Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بورس 24 با محمد تقی بابایی، مدیرعامل شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور درباره برنامه‌های این شرکت در خصوص واگذاری سهام زیرمجموعه خود گفت‌وگویی داشت.

آیا «وهور» طلب خود از سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر را زنده خواهد کرد؟

بورس24 با محمد تقی بابایی، مدیرعامل شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور درباره برنامه‌های این شرکت در خصوص واگذاری سهام زیرمجموعه خود گفت‌وگویی داشت. یکی از پرسش ها درباره برنامه‌ این شرکت برای واگذاری کامل سهام دیگر نیروگاه‌های تحت مدیریت خود (مشابه آن‌چه که برای نیروگاه جاسک اتفاق افتاده است) بود که او اظهار داشت: هلدینگ مدیریت انرژی امید تابان هور به عنوان یک نهاد مالی فعال در امر سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی، همواره از طریق مولدسازی، سرمایه‌گذاری و توسعه‌گری در پی ایجاد ارزش‌آفرینی برای سهام‌داران خود بوده و با بهره‌گیری از تجارب و دانش روز به دنبال تسری ارزش ایجاد شده به طیف وسیع‌تری از ذی‌نفعان است.

وی افزود: بر این اساس، نخستین اولویت شرکت پس از حفظ منافع سهام‌داران محترم شرکت اعم از حقوقی و حقیقی، کمک به پیشرفت میهن اسلامی است. از این رو، در صورتی که تشخیص دهیم پروژه و یا نیروگاهی نتواند این مهم را تامین کند و یا سهام هر کدام از شرکت‌های زیر مجموعه را بتوانیم با قیمت خوبی بفروشیم و منابع آن را در پروژه‌های سودآور و مولد دارای نرخ بازگشت بهتر و بیشتر مانند نیروگاه سیکل ترکیبی سیرجان یا خرید نیروگاهی مثل منجیل، سرمایه‌گذاری کنیم، مطمئناً این کار را خواهیم کرد تا منافع سهام‌داران محترم به خطر نیفتد.

عرضه سهام نیروگاه منجیل به کجا رسید؟

مدیرعامل وهور در پاسخ به این پرسش که برنامه عرضه سهام شرکت تولید نیروی برق منجیل در بازار سرمایه به کجا رسید؟ آیا این عرضه در ماه‌های آینده اتفاق خواهد افتاد؟ تصریح کرد: شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور، نیروگاه منجیل را در سال 1397 از سازمان خصوصی‌سازی خریداری کرده، بنابراین عرضه سهام این شرکت منوط به اخذ مجوز آن سازمان می‌باشد. از سال 1399 عرضه سهام شرکت تولید نیروی برق سبز منجیل در دستور کار شرکت تابان هور قرار گرفت و رایزنی‌های بسیاری با سازمان خصوصی‌سازی صورت گرفت که متاسفانه تاکنون سازمان مربوطه حاضر به همکاری نشده است؛ اما ناامید نشده‌ایم و کماکان پیگیری‌های خود را ادامه خواهیم داد و از تمام ابزارها استفاده خواهیم کرد.

از بابایی پرسیدیم که آیا از بدهی مربوط به خرید سهام نیروگاه برق سبز منجیل از سازمان خصوصی‌سازی باقی‌مانده است؟ در صورت مثبت بودن پاسخ این اقساط چه زمانی تمام خواهد شد؟ آیا شرکت برنامه‌ای برای خرید سایر نیروگاه از سازمان خصوصی سازی دارد؟ که او ابزار داشت: تاکنون بیشتر از 50 درصد بدهی شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور به خصوصی‌سازی پرداخت شده است و پنج سال دیگر اقساط آن تمام خواهد شد. البته، خرید نیروگاه منجیل از سازمان خصوصی‌سازی، یک اقدام جسورانه و هوشمندانه بود و اگر موارد مشابه‌ای مثل آن وجود داشته باشد، به‌طور حتم برای آن اقدام خواهیم کرد.

وهور و وصول مطالبات سنگین

از او همچنین درباره میزان محتمل بودن وصول طلب شرکت وهور از سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر پرسیدیم؛ مبنی بر این‌که «با توجه به رقم بالای طلب شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور از سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر، برنامه‌ای برای وصول این بدهی وجود دارد؟» که وی تصریح کرد: همان‌گونه که مستحضرید سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی (ساتبا) بدهی قابل توجهی دارد که دامن بخش خصوصی را گرفته است. شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور از طریق شرکت تولید نیروی برق سبز منجیل برای وصول مطالبات خود پیگیری‌های زیادی کرده و از تمام ارتباطات و ابزارهای خود استفاده خواهیم کرد. البته در پی آن هستیم تا به غیر از مبالغی که به صورت نقدی از ساتبا وصول می‌شود و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و شناسایی بدهی سازمان‌ها به عنوان بدهی دولتی، از مکانیسم دریافت حواله سوخت و تهاتر استفاده نماییم.

او در پایان تاکید داشت: بر این اساس، به دلیل مشکلات وزارت نیرو در پرداخت مطالبات بخش خصوصی، این شرکت سیاست دوری از تعهدات مالی وزارت نیرو را دنبال و مسیر تامین برق صنایع، به‌ویژه صنایع مرتبط با شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید را در پیش گرفته است؛ زیرا مطمئناً فروش برق به صنایع بزرگ می‌تواند کمک فراوانی به شرکت برای تامین نقدینگی داشته باشد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24