Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

علیرضا قدرتی رئیس هیات مدیره سبد گردان هیوا و مشاور سازمان خصوصی سازی: افت قیمت سهام در سال گذشته و جاماندن بازدهی بازار بورس نسبت به سایر بازارهای رقیب مثل ارز، مسکن و سپرده بانکی این امیدواری را در میان سهامداران زنده کرده که می‌تواند در سال جدید این عقب‌ماندگی به میزان قابل توجهی جبران شود و بازدهی مناسبی را نصیب سرمایه‌گذاران کند.

قدرتی: بورس می تواند امسال عقب ماندگی خود را جبران کند

بورس24 :  بازار سرمایه در سال 1403، با تنش‌های منطقه‌ای و افزایش ریسک سیاسی، بر دلار، طلا، و سکه، نشانه‌های قابل توجهی از نقض روند پیش‌بینی شده ارائه کرد. این موضوع نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران در حال تردید و نگرانی درباره آینده بازار سرمایه هستند، و امکان جبران عقب‌ماندگی اخیر بازار نیز در آینده ممکن است وجود داشته باشد.

علیرضا قدرتی رئیس هیات مدیره سبد گردان هیوا و مشاور سازمان خصوصی سازی در گفت و گو با بورس24 در خصوص ارزیابی روند سال گذشته و شروع اتفاقات سال 1403 و همچنین در مورد ترکیب یک پرتفوی مناسب گفت: بازار سرمایه در سال 1403 علیرغم تمام پیش‌بینی‌ها با افت و نزول شاخص‌ها آغاز به کار کرد. متاسفانه، افزایش تنش‌های منطقه‌ای و ریسک سیاسی سبب شد که سهامداران به فروش سهام خود بپردازند و منتظر روشن شدن وضعیت آینده سیاسی منطقه شوند. سطح ریسک سیاسی کشور به میزان قابل توجهی افزایش یافته و سرمایه‌گذاران با تردید نسبت به آینده بازار سرمایه نگاه می‌کنند.

وی افزود: رشد بازارهای موازی شامل بازارهای طلا و ارز در کنار نرخ بالای سود سپرده بانکی سبب گردید که قیمت سهام افت جدی پیدا کند و شاهد نزول شاخص‌های بازار سرمایه شدیم. بسیاری از سهامداران اقدام به فروش سهام خود در این مدت کردند که وضعیت نگران‌کننده‌ای را ایجاد کرده و باعث سوال‌ها و پرسش‌ها و تردیدهای جدی شده است.

رئیس هیات مدیره سبد گردان هیوا و مشاور سازمان خصوصی سازی اظهار داشت: به نظر می‌رسد علی‌رغم همه این چالش‌هایی که وجود داشته، با فروکش کردن تنش‌های سیاسی و شفاف شدن فضای غبارآلود منطقه، بازار سرمایه بتواند به عنوان یکی از پرپتانسل‌ترین بازارها برای سرمایه‌گذاری تبدیل شود.

قدرتی بیان کرد: افت قیمت سهام در سال گذشته و جاماندن بازدهی بازار بورس نسبت به سایر بازارهای رقیب مثل ارز، مسکن و سپرده بانکی این امیدواری را در میان سهامداران زنده کرده که می‌تواند در سال جدید این عقب‌ماندگی به میزان قابل توجهی جبران شود و بازدهی مناسبی را نصیب سرمایه‌گذاران کند.

وی ادامه داد: در حوزه بازارهای جهانی انتشار آمارهای خوب از اقتصاد آمریکا به عنوان بزرگترین اقتصاد جهان در کنار انتشار اخبار نسبتا امیدوارکننده از اقتصاد چین باعث شده که شاهد رشد قیمت‌ها و کالاها در بازارهای جهانی شویم. به طور خاص، رشد فلزات اساسی نسبت به سایر کالاهای اساسی چشمگیرتر بوده است.

مشاور سازمان خصوصی سازی تصریح کرد: احتمال به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو ممکن است در کوتاه مدت این رشد جهانی را با چالشی مواجه کند. بنظر می‌رسد این چالش جدی نباشد و شرایط بازارهای جهانی حداقل طی سه الی چهار ماه آینده شرایط خوب و امیدوارکننده ای باشد.

قدرتی در پایان گفت: از سوی دیگر، انتشار اخبار و امیدواری‌هایی در خصوص اصلاح نرخ دلار نیما می‌تواند یکی از محرک‌های اساسی بازار سرمایه در سال 1403 باشد. رشد اختلاف بازار نیما و بازار آزاد به رقم 24 هزار تومان که تاکنون بی‌سابقه بوده، این امیدواری را در میان فعالان بازار سرمایه ایجاد کرده که مسئولان بانک مرکزی بایستی برای این موضوع اقداماتی انجام دهند.در مجموع، بورس در سال 1403 می تواند این عقب‌افتادگی که در طی دو سال اخیر دیده را جبران کند و شاید نقطه عطفی در مسیر رشد باشد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24