Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

نکته سوم مربوط به بازارهای جهانی است. کامودیتی‌ها در سال گذشته تحت تاثیر سیاست‌های کلان ایالات متحده و رکود در اقتصاد چین، روند اصلاحی و کاهشی را طی کردند اما طی روزهای اخیر شاهد پیشتازی فلزات رنگین و افزایش قیمت نفت بودیم. این رشد تحت تاثیر افزایش رشد تولیدات صنعتی چین و ذخایر پایین فلزات رقم خورده و اثرات مثبتی بر وضعیت شرکت‌های صادراتی به ویژه گروه فلزی و معدنی دارد.

پیش‌بینی وضعیت بورس 20 فروردین 1403

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات سومین روز کاری هفته می‌رویم که بازار دیروز هم فارغ از رنگ و رخسار شاخص، شرایط خوبی نداشت. البته به لطف تعیین نرخ تسعیر 40 هزار تومانی برای گزارشگری مالی پایان سال ۱۴۰۲، سمت تقاضا در دقایق نخست به ویژه در گروه بانکی بد نبود و بازار می‌توانست برگشت کند اما باز شدن شیر عرضه حقوقی‌ها در نمادهایی همچون وبملت و رنج منفی در برخی از نمادهای مورد توجه و تاثیرگذار، بازار را تعمدا با هر ضرب و زوری که بود، در مسیر سرازیری قرار داد ! در نتیجه معاملات روز گذشته شاخص کل با رشد اندک 4 هزار واحدی (شاخص‌سازی) در ارتفاع دو میلیون و 235 هزار واحدی قرار گرفت اما شاخص هم‌وزن که دماسنج دقیق‌تری برای سنجش فضا و روند بازار است با افت بیش از 2 هزار واحدی خبر از منفی بودن طیف گسترده‌ای از نمادها داد. ارزش معاملات با افت 26 درصدی به 4.6 همت رسید و رقمی بالغ بر 240 میلیارد تومان از چرخه بازار خارج شد. جالب است بدانید که از ابتدای سال تاکنون (طی 9 روز کاری) رقمی بالغ بر 1.900 میلیارد تومان پول از بازار خارج شده است. گفتنی است، تراز نقدینگی حقیقی‌ها در پایان سال گذشته در حدود منفی 40 همت (خروج پول توسط معامله‌گران حقیقی) بوده است !

کماکان روی بحث تعمد در روند این روزهای بازار تاکید داریم و اگرچه معتقدیم که بازار با ریسک‌های سیاسی‌ و نظامی و نگرانی از بابت تحولات اقتصادی دسته و پنجه نرم می‌کند اما به شکل واضحی روشن است که عده‌ای تمایل به رشد بازار (بواسطه برخی اهداف خاص یا گروکشی) ندارند. این موضوع وقتی رنگ واقعیت می‌گیرد که برخی اخبار مثبت که در ادامه اشاره خواهیم کرد، می‌رسد اما بازارساز قیمت‌ها را سرکوب می‌کند.

  1. گروه خودرویی روز شنبه بواسطه برخی شایعات مبنی بر تمایل چینی‌ها به خرید بخشی از سهام 2 خودروساز و همچنین زمزمه برگشت برخی از محصولات به بورس کالا با افزایش تقاضا آغاز کرد اما به یکباره رنج‌های منفی و دستکاری قیمت آغاز شد و اکثر نمادها زیر فشار عرضه طوفانی فروشنده‌ها قرار گرفتند !
  2. گروه فلزی و معدنی روز شنبه بواسطه جهش قیمت کامودیتی‌ها با افزایش تقاضا آغاز کرد اما به قدری فضای بازار ملتهب شد که این نمادها در سطوحی پائین‌تر از قیمت‌های پایانی به کار خود خاتمه دادند.
  3. با رشد قیمت نفت (در هفته گذشته)، کرک اسپرد فرآورده‌های پالایشی رشد کرد اما در این گروه هم بازارساز مانعی برای رشد قیمت‌ها بود.
  4. گروه بانکی که از خبر تسعیر نرخ ارز 40 هزار تومانی خوشحال بود، با عرضه جدی حقوقی‌ها سرکوب و سیراب شد.
  5. و نکته آخر اینکه در روزهای پایانی سال گذشته بارها سمت فروش صندوق‌ها محدود شد اما حال که شرایط این روزهای بازار بحرانی است، خبری از محدود شدن فعالیت صندوق‌ها در سمت فروش نیست !!!

این وضعیت و رفتار سیاستگذار به شکل واضحی نشان می‌دهد که فشار عرضه‌ها ارتباط جدی با ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24