Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

هفته نصفه و نیمه پایانی 1402 را در حالی آغاز می‌کنیم که در این 3 روز باقی‌مانده، احتمالا میزان عرضه در بازار به‌خصوص در روزهای یکشنبه و دوشنبه به سطوح حداقلی برسد. و البته این نکته را هم باید مدنظر داشت که پول جدیدی وارد بازار نخواهد شد. در واقع بسیاری ترجیح می‌دهند اگر تمایل به ورود هم دارند، این موضوع را به سال جدید موکول کنند و ریسک اخبار تعطیلات نوروزی را نپذیرند.

پیش‌بینی وضعیت بورس 26 اسفند 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات نخستین روز کاری هفته می‌رویم که بازار چهارشنبه فضای چندان خوبی نداشت. عرضه‌های نسبتا جدی نیمه دوم بازار سه‌شنبه، روزهای پایانی شناسایی سود حقوقی‌ها و تسویه اعتبارات و قرار گرفتن در انتهای هفته عامل اصلی فضای رکودی و پرعرضه بازار بود. البته در این بین رسیدن نامه کانون کارگزاران درخصوص توقف تخصیص یا کاهش میزان اعتبار به کارگزاری‌ها به‌شدت عرضه‌ها در نیمه دوم بازار دامن زد. خبری که جدید نبود اما علنی شدن آن منجر به رفتار هیجانی برخی از سهامداران شد. در نتیجه معاملات روز چهارشنبه شاخص کل با افت 13 هزار واحدی تا ارتفاع دو میلیون و 150 هزار واحدی عقب نشست. ارزش معاملات با افت 12 درصدی به 4.5 همت رسید و رقمی بالغ بر 180 میلیارد تومان از بازار خارج شد.

هفته نصفه و نیمه پایانی 1402 را در حالی آغاز می‌کنیم که در این 3 روز باقی‌مانده، احتمالا میزان عرضه در بازار به‌خصوص در روزهای یکشنبه و دوشنبه به سطوح حداقلی برسد. و البته این نکته را هم باید مدنظر داشت که پول جدیدی وارد بازار نخواهد شد. در واقع بسیاری ترجیح می‌دهند اگر تمایل به ورود هم دارند، این موضوع را به سال جدید موکول کنند و ریسک اخبار تعطیلات نوروزی را نپذیرند. لذا پولِ محدود فعلی در حال چرخش بین صنایع است. یک روز رنج مثبت در پالایشی‌ها تحت تاثیر زمزمه اصلاحیه ابلاغیه نرخ خوراک و بنزین را داریم. یک روز با تغییرات مدیریتی در جاده مخصوص، نقدینگی در مسیر خودرویی‌ها قرار می‌گیرد و روزی دیگر با بحث افزایش سرمایه در وبصادر و بحث واگذاری دارایی‌ها در وتجارت و وپارس، بازی نوسانی در نمادهای بانکی را داریم.

این موضوع نشان می‌دهد بازار هنوز موفق به جذب نقدینگی نشده و لذا کار کمی دشوار است. البته 3 گروه یاد شده، صنایع پیشران بازارند و لذا این تحرکات می‌تواند عاملی برای قلقلک دادن جریان نقدینگی سرگردان باشد. به نظر بازار در مرحله‌ای است که صرفا معامله‌گران کوتاه‌مدتی و نوسان‌گیر حضور دارند. او میل ورود به مرحله دوم را دارد. مرحله‌ای که برخی با فروش صندوق‌ درآمد ثابت و کسب اعتبار به دنبال کسب بازدهی بیشتر در بازه زمانی 1 تا 3 ماهه هستند. این مرحله می‌تواند در روزهای ابتدایی 1403 رخ دهد. مشروط بر اینکه ریسک جدیدی از جانب دولت به بازار تحمیل نشود.

مرحله سوم، مرحله‌ای شبیه به‌روزهای آغازین فروردین و اردیبهشت 1402 است که حجم معاملات شدت گرفت و به بیش از 10 همت رسید. این مرحله نیاز به اعتمادسازی دارد و بعد از اتفاقات تلخ اخیر به سادگی رخ نخواهد داد. در مرحله سوم، حقوقی‌ها، صندوق‌ها و پولهای درشت و هوشمند بیشترین نقش را در حرکت سریع بازار دارند. فعلا تا این مرحله فاصله زیادی داریم. و مرحله آخر، ورود نقدینگیِ کفِ جامعه به بازار است. اتفاقی شبیه به نیمه نخست سال 99 که پول‌های خرد و کلان را جذب کرده و حرکات عجیبی را رقم می‌زند. فعلا به این مرحله حتی فکر هم نمی‌کنیم !

شرایط امروز نشان می‌دهد که بازار جایی بین ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24