Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

در این سناریو، احتمالا دلار کمی دیگر افت کرده و به تبع آن صندوق‌های طلا و ابزارهای مربوطه هم در مسیر اصلاح و تخلیه بخشی از حباب شکل‌گرفته قرار خواهند گرفت. در بازار سرمایه احتمالا یک برگشت موقت تا پایان هفته داشته باشیم و تا حدودی به نقطه قبل از پاسخ ایران به اسرائیل بازگردیم اما اینکه همه چیز را تمام شده تلقی کنیم، منتفی است ! چرا ؟!!

پیش‌بینی وضعیت بورس 28 فروردین 1403

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات چهارمین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته بواسطه کاهش موقت ریسک‌های سیاسی، نظامی و فروکش نوسانات ارزی و البته آغاز تحرکات صندوق‌های حمایتی، با کاهش فشار عرضه و برقراری تعادل آغاز کرد و بواسطه محدودیت دامنه نوسان و ضعف طرف عرضه، شاهد تشکیل صفوف خرید در طیف وسیعی از نمادها (به ویژه در سهام بزرگ و تاثیرگذار) بودیم. بطور کلی دستکاری ساختارهای بازار درست نیست اما در شرایط بحرانی باید تصمیمات متناسب با شرایط گرفت که تصمیم سازمان هر چند دیرهنگام اما تصمیم مناسبی بود. در نتیجه معاملات روز گذشته، شاخص کل با رشد 10 هزار واحدی در ارتفاع دو میلیون و 206 هزار واحدی قرار گرفت و قسمتی از افت روز یکشنبه را جبران کرد. ارزش معاملات افزایشی بود و به رقمی بالغ بر 2.7 رسید و تراز نقدینگی حقیقی‌ها بعد از چند روز خروج سنگین پول، مثبت (برگشت 300 میلیارد تومان) شد.

انصافا دوران عجیبی را تجربه می‌کنیم؛ چراکه در یک بازه زمانی کوتاه دو ساله انواع و اقسام ریسک‌های سیاسی و نظامی، اقتصادی، بانکی، و اجتماعی به بدترین شکل ممکن به بازار تحمیل شده است. از داستان مهسا و جریانات تلخ آبان 1401 گرفته تا حملات موشکی و جدال در خاورمیانه، حضور یک فرد ناکارآمد در قامت بانک مرکزی، دست‌درازی‌ها و جیب‌بری‌های سنگین دولت، رفتار غیر حرفه‌ای سازمان بورس در دوره‌ها و مقاطع مختلف و در نهایت عدم همراهی بازار با جهش‌های ارزی. جالب اینکه هر چه جلوتر می‌رویم با خود زمزمه می‌کنیم مگر بلایی مانده که سر بازار نازل نشده اما باز می‌بینیم که بله ! شرایط می‌تواند بدتر هم بشود و لذا همین مساله رویکرد معامله‌گران را از سرمایه‌گذاری میان‌مدتی و سهامدارای بلندمدتی به سمت نوسان‌گیری و کسب سودهای کوچک، سوق داده است.

درخصوص تحولات روزهای اخیر، برخی معتقدند همه چیز تمام شده و بازار به شرایط نرمال باز می‌گردد. به نظر 2 سناریو در پیش است و البته باز هم تاکید می‌کنیم که خیلی سیاستمدار نیستیم و ممکن است در این تحلیل اشتباهاتی وجود داشته باشد. سناریوی اول یا بدترین سناریو این است که طرف مقابل کمی زمان بخرد و با این روش، ایران را در شک و تردید نگه داشته تا در زمان مقتضی دست به حملات جدید بزند و زهر خود را بریزد. این منتظر نگه داشتن و سایه ترس، بدترین چیزی است که می‌تواند رخ دهد و بازار را در وضعیت لنگ در هوا نگه دارد. به‌ هر جهت این فضا و این اخبار، ریسک سیستماتیک است که به بازار تحمیل شده و اجتناب‌ناپذیر است و با توجه به خبرهای دیشب و پریشب، سناریوی کم‌رنگی نیست !

اما سناریوی دوم، عدم واکنش اسرائیل و حتی آتش‌بس موقت در منطقه است. با توجه به واکنش آمریکا، عدم صدور بیانیه و قطعنامه علیه ایران در جلسه شورای امنیت سازمان ملل، فروکش نوسانات ارزی و زمزمه آتش‌بس 3 مرحله‌ای میان حماس و اسرائیل، احتمال برقراری آرامش هم وجود دارد. البته باز هم تاکید می‌کنیم از بخش بااهمیتی از دلایل اتفاقات اخیر مطلع نیستیم. اینکه آمریکا چه نقش، منافع و دستاوردی در این درگیری‌ها دارد، نکته اساسی و مهم ماجرا است و به نظر اگر چراغ سبز آنها نبود، حملات بامداد یکشنبه رخ نمی‌داد !

در این سناریو، احتمالا دلار کمی دیگر افت کرده و به تبع آن صندوق‌های طلا و ابزارهای مربوطه هم در مسیر اصلاح و تخلیه بخشی از حباب شکل‌گرفته قرار خواهند گرفت. در بازار سرمایه احتمالا یک برگشت موقت تا پایان هفته داشته باشیم و تا حدودی به نقطه قبل از پاسخ ایران به اسرائیل بازگردیم اما اینکه همه چیز را تمام شده تلقی کنیم، منتفی است ! چرا ؟!! چون بزرگترین مشکل بازار فارغ از ریسک‌های سیاسی، تصمیمات سیاستگذار و بازی بانک مرکزی در زمین دولت است که سبب شده اینچنین بازار به بازی گرفته شود و در برابر سایر بازارها حرفی برای گفتن نداشته باشد ...

نکته بااهمیت اینکه، طی مدت اخیر تحرکات خوبی در بازارهای جهانی صورت گرفته و بسیاری از کامودیتی‌ها سقف‌های یکساله خود را پس گرفتند. دلار در بازار آزاد با رشد سنگینی همراه شده و شکاف عجیبی با دلار نیما (نزدیک به 70 درصد) گرفته است. در سوی دیگر وزیر اقتصاد از ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24