Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

در بازار هم همه نگاه‌ها به سران قوا و دولت و تصمیماتی است که قرار است برای این دو خط مقدم یعنی گروه خودرو و پالایش اخذ شود. در این روزهای باقی مانده خیلی امیدی به تصمیمات اساسی به ویژه اصلاح نرخ نیما از سوی دولت و بانک مرکزی نداریم و تنها امید ما به همین چند رویداد خاص بورسی است که شاید بتواند فضا را به سود بازار پیش ببرد و ایام خوش فروردین شرایط بهتری داشته باشد.

پیش‌بینی وضعیت بورس 21 اسفند 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات سومین روز کاری هفته می‌رویم که انتظارات از بازار روز گذشته بواسطه رسیدن برخی اخبار مثبت نظیر تجدید ارزیابی در یکی از بزرگترین هلدینگ‌های چندرشته‌ای و تغییر و تحولات مدیریتی در جاده مخصوص، بالا بود اما رسیدن پیام ناظر فرابورس مبنی بر پابرجا بودن مشکلات فنی در زیرساخت‌ها موجب شد تا بازار دیروز هم شرایط خوبی را تجربه نکند. بخش عمده‌ای از بازیگران و فروشنده‌های بازار، صندوق‌ها و سبدگردان‌ها هستند. بنابراین وقتی سیم فرابورس قطع می‌شود، طبیعی است که فشار فروش روی سر بورس خراب شود و بازار دو روز گذشته دقیقا زیر فشار عرضه از این ناحیه بود.

البته حوالی ساعت 13:30 دقیقه (بعد از اتمام ساعت معاملات) بود که فرابورس با اطلاع‌رسانی درخصوص رفع اختلال فنی پیش آمده، خبر از آغاز راند دوم معاملات از ساعت 14 لغایت 17:30 دقیقه داد ! این خبر خوبی برای بازار نبود. معامله‌گرانی که خسته از اتفاقات راند اول بودند حالا می‌بایست یک افت قیمتی دیگر و معاملات رکودی راند دوم را هم تحمل می‌‌کردند. در واقع از همان زمانی که پیام ناظر رسید، مشخص بود که فرابورس در ساعت جبرانی نه‌تنها سودی برای سهامداران ندارد که قرار است در اکثر سهام فرابورسی شاهد افت قیمتی باشیم.

به هر جهت بازار دیروز هم شرایط خوبی نداشت. شاخص کل با افت 3.500 واحدی در ارتفاع دو میلیون و 160 هزار واحدی قرار گرفت و شاخص فرابورس هم با رنگ سرخ به کار خود خاتمه داد. ارزش معاملات خرد در تابلوی بورس 2.8 همت، در تابلوی فرابورس در حدود 1.3 همت و در مجموع 4.1 همت بود. همچنین در این روز تراز نقدینگی حقیقی‌ها منفی (خروج بیش از 170 میلیارد تومان پول) بود.

بحث امروز را در 4 حوزه پیش می‌بریم. در حوزه سیاسی با رسیدن بعضی خبرها، برخی به آغاز مجدد مذاکرات امیدوار شده‌اند. برخی آن را هشدارهای طرف مقابل به ایران و برخی دیگر تمایل ایران به مذاکره می‌دانند اما هرچه که هست تحرکات سیاسی کمی بیشتر شده است. اما واقعیت‌امر خیلی به‌فضای سیاسی فعلی و مذاکرات امیدوار نیستیم. به‌خصوص که در آمریکا هم فاصله چندانی تا انتخابات نیست و بعید می‌دانیم که بایدن ریسک این موضوع را بپذیرد. در حوزه اقتصادی کماکان بازار نگاه به نرخ نیما و تحولات آن دارد. هر چند که سیاستگذار در خواب زمستانی به سر می‌برد اما به هر جهت مهمترین اتفاق اقتصادی این روزها، اصلاح دلار نیما خواهد بود و فعالین اقتصادی (بورسی و غیربورسی) تحولات این حوزه را با دقت بالایی دنبال می‌کنند.

اما یکی از مهمترین اتفاقات بازار، خبر افزایش سرمایه وامید بود. بالاخره اولین هلدینگ، پیشنهاد افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها (سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت) را ارائه کرد. آبان ‌ماه حرکتی در سازمان شروع شد تا هلدینگ‌ها را ترغیب به افزایش سرمایه کند. مدت‌ها بود که خبر جدیدی از این برنامه نبود که بالاخره وامید به عنوان اولین هلدینگ، پیشنهاد افزایش سرمایه سنگین خود را (2.641 درصد) منتشر کرد. به نظر برخی دیگر از شرکت‌ها نظیر وبانک نیز بتوانند در این مسیر قرار گیرند و سیگنال‌های قوی‌تری را صادر نمایند. و البته در این بین تصمیمات سازمان در سرعت بخشیدن این فرآیند و حمایت از برنامه هیات مدیره وامید نیز موثر خواهد بود.

و رویداد چهارم، تحولات خاص در ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24