Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بسیاری امیدوارند کم‌حجمی بازار از هفته سوم که فضا کمی رسمی‌تر می‌شود، رو به بهبود برود. البته یکی از دلایلی که بازار مجددا دچار افت حجم و بی‌تفاوتی شده، این است که خبری از محقق شدن وعده و وعیدها نیست. بازار چند روز می‌تواند با حرف و شعار پیش برود و بعد از آن اگر خبری از اجرایی شدن و محقق شدن وعده‌ها نباشد، روند بازار شبیه به زمستان (سرد و یخ‌زده) خواهد شد !

پیش‌بینی وضعیت بورس 14 فروردین 1403

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات دومین روز کاری از هفته دوم نیمه تعطیل فروردین می‌رویم که بازار شنبه متعادل و با عرضه‌های نسبی آغاز کرد و تقریبا با همان فرمان تا انتهای ساعت معاملات پیش رفت. البته در دقایق پایانی سمت تقاضا کمی بهتر شد اما در مجموع نه خیلی دست خریدار قوی بود و نه فروشنده پَر و پا قرصی در بازار وجود داشت و لذا شاخص کل بدون تغییر بااهمیتی در ارتفاع دو میلیون و 261 هزار واحدی باقی ماند. ارزش معاملات با افت 9 درصدی به 3.9 همت رسید و رقمی بالغ بر 40 میلیارد تومان از چرخه بازار خارج شد. به نظر فضای بازار در هفته دوم فروردین هم بهتر از هفته اول نباشد و شاهد تداوم محافظه‌کاری و صبر در رفتار معامله‌گران باشیم.

در واقع بسیاری امیدوارند کم‌حجمی بازار از هفته سوم که فضا کمی رسمی‌تر می‌شود، رو به بهبود برود. البته یکی از دلایلی که بازار مجددا دچار افت حجم و بی‌تفاوتی شده، این است که خبری از محقق شدن وعده و وعیدها نیست. بازار چند روز می‌تواند با حرف و شعار پیش برود و بعد از آن اگر خبری از اجرایی شدن و محقق شدن وعده‌ها نباشد، روند بازار شبیه به زمستان (سرد و یخ‌زده) خواهد شد ! فراموش نکنیم که هنوز حتی بخش کوچک و سر سوزنی از اعتمادی که طی یکسال گذشته از دست رفته، بازسازی نشده است. اگر نیم‌نگاهی به هر صنعت بیندازید به خوبی نقش مخرب دولت و رد پای او در کاهش حاشیه سود شرکت‌ها را خواهید دید. به نظر اتخاذ تصمیماتی که بصورت تیتروار اشاره شده، برای برگشت اطمینان و اعتماد سرمایه‌گذاران و سهامداران (در کوتاه‌مدت) لازم و ضروری است:

  1. اصلاح فرمول خوراک و فرآورده‌های پالایشی. وعده‌ای که در نیمه دوم فصل زمستان توسط معاون رئیس‌جمهور داده شد اما هنوز خبری از ابلاغ آن به شرکت‌ها نیست.
  2. تعیین تکلیف نرخ تسعیر ارز بانکها
  3. تعیین تکلیف نرخ دلار نیمایی
  4. نتیجه جلسه سران قوا درخصوص تجدید ارزیابی شرکت‌ها به ویژه خودرویی‌ها
  5. واگذاری شرکت‌های تودلی خودروسازان و تعیین تکلیف تصمیمات شورای رقابت
  6. منطقی شدن حقوق دولتی معادن و اعلام یک نرخ و چهارچوب مشخص برای این حوزه
  7. تعیین تکلیف نرخ برق صنایع (اعلام نرخ منطقی)
  8. کاهش نرخ سود بانکی
  9. اصلاح نرخ بهره دریافتی بانکها از کارگزاران (نرخ اعتبار مشتریان)

البته هنوز تعطیلات به پایان نرسیده و برخی معتقدند با آغاز روزهای رسمی، باید ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24