Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

از طرف دیگر با آغاز اردیبهشت ماه، باری دیگر تحولات مهم کدال را خواهیم داشت. گزارش‌های ماهانه که البته به دلیل تعطیلات فروردین نمی‌تواند سیگنال قوی از ناحیه مقدار فروش را صادر کند اما شاید سیگنال نرخ در برخی از شرکت‌ها را داشته باشیم و گزارش‌های 12 ماهه که اتفاقا بسیار مهم و تاثیرگذار خواهد بود و می‌تواند انگیزه قوی برای رشد بازار به واسطه ارزندگی قیمت‌ها ایجاد نماید.

پیش‌بینی وضعیت بورس 2 اردیبهشت 1403

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات دومین روز اردیبهشت می‌رویم که بازار شنبه قوی و بهتر از انتظار آغاز کرد. با گذر از دقایق ابتدایی اندکی مردد شد اما خریداران به سرعت گوی و میدان را ربودند و با سرعتی بالا فروشندگان را از دور خارج کردند. عواملی نظیر جهش قیمت‌ کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی، گذر از تعطیلات پایان هفته و فروکش نسبی ریسک‌های سیاسی، رسیدن برخی اخبار مثبت به ویژه از گروه خودروسازی، برگشت دامنه نوسان به شرایط عادی و در نهایت امیدواری به‌حصول نتیجه مثبت از جلسه چندجانبه مجلس شورای اسلامی، سازمان بورس و کانون نهادها درخصوص بند "س" تبصره 6 قانون بودجه 1403 (تعیین سقف 500 میلیارد تومان برای معافیت مالیاتی) سبب شد تا پس از مدت‌ها بازار مثبت و خوبی را شاهد باشیم. در نتیجه معاملات روز گذشته، شاخص کل با رشد سنگین 77 هزار واحدی تا ارتفاع دو میلیون و 285 هزار واحدی قد کشید. حجم و ارزش معاملات تحت تاثیر برگشت دامنه نوسان به شرایط عادی و خوش‌بینی به تغییر روند بازار با جهش 150 درصدی به 6.6 همت رسید و رقمی بالغ بر 1.080 میلیارد تومان از نقدینگی خارج شده فروردین ماه به تالار شیشه‌ای بازگشت.

قبل از اینکه سراغ تحلیل بازار برویم، به این موضوع اشاره کنیم که در بحران اخیر، سازمان بورس تا حدودی اوضاع را کنترل کرد، هر چند که طبق مطالب روزهای اخیر، می‌توانست زودتر از اینها اقداماتی را انجام دهد و به برقراری آرامش در بازار و ممانعت از پنیک شدن قیمت‌ها کمک بیشتری نماید. اما در نهایت با سیاست محدودیت در دامنه نوسان و همچنین تزریق نزدیک به ۵ همت پول توسط صندوق‌های توسعه و تثبیت، بخشی از هیجان ایجاد شده را کنترل کرد. لذا به نظر می‌رسد بازار باید کمی از مسائل سیاسی و جنگ‌های موشکی تلگرامی فاصله گرفته و رفتار منطقی‌تری داشته باشد !

بازار سرمایه طی مدت اخیر بیشترین آسیب را دیده و نه‌تنها رشد نکرده که بر خلاف سایر بازارها روند نزولی را طی کرده و این در شرایطی است که اتفاقا برخی اخبار مثبت می‌توانست عاملی برای رشد صنایع باشد اما زیر سایه اخبار جنگی و نظامی کم‌رنگ و کم‌اثر شد‌. لذا در ادامه مروری بر این خبرها خواهیم داشت:

  1. رشد قابل توجه کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی بخصوص در بخش فلزات که مس به سطوح 10 هزار دلاری نزدیک شد و روی با گذر از قیمت‌های 2.800 دلاری در مسیر کانال 3 هزار دلاری قرار گرفت.
  2. در بازار محصولات پتروشیمی هم متانول طی دو هفته اخیر رشد مداومی رو تجربه کرده و به مرز کانال ۴۰۰ دلاری رسیده است.
  3. اعلام نرخ تسعیر 40 هزار تومانی که تاثیر مثبتی بر بانکها و شرکت‌هایی که دارایی ارزی دارند، منعکس می‌کند.
  4. سیگنال‌های غیر موثق از بانک مرکزی مبنی بر افزایش نرخ دلار نیمایی و کاهش فاصله آن با دلار آزاد.
  5. سیگنال بورس کالا که عرضه محصولات فولادی و پتروشیمی با رقابت بالا همراه شد و به نوعی نزدیک شدن به افزایش دلار نیما را تایید می‌کند.
  6. زمزمه‌هایی مبنی بر اصلاح ابلاغیه فرمول خوراک و فرآورده‌های پالایشی تا نیمه‌های اردیبهشت ماه.
  7. افزایش نرخ مصوب کارخانه برخی محصولات خودروسازان است که در یک اقدام بی‌سابقه حدود 60 - 70 درصد افزایش نرخ برای محصولات ایران‌خودرو توسط شورای رقابت در نظر گرفته شده است این افزایش نرخ، سیگنال نزدیک شدن نرخ کارخانه به نرخ حاشیه بازار را می‌دهد و بنظر سیاست‌های صمت و شورای رقابت برای نجات خودروسازان پس از خصوصی‌سازی آنها، کم‌کردن شکاف قیمتی با بازار آزاد و کمرنگ کردن قیمت‌گذاری دستوری در این صنعت است. این خبر هم یکی از مهم ترین اخبار بازار بود.
  8. و مورد آخر، افزایش نرخ 40 درصدی چغندر قند و انتظار برای افزایش جدی قیمت شکر درب کارخانه‌ها.

از طرف دیگر با آغاز اردیبهشت ماه، باری دیگر تحولات ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24