Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

در شرایطی به مصاف معاملات چهارمین روز کاری هفته می‌رویم که بازار دیروز بعد از آخرین کتکی که از ناحیه اختلال در زیرساخت سامانه فرابورس خورده بود، مقداری بهتر شد و به کمک ویراژ خودروسازان در جاده مخصوص و تحرکات نسبی در بانکی‌ها، کمی از عرضه‌ها فاصله گرفت. اما فضا آنقدر امیدوارکننده نبود که بگوئیم بازار به پیشواز فصل بهار رفته است.

پیش‌بینی وضعیت بورس 22 اسفند 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات چهارمین روز کاری هفته می‌رویم که بازار دیروز بعد از آخرین کتکی که از ناحیه اختلال در زیرساخت سامانه فرابورس خورده بود، مقداری بهتر شد و به کمک ویراژ خودروسازان در جاده مخصوص و تحرکات نسبی در بانکی‌ها، کمی از عرضه‌ها فاصله گرفت. اما فضا آنقدر امیدوارکننده نبود که بگوئیم بازار به پیشواز فصل بهار رفته است. شاید دلیل این مساله بحث تسویه اعتبارات و تجهیز نقدینگی شب عید و البته شناسایی سود برخی از حقوقی‌ها جهت بستن دفاتر سالانه باشد که احتمالا فشار این مساله هم نهایتا تا پایان هفته از سر بازار برداشته خواهد شد. در نتیجه معاملات روز گذشته شاخص کل با رشد اندک هزار واحدی در ارتفاع دو میلیون و 161 هزار واحدی ایستاد اما شاخص هم‌وزن با اندکی افت همراه شد. ارزش معاملات با رشد جالب‌توجه 45 درصدی به 6 همت رسید و تراز نقدینگی حقیقی‌ها، مثبت (ورود 160 میلیارد تومان پول) شد.

بازار در روزهای ابتدایی هفته درگیر چالشی از جنس قطعی سامانه معاملات بود. انصافا سهامداران در سال 1402 اتفاقی نبوده که تجربه نکرده باشند. قطعی فرابورس تکمیل‌کننده کلکسیون بلاهایی بود که دولت و سازمان بر سر بازار آوار کردند. امیدواریم دست‌اندرکاران از تبعات این موضوع آگاه باشند و بدانند که این خرابی‌ها چگونه نظام عرضه و تقاضا را بر هم می‌زند. شرایط طوری شده که زمین بازی فرصتی برای تغییر شرایط پیدا نمی‌کند و این مهم‌ترین چیزی است که بازار در حال حاضر به آن نیاز دارد. به هر جهت روزشمار بازار نشان می‌دهد که تنها 5 روز کاری تا پایان سال باقی مانده و لذا هرچه جلوتر می‌رویم حجم و تعداد فروشنده‌ها کمتر می‌شود. 

روز گذشته درخصوص دو بحث تجدید ارزیابی و تغییر و تحولات مدیریتی خودرویی‌ها بحث شد. هر یک از این خبرها اگر بازار در شرایط نرمالی قرار داشت، می‌توانست سمت تقاضا را به شکل بااهمیتی تقویت و سمت عرضه‌ را پشیمان کند. فراموش نکنیم که بازار در آبان ماه به کمک اخبار افزایش سرمایه هلدینگ‌ها تغییر مسیر داد. و لذا قرار گرفتن وامید در مسیر تجدید این پیام را منتقل می‌کند که این موضوع فراموش نشده و می‌تواند نقطه قوت بازار باشد. هر چند که فعلا بازار همه چیز را را روی نقطه‌ای خاص دایورت کرده ... !!

موضوع دیگر بحث تغییر و تحولات خاص در جاده مخصوص است. در سایپا، تغییر مدیرعامل اتفاق بسیار مهمی است. توسلی شخصی است که ایران‌خودرو دیزل را با آن حجم از زیان انباشته با مدیریت قوی و فضای تورمی به سود رساند. البته که این موضوع در سایپا بسیار دشوار و زمانبر است و به آسانی محقق نمی‌شود اما به طور کل بازار به تغییر و تحولات در نارنجی‌پوشان جاده مخصوص امیدوار است. در ایران‌خودرو گرفتن حق رای خگستر بعد از اظهارات اخیر رهبری نشان می‌دهد که دولت باید از این صنعت فاصله بگیرد و احتمالا کروز مدیریت آبی‌پوشان را بر عهده خواهد گرفت. البته تغییرات مدیریتی به‌خصوص در ایران‌خودرو سریع نخواهد بود اما این قابلیت را دارد که فضای متفاوت‌تری در مدیریت و اداره این شرکت‌ها به وجود آورد. 

بازار دقیقا به چنین خبرهایی نیاز دارد اما از آنجا که اعتماد از دسته رفته و در روزهای پایانی سال خیلی تمایلی به پذیرش ریسک حضور در بازار نیست، فعلا فضا باب میل سهامداران پیش نمی‌رود اما در منفی‌ها هستند خریدارانی که این فرصت را مغتنم شمرده و بصورت سوسکی در حال جمع‌آوری سهامی هستند که پتانسیل خوبی برای رشد در سال آتی را دارند. و نکته آخر اینکه ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24