Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

روزهای پایانی اسفند را در حالی پشت سر می‌گذاریم که در انتهای هر سال و یا در اواخر سال مالی برخی از کارگزاران مشتریان خود را جهت تسویه موقتی اعتبارات تحت فشار می‌گذاشتند و این موضوع از ناحیه عرضه بازار را به چالش می‌کشید اما طی یک ماه و نیم گذشته بانک مرکزی، بانکها و کارگزاران را جهت کاهش سطح اعتبار کارگزاران تحت فشار گذاشت.

پیش‌بینی وضعیت بورس 27 اسفند 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات بیست و هفتمین روز اسفند می‌رویم که بازار دیروز متعادل و بی‌رمق آغاز کرد. برای دقایقی بهتر شد اما به هر جهت این آخرین روزی بود که معامله‌گران می‌توانستد با فروش سهام اقدام به درخواست وجه جهت تامین نقدینگی شب عید و تعطیلات نوروزی نمایند و لذا با گذر از یک ساعت ابتدایی، سمت عرضه مانعی برای پیشروی خریداران شد. بنابراین شاخص کل با از دست دادن کل رشد روزانه و حتی کمی افت در ارتفاع دو میلیون و 148 هزار واحدی به کار خود خاتمه داد. افت بیشتر شاخص هم‌وزن نشان می‌دهد که تعداد نمادهای سرخ‌پوش در معاملات روز گذشته بیش از نمادهای سبزپوش بوده است. ارزش معاملات با افت 11 درصدی به 4 همت رسید و رقمی بالغ بر 200 میلیارد تومان از چرخه بازار خارج شد.

روزهای پایانی اسفند را در حالی پشت سر می‌گذاریم که در انتهای هر سال و یا در اواخر سال مالی برخی از کارگزاران مشتریان خود را جهت تسویه موقتی اعتبارات تحت فشار می‌گذاشتند و این موضوع از ناحیه عرضه بازار را به چالش می‌کشید اما طی یک ماه و نیم گذشته بانک مرکزی، بانکها و کارگزاران را جهت کاهش سطح اعتبار کارگزاران تحت فشار گذاشت. تا جایی که حتی بانکها به‌خصوص بانکهای دولتی از تمدید قرارداد تسهیلات با کارگزاران طفره رفتند و همین مساله طی مدت اخیر بشدت بازار و کارگزاری‌ها را در کاهش لاین اعتباری‌ها زیر فشار گذاشت. و چه عجیب که این تصمیم نه در اوج که در بدترین و سخت‌ترین شرایط بازار گرفته شد !!

حتی شنیده می‌شود لاین اعتباری برخی کارگزاری‌ها به یک سوم رسیده است ! در جلسات محرمانه و علنی هم این موضوع از سمت کارگزاری‌ها به سازمان اعلام شده اما طبق معمول نهاد ناظر در اتفاقاتی که به ضرر بازار است، صرفا نظاره‌گر ماجرا بوده و سکوت پیشه می‌کند. البته همانطور که روز گذشته هم اشاره شد، این مساله اتفاق جدیدی نیست. بسیاری از کارگزاران و مشتریان حقیقی و حقوقی از این مساله مطلع بودند اما رسیدن نامه اعتراضی کانون کارگزاران و علنی شدن آن به فضای عرضه در بازار چهارشنبه گذشته دامن زد. متاسفانه بانک مرکزی شمشیر را از رو بسته و هیچ درکی از جریان پولی و اثرات تصمیمات اشتباه خود در بازار ندارد.

بازار مدت‌ها است که انگیزه کافی برای حرکت قوی ندارد. دلیل اصلی این موضوع هم دقیقا همین تصمیمات ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24