Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بدون تعارف از کنار این موضوع به سادگی نمی‌توان گذشت که ریسک جدیدی در حوزه سیاسی به بازار اضافه شده است. اگر به خاطر داشته باشید طی یکی دو ماه اخیر هم چندین بار به این نکته اشاره شد که تا زمان انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا، بوی جنگ و باروت در منطقه خواهد ماند و لذا یا باید عطای بازار را به لقایش بخشید و یا برای حضور در بازار با این مساله کنار آمد و ریسک‌های آن را پذیرفت.

پیش‌بینی وضعیت بورس 27 فروردین 1403

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : بامداد روز یکشنبه حملات موشکی و پهبادی ایران به مواضعی از رژیم صهیونیستی در راستای پاسخ حمله این رژیم به کنسولگری ایران در دمشق را داشتیم و لذا فعالین بازار که تا پیش از آغاز معاملات بواسطه دنبال کردن خبرها و تحلیل مسائل سیاسی و نظامی خواب شبانگاهی را تجربه نکرده بودند، با رسیدن خبر کاهش دامنه نوسان سهام (برای 3 روز متوالی) و با چشمانی خون‌آلود، کار خود را آغاز کرده و با چیدمان اردرهای میلیونی، تابلوهای بورس و فرابورس را از هیجان فروش مزین کردند و لذا این وضعیت تا پایان ساعت معاملات با صفوفی پیوسته و در هم تنیده ادامه داشت. نکته مهم اینکه در برخی از سهم‌های تاثیرگذار و مورد توجه با جمع‌آوری بخشی از صفوف فروش، حجم‌های مبنا تکمیل شد و لذا شاخص کل با افت بیش از 11 هزار واحدی تا ارتفاع دو میلیون و 196 هزار واحدی عقب نشست. ارزش معاملات بواسطه عدم جمع‌آوری بازار کاهشی بود و به کمتر از 1.7 همت رسید و رقمی بالغ بر 750 میلیارد تومان (معادل 45 درصد ارزش معاملات) از تالار شیشه‌ای فرار کرد ... !

گزارش امروز را در 3 حوزه پیش می‌بریم. بخش اول مربوط به تحولات سیاسی و بین‌المللی است و قبل از هر چیز این نکته را عنوان می‌کنیم که خیلی سیاستمدار نیستیم و قطع به یقین استدلال و مواردی که عنوان می‌شود می‌تواند با خطاهای جدی همراه باشد. طبق آخرین خبرهای منتشر شده توسط مقامات ارشد آمریکایی و اسرائیلی، حمله بامداد یکشنبه، تلفاتی نداشته، خسارات محدود بوده و بخش زیادی از آن دفع شده است. خط خبری رسانه‌های دنیا هم همین هست. لذا بسیاری معتقدند دامنه تنش‌ها بالاتر از حد فعلی (در زمان فعلی) نخواهد رفت. البته که هیچ‌چیز قطعی نیست. اما با توجه به مدت زمان فاصله حمله اسرائیل به کنسولگری تا پاسخ شنبه شب ایران، بسیاری معقتدند این حملات بصورت هماهنگ‌شده و تا حدودی شبیه به اتفاقات عین‌الاسد در سال 98 بوده است.

اما بدون تعارف از کنار این موضوع به سادگی نمی‌توان گذشت که ریسک جدیدی در حوزه سیاسی به بازار اضافه شده است. اگر به خاطر داشته باشید طی یکی دو ماه اخیر هم چندین بار به این نکته اشاره شد که تا زمان انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا، بوی جنگ و باروت در منطقه خواهد ماند و لذا یا باید عطای بازار را به لقایش بخشید و یا برای حضور در بازار با این مساله کنار آمد و ریسک‌های آن را پذیرفت. بدون تعارف باید بپذیریم که از بخش بااهمیتی از دلایل اتفاقات اخیر مطلع نیستیم. اینکه آمریکا چه نقش، منافع و دستاوردی در این درگیری‌ها دارد، نکته اساسی و مهم ماجرا است. اما در کوتاه‌مدت به‌نظر برای چند روز وضعیت اضطراری ادامه داشته باشد و طرفین به شاخ و شانه کشیدن برای یکدیگر ادامه دهند و لذا طبیعتا بازار هم سوار این موج خواهد بود تا فضا کمی روشن‌تر و آرام‌تر شود. تا دیروز جنگ ارزی و سیاست‌های فرزین و دولت را داشتیم و امروز ریسک سیاسی هم به بازار اضافه شد ...

اما بخش دوم، مربوط به تحولات بورس است. به نظر یکی از دلایل شدت واکنش بازار به تحولات اخیر، فارغ از این موضوع که به هر جهت در تمام دنیا واکنش ابتدایی بازارها به مساله جنگ، هیجانی و روانی است، شدت از بین رفتن اعتماد عمومی ناشی از تصمیمات پراشتباه و تکراری دولت است. اگر اندک روزنه‌ امیدی به عقلانیت در دولت فعلی وجود داشت و همه چیز در شعار خلاصه نمی‌شد، قطعا این شدت منفی را شاهد نبودیم اما وقتی سرمایه اجتماعی از دست می‌رود و سهامدار از همه چیز ناامید می‌شود، فضای بحرانی، شکل و شمایل حادتری به خود می‌گیرد.

ضمن اینکه در سایر حوزه‌ها هم فضا جالب پیش نمی‌رود و بطور کل بار روانی سنگینی به سیستم اقتصادی کشور تحمیل می‌شود و البته اثرات ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24