Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

یکی از مهمترین موضوعات، نرخ ارز و تحولات سامانه نیما است. سابقه بارها نشان داده که هر بار ریسک‌های سیاسی کم‌رنگ شده، دولت در مسیر اصلاح سیاست‌های ارزی قرار گرفته و احتمالاً این بار هم چنین اتفاقی رخ دهد. این موضوع یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی است که جریان بازار را تغییر خواهد داد و فعلا بحث در این خصوص بسیار داغ است. البته همین حالا رویدادها و خبرهای خوب از بورس کالا و گروه خودرو به گوش می‌رسد و همین مساله در تقویت روحیه معامله‌گران موثر بوده است.

پیش‌بینی وضعیت بورس 3 اردیبهشت 1403

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات سومین روز کاری هفته می‌رویم که بازار دیروز هم با افزایش تقاضا و تحرکات مثبت آغاز کرد و در همان دقایق نخست شاهد جهش قیمت‌ها و شاخص‌ها بودیم اما با گذر از یکساعت نخست و بواسطه تداوم نگرانی‌ها نسبت به تحولات سیاسی و اقتصادی، رفته‌رفته شک و تردید در دل خریداران بیشتر شد و در همین راستا عرضه‌کننده‌های بیشتری در کف بازار حاضر شدند. در نتیجه معاملات روز گذشته شاخص کل با رشد حدود 27 هزار واحدی تا ارتفاع دو میلیون و 313 هزار واحدی پیشروی کرد. این رشد در همان دقایق ابتدایی محقق شد و نیمه دوم بازار دستاورد خاصی نداشت.

ارزش معاملات با افت اندک 7 درصدی به 6.1 همت رسید که برای قیمت‌های فعلی بازار عدد خوبی است. همچنین رقمی بالغ بر 290 میلیارد تومان از پرتفوی معامله‌گران حقوقی به سبد حقیقی‌ها منتقل شد و باز هم شاهد خروج پول از صندوق‌های بادرآمد ثابت بودیم. انصافا فروردین تلخ و سختی را چه به ‌لحاظ مالی و چه به لحاظ روحی و روانی پشت سر گذاشته‌ایم و لذا طبیعی است که هنوز سمت تقاضا آن جسارت کافی را برای حرکت‌های قوی و دامنه‌دار نداشته باشد. با این حال برخی معتقدند اردیبهشت می‌تواند یک ماه طلایی برای بازار باشد. اما به نظر می‌رسد برای اظهارنظر درخصوص فضای بازار این ماه با توجه به شناختی که از دولت داریم، کمی زود باشد.

در حوزه سیاسی، تحولات نظامی را نمی‌توان خاتمه یافته تلقی کرد. چراکه خاورمیانه آبستن حوادث و رویدادهای متفاوتی است که هر لحظه ممکن است با یک حمله موشکی و راکتی همه چیز تحت تاثیر قرار گیرد اما در مقطع فعلی طرفین ترمز جنگ را کشیده و به نظر تن به آتش‌بس موقت داده‌اند. اما بزرگترین مشکل و ریسک بازار، حملات راکتی دولت است ! دولتی که طی یکسال اخیر با موشک‌های نقطه‌زن و اتمی خود، بسیاری از صنایع را زمین‌گیر کرده و خاک و سود آنها را به تصرف خود در آورده است !! بنابراین بسیار مهم است که آتش‌بس دولت در این حوزه را داشته باشیم.

البته با کاهش نسبی ریسک‌ها و برخی خبرهای خوب، شاهد شجاع شدن طیفی از معامله‌گران و برگشت بخشی از نقدینگی خارج‌شده هستیم. همانطور که در گزارش‌های اخیر هم عنوان شد، در فروردین ماه رقمی بالغ بر 5.3 همت پول از بازار خارج شد. این پول با برقراری آرامش در بازار باز خواهد گشت و احتمالا فتیله رشد بازار ارز و طلا کشیده خواهد شد. به‌ طور کلی آرامش نسبی سیاسی اتفاقی است که به سود بازار بوده و باز هم شاهد بودیم که با وقوع جنگ و حتی افزایش نرخ ارز بازار نه‌تنها رشد نکرد که کاهشی بود و لذا از ابتدای هفته موفق به تغییر مسیر شد و فضای متفاوتی را رقم زد.

هفته نخست اردیبهشت را در حالی پشت سر می‌گذاریم که کماکان بازار نگاه ویژه به اخبار و تحولات سیاسی و نظامی دارد. اخباری که تمامی ندارد. در حوزه اقتصادی، بحث بودجه مالیات داغ است. موضوعی که با توجه به قول‌های رئیس مجلس شورای اسلامی و جلسه صبح روز شنبه بین برخی از روسا، احتمالا ختم به خیر شود. به واقع معتقدیم تا یک تغییر اساسی در نگرش سیاستگذاری‌های دولت ایجاد نشود، بازار آن رشد تمام عیاری را که بسیاری انتظار دارند، تجربه نخواهد کرد. این تغییر رفتار باید به شکلی واضح و عملی باشد و ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24