص و متزلزل در تصمیم‌گیری، بازار را به نقطه‌ای رسانده که بسیاری مترصد فرصتی برای خروج و حرکت به سمت سایر بازارها هستند. بنابراین اگر واقعا دولت قصد حمایت از بازار و حرکت نقدینگی به این سمت را دارد، در گام نخست باید فضای تصمیم‌سازی خود را تغییر دهد؛ چراکه انتشار کوچکترین خبر منفی سبب منقطع شدن و متوقف شدن روند صعودی شکل‌گرفته خواهد شد.

برخی از یک توافق نیم‌بند نانوشته و چراغ سبز ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24