Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

کیلوواتی 5700 تومان!!!

مدیرعامل «وهور» : این شرکت در پیش ارزیابی مناقصه احداث نیروگاه های بادی با قیمت خرید تضمینی 9.5 سنت شرکت کرده است

بورس24 : شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور که در مهر ماه سال‌جاری با افزایش سرمایه یک‌هزار میلیارد تومانی از محل مطالبات و آورده نقدی، سرمایه اسمی خود را از 6,6 همت به 7,6 همت به ثبت رسانده اکنون در تدارک افزایش سرمایه جدیدی از همان محل قبلی است.

 محمدتقی بابایی مدیرعامل شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور در گفت‌وگو با بورس24 در پاسخ به این پرسش که افزایش سرمایه 1,900 میلیارد تومانی شرکت از 7.617 به 9.517 میلیارد تومان از محل مطالبات حال شده سهام‌داران و آورده نقدی چه زمانی محقق خواهد شد؟ و منابع به دست آمده ناشی از این افزایش سرمایه صرف چه امری خواهد شد؟، اعلام کرد: گزارش توجیهی افزایش سرمایه 1,900 میلیارد تومانی شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهام‌داران در تاریخ 27 آذر ماه 1402 از سوی هیئت مدیره محترم شرکت در اجرای مفاد تبصره 2 ماده 161 اصلاحیه قانون تجارت مصوب سال 1347 به حسابرس و بازرس قانونی شرکت ارایه شد و اظهار نظر و تایید حسابرس نیز در دوم بهمن ماه در سامانه کدال منتشر و افشا شده است.

وی افزود: البته بر اساس مقررات حاکم بر بازار سرمایه، قطعیت افزایش سرمایه شرکت منوط به تایید سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب این امر در مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت خواهد بود که مدارک و مستندات لازم برای دریافت مجوز برگزاری مجمع به سازمان بورس ارسال شده است.پ

بابایی اذعان داشت: بر اساس مصوبه، مبلغ 400 میلیارد تومان از این افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و مابقی به میران 1500 میلیارد تومان از محل مطالبات حال شده سهام‌داران در دو مرحله تامین خواهد شد. بدین منظور، امیدوار هستیم که پس از صدور مجوز از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، مجمع فوق‌العاده برای تصویب افزایش سرمایه برگزار شود و پس از تصویب مجمع، بر اساس دستورالعمل سازمان، پذیرنویسی آغاز می‌گردد.

او در پایان توضیحاتش درباره افزایش سرمایه وهور گفت: پس از طی این مراحل، 1.7 همت از منابع حاصل شده، صرف سرمایه‎‌گذاری و تامین مالی مورد نیاز شرکت فرعی مولد نیروگاهی گوهر سیرجان، به عنوان شرکت پروژه احداث بلوک دوم نیروگاه سیکل ترکیبی سیرجان شده و مبلغ 200 میلیارد تومان باقی‌مانده نیز برای تامین سرمایه در گردش هلدینگ با هدف سایر سرمایه‌‌گذاری‌های بلندمدت هزینه خواهد شد.

منافع وهور از سرمایه گذاری در احداث و بهره برداری نیروگاه خورشیدی چیست؟

یکی دیگر از پرسشهای خبرنگار بورس24 از مدیرعامل وهور درباره برنده شدن این شرکت در مناقصه سرمایه‌گذاری در احداث و بهره‌برداری 500 مگاوات نیروگاه خورشیدی که در آذر ماه برگزار شد، بود. از بابایی پرسیدیم که این طرح چه ویژگی‌هایی دارد؟ چه زمانی به بهره‌برداری می‌رسد؟ و چه آثار سود و زیانی بر شرکت دارد؟ برنامه‌های دیگر شرکت در زمینه افزایش سرمایه‌گذاری در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر مانند بادی و زمین‌گرمایی چیست؟ برآوردی از زمان بهره‌برداری و سوددهی این طرح‌ها دارید؟ که او این‌گونه پاسخ داد: پیرو برگزاری مناقصه عمومی سرمایه‌گذاری در احداث و بهره‌برداری از 4500 مگاوات نیروگاه‌های خورشیدی از سوی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق (ساتبا) و برنده شدن شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور در مناقصه مذکور برای اجرای سبد شماره 4 با ظرفیت 500 مگاوات، شامل 12 نیروگاه خورشیدی با توان 10 تا120 مگاواتی در استان‌های فارس، مرکزی، هرمزگان، قم و زنجان، قرارداد مربوطه میان ساتبا و این شرکت به عنوان سرمایه‌گذار به امضا رسیده است.

وی اضافه کرد: بر اساس قرارداد، هر کیلووات ساعت برق خورشیدی تولیدی به مدت پنج سال بالاترین نرخ، به مبلغ 7.3 سنت دلار از سوی ساتبا خریداری و مبلغ آن از محل منابع ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور  برای صرفه‌جویی در مصرف سوخت به سرمایه‌گذار پرداخت خواهد شد و پس از دوره 5 ساله خرید تضمیمنی، سرمایه‌گذار به تولید انرژی برق در نیروگاه‌های مذکور به مدت 20 سال ادامه خواهد داد و به روش‌هایی که به نفع سهام‌داران باشد، فروش انرژی را انجام خواهد داد.

او در ادامه گفت: فرآیند این پروژه از روز 4 دی ماه 1402 با همکاری دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط و در حضور حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی، رییس‌‌جمهوری محترم در محل وزارت نیرو آغاز شد و شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور قرارداد سرمایه‌گذاری مذکور را امضا نمود.

در فراخوان مناقصه احداث 3 هزار مگاوات نیروگاه بادی شرکت کردیم

مدیرعامل وهور ضمن تاکید بر اهمیت تسریع انجام تمامی مراحل در فرآیند احداث این نیروگاه ها، اشاره کرد:  با توجه به زمان بسیار فشرده در نظر گرفته شده در قرارداد برای احداث این نیروگاه‌ها، اجرای این مهم مستلزم همکاری بسیار نزدیک و فوری از سوی سازمان‌های دولتی برای صدور مجوزهای لازم و تحویل زمین ساخت‌گاه‌ها و همچنین دریافت تسهیلات مربوطه از صندوق توسعه ملی است و پیش‌بینی می‌شود که مدت زمان انجام عملیات اجرایی در صورت تحویل زمین و دریافت تسهیلات، حدود 7 تا 12 ماه باشد.

او در پایان اظهار داشت: در رابطه با سایر انرژی‌های تجدیدپذیر نیز هلدینگ مدیریت انرژی امید تابان هور به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده برق بادی کشور در شرکت تولید نیروی برق سبز منجیل با 92.2 مگاوات ظرفیت اسمی نیروگاهی، در فراخوان ارزیابی مناقصه احداث 3000 مگاوات نیروگاه بادی با قیمت تضمینی 9.5 سنت دلار شرکت کرده و منتظر نتیجه ارزیابی هستیم که در صورت قطعی شدن موضوع، به سهام‌داران محترم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

گفتنی است ، «وهور» 23 اسفند ماه جاری در تهران مجمع عمومی عادی سالانه برگزار می کند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24