Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بدون شک تحولات ارزی و رشد دلار به عنوان یک درایور قوی در روند حرکتی بازار موثر است و به نظر با رشد دلار، بانک مرکزی و دولت بشدت برای اصلاح نرخ نیما تحت فشار قرار گرفته‌اند. اگر بازار نشانه‌ای از عدم تغییر در رفتار سیاستگذار را احساس کند، واکنش او خلاف آن چیزی است که این روزها در تابلوی معاملات می‌بینیم.

پیش‌بینی وضعیت بورس 7 فروردین 1403

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات سومین روز کاری هفته می‌رویم که بازار دیروز هم خوب آغاز کرد و با تشکیل صف تقاضا در نماد سایپا، تحرکات در بازار قوی‌تر شد اما همانطور که روز گذشته هم عنوان شد، حرکت بازار بدون حاشیه نخواهد بود و طبیعی است که بعد از چند روز رشد، معامله‌گران کوتاه‌مدتی در مسیر فروش و شناسایی سود قرار بگیرند. هر چند که با دلار 61 - 62 هزار تومانی، فروش سهام در این قیمت‌ها خودزنی است اما به‌ هر جهت مار گزیده از ریسمان سیاه و سفید می‌ترسد ! البته فضا خیلی هم بد نبود و بازار در منفی‌ها خریداران خوبی داشت. در نتیجه معاملات روز گذشته، شاخص کل با رشد 17 هزار واحدی، علاوه بر تثبیت بالای سطح مقاومتی 2.210 هزار واحدی، تا ارتفاع دو میلیون و 253 هزار واحدی پیشروی کرد. ارزش معاملات با رشد 26 درصدی به 5.7 همت رسید و رقمی بالغ بر 40 میلیارد تومان از پرتفوی معامله‌گران حقوقی به سبد حقیقی‌ها منتقل شد.

به نظر می‌رسد فضای کم‌خبری و عدم اظهارنظر مقامات دولتی که عامل اصلی و بی‌چون و چرای ریزش سال گذشته بود، باعث شده تا بازار نسبتا بهار خوبی را آغاز کند. البته رسیدن دلار به قیمت‌های 62 هزار تومانی و جدی شدن بحث اصلاح نرخ نیما هم در رشد و روند گرفتن بازار بی‌تاثیر نیست. ترکیبی از تحولات ارزی در کنار گزارش‌های ماهانه و تغییر رفتار سیاستگذار می‌تواند عاملی تداوم یافتن روند صعودی آغاز شده و برگشت اعتماد به تالار شیشه‌ای باشد. برخی هم معتقدند شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" سبب رونق گرفتن بورس شده است !!

بدون شک تحولات ارزی و رشد دلار به عنوان یک درایور قوی در روند حرکتی بازار موثر است و به نظر با رشد دلار، بانک مرکزی و دولت بشدت برای اصلاح نرخ نیما تحت فشار قرار گرفته‌اند. اگر بازار نشانه‌ای از عدم تغییر در رفتار سیاستگذار را احساس کند، واکنش او خلاف آن چیزی است که این روزها در تابلوی معاملات می‌بینیم. و نکته مهم اینکه این بار سهامداران با سرعت بیشتری به اخبار منفی واکنش نشان خواهند داد؛ چراکه هیچ اتفاق و رویدادی از سوی دولت و سازمان بورس در راستای اعتمادسازی صورت نگرفته و کماکان نگاه‌ها به بازار کوتاه‌مدتی است.

بازار کماکان در انتظار نشانه‌های قوی از تغییر تفکر سیاستگذار است و به هیچ وجه تحمل شیرین‌کاری‌های جدید و تصمیمات عجیب دولت را ندارد. البته برخی هم معتقدند شعار امسال عاملی برای بهبود بازار خواهد بود اما دولت نشان داده که از هیچ قواعد اقتصادی پیروی نمی‌کند و در تصمیمات خود درست پیش نمی‌رود. هرگز این موضوع را فراموش نمی‌کنیم که وزیر اقتصاد از پیش‌بینی‌پذیر شدن اقتصاد سخن گفت و دقیقا خلاف آن به بدترین شکل ممکن رخ داد.

اما درخصوص شعار امسال ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24