Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

پورابراهیمی با بیان اینکه در دولت فعلی شاهد برخی اتفاقات مثبت در زمینه سیاست‌ های ارزی بودیم، ادامه داد...

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: توجه به سیاست های ارزی مجلس نرخ ارز را کاهش می دهد

بورس24نماینده مردم «کرمان و راور» در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس معتقدند اگر ما در حوزه سیاست‌های ارزی به مبانی علمی، تجارب اجرایی مرتبط با سنوات گذشته در دولت‌های مختلف و از همه مهمتر قوانین و احکام برنامه‌ ای کشور و در کنار آن به سند تحول دولت مردمی آقای رئیسی که در رابطه با سیاست ارزی به طور مفصل توضیح داده شده، توجه نداشته باشیم و مسیر متفاوتی را دنبال کنیم حتماً با مسائلی که از قبل هم مورد پیش بینی بود، مواجه خواهیم شد که شرایط فعلی و حاکم تقریبا بر مبنای همان پیش‌ بینی‌ هایی است که از مدت‌ ها قبل ما نیز به آن اشاره داشتیم و آن موارد را در دستور کار کمیسیون و صحن مجلس قرار دادیم.

وی با اشاره به گزارش کمیسیون اقتصادی در رابطه با مباحث ارزی در جلسه غیر علنی مجلس، در سال گذشته گفت: ما چند ماه قبل از پایان سال با حضور رئیس کل بانک مرکزی مباحث ارزی را مورد بررسی قرار دادیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: به واقع این جلسه، جلسه‌ای بود که ما مشکلات حال حاضر را در آن پیش‌بینی کرده بودیم و متاسفانه این مشکلات در حال تحقق است.

پورابراهیمی با بیان اینکه در دولت فعلی شاهد برخی اتفاقات مثبت در زمینه سیاست‌های ارزی بودیم،ادامه داد :به عنوان مثال دولت در سال اول کاری خود توانست بیش از ۲۰ درصد از میزان صادرات غیر نفتی را نسبت به سال پایانی دولت دوازدهم افزایش دهد که این توفیق بسیار بالایی بود.

او گفت: همچنین دولت در ابتدای سال ۱۴۰۱ با استناد به سند تحول دولت مردمی سیزدهم توانست اتفاقات مثبتی را در خصوص سیاست‌های ارزی و در موضوع ارز ترجیحی و موضوعات مربوط به جلوگیری از قاچاق کالا در کشور و همچنین تخصیص ارز مناسب به کالاهای اساسی در دستور کار قرار دهد. به طوری که در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ که کالای اساسی در کشور توزیع می‌ شد تاکید داشتند که بیش از ۴ میلیارد دلار صرفه‌ جویی ارزی در کشور ایجاد شده است. بنابراین این موارد از جمله دستاوردهای ارزی دولت فعلی بوده است.

منبع خبر: خبرگزاری خانه ملت

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24