Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

برخی از چارتیست‌ها معتقدند با کندل‌های شکل‌گرفته در بازار روز گذشته، کار برای برگشت دشوار خواهد شد و هیچ بعید نیست که ریزش بازار و شاخص تا سطوح 2.050 – 2.100 هزار واحد هم ادامه داشته باشد ! اتفاقی که احتمالا مشمول زمان هم خواهد شد. البته در این ریزش، زیر بزرگان بازار گرفته خواهد شد و این سهام متوسط و کوچک هستند که یک بار دیگر از ناحیه بی‌تفاوتی‌های دولت و سازمان بورس آسیب می‌بینند.

پیش‌بینی وضعیت بورس 26 فروردین 1403

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات دومین روز کاری هفته می‌رویم که بازار شنبه با یک فشار عرضه غیرمنتظره آغاز کرد و از همان فضای مچینگ مشخص بود که چه روز سختی در پیش داریم و لذا با آغاز ساعت معاملات شاهد حملات موشکی فروشنده‌ها به مواضع خریداران بودیم. به نظر می‌رسد فروشنده‌ها اعتقاد راسخ به آغاز درگیری نظامی داشتند و لذا با چنین رویکردی طبیعی است که جسارت خریداران به نقطه حداقلی برسد. البته اندک تلاش‌هایی برای ایجاد تعادل در بازار صورت گرفت اما کافی نبود و در نهایت منتج به ریزش سنگین 54 هزار واحدی بازار و سقوط شاخص تا ارتفاع دو میلیون و 208 هزار واحدی گردید و طبق روال عادی برنامه، میزان کاهش ارتفاع در شاخص هم‌وزن بیش از دماسنج اصلی بازار بود. ارزش معاملات تحت تاثیر جمع‌آوری بخشی از صفوف فروش در نمادهای بزرگ و هیجان منفی ایجاد شده با رشد 35 درصدی به 6 همت رسید و رقمی بالغ بر 2 همت (معادل یک سوم ارزش معاملات) از چرخه بازار خارج شد ... !!

هفته پایانی فروردین را در حالی آغاز کرده‌ایم که انصافا انتظار چنین فضایی را نداشتیم و تصور بر این بود که بواسطه تحولات مثبت در بازارهای جهانی و همچنین افت حدود 100 دلاری طلا، دست‌کم فضای بازار متعادل باشد اما از آنجا که عده‌ای اعتقاد به جنگ و پاسخ مستقیم ایران به اسرائیل را داشتند و از طرف دیگر دولت بطور کل بازار سرمایه را از دایره اقتصاد خارج کرده و به فراموشی سپرده، شاهد فضای پیچیده و ریزش جدی قیمت‌ها هستیم. شاید هم اتفاقاتی در جریان است که ما از آن بی‌خبریم !! قسمت تلخ‌تر ماجرا اینجاست که آقایان تصمیم‌گیر در سازمان بورس هم هیچ تلاشی برای برگشت بازار به ریل منطق ندارند و واکنش درخور توجهی به فضای ملتهب و بحرانی فعلی نشان نمی‌دهند.

قدیمی‌های بازار قطعا به یاد دارند که در حادثه تروریستی دی ماه سال 1398، بلافاصله دامنه نوسان سهام به مدت یک هفته محدود شد اما این روزها نه تغییری در دامنه نوسان و نه تغییری در حجم مبنا را داریم ! واقعا این حجم از بی‌تفاوتی به بحران ایجاد شده نوبر است ! بازار طی یک هفته گذشته با فضاسازی رسانه‌ای، لطمه بزرگی دیده است. اینکه صرفا در سمت فروش بازارگردان‌ها محدودیت ایجاد کنیم، نه‌تنها کمکی به بازار نمی‌کند که ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24