Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

با یک مثلث متساوی‌الاضلاع و سه جریان خاص در اردیبهشت روبرو هستیم. 1- تحولات کدال 2- تغییر سیاست‌های پولی و ارزی بانک مرکزی 3- تصمیمات خاص اقتصادی دولت. تحولات کدال نقش تثبیت‌کننده بازار را خواهند داشت. تغییر رویکرد بانک مرکزی در مسائل اشاره شده در تقویت روحیه معامله‌گران، شدت گرفتن ورود نقدینگی و حرکت دامنه‌دار بازار موثر خواهد بود و اصلاح تصمیمات دولت و برداشتن برخی موانع منجر به اتفاقات مثبت خاص در سودسازی شرکت‌ها خواهد شد.

پیش‌بینی وضعیت بورس 4 اردیبهشت 1403

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات چهارمین روز کاری هفته می‌رویم که بازار دیروز متعادل و البته با رگه‌هایی از عرضه تحت تاثیر تحرکات نیمه دوم بازار یکشنبه آغاز کرد. نیم ساعت نخست را با میدان‌داری نسبی فروشنده‌ها به پایان برد. با گذر از دقایق ابتدایی سمت تقاضا کمی بهتر شد اما در نیمه دوم معاملات و هر چه به پایان بازار نزدیک‌تر شدیم، فروشندگان بیشتری وارد گود شدند. حقیقت امر روز مهم و حساسی برای بازار بود و عیار خریداران و فروشندگان تا حدودی محک خورد و البته مشخص شد با گذر از هیجانات مثبت دو روز ابتدایی هفته، هنوز اعتماد کافی در بازار وجود ندارد. در نتیجه معاملات روز دوشنبه شاخص کل با رشد خفیف 4 هزار واحدی در ارتفاع 2 میلیون و 316 هزار واحدی قرار گرفت. ارزش معاملات با یک افت دیگر (حدود 17 درصد) به 5.1 همت رسید که خبر خوبی نیست و رقمی بالغ بر 10 میلیارد تومان از چرخه بازار خارج شد. جریان پول هنوز آنطور که باید و شاید نتوانسته سیگنال قوی صادر کند و این جمله بدین معنی است که با نقدینگی محدودی مواجهیم که توسط خود فعالان بازار هدایت و مدیریت می‌شود و هیچ پول قوی و موثری راهی بازار نشده است.

البته برای قضاوت کمی زود است؛ چراکه عموما گام‌های اولیه توسط معامله‌گران پای ثابت بازار برداشته می‌شود و لذا حرکت بزرگتر و دامنه‌دار، نیازمند اخبار تاثیرگذار و ورود پول قوی‌تر است و این نقدینگی در صورتی تن به ریسک حضور در بازار می‌دهد که تغییرات اساسی در رفتار و کردار دولت ببیند. در همین راستا فراموش نکنید که آن پول پرقدرتی که از جانب اعتبار می‌توانست بازار را به حرکت درآورد، مدتی است با نرخ‌های بالای هزینه بهره (بیش از 30 درصد) جذابیت‌ خود را از دست داده و این موضوع تبدیل به چالشی جدید برای بازار شده است. (انصافا طی هیچ دوره‌ای هیچکدامیک از روسای بانکهای مرکزی چنین پدرکشتگی و زاویه‌ای با بازار سرمایه نداشتند !!) به همین دلیل است که روی برخی خبرها و تحولات خاص نظیر اصلاح دلار نیما، رسیدن برخی ابلاغیه‌ها و تصمیمات خاص و تاثیرگذار دولت تاکید می‌کنیم.

البته از آنجا که نزدیک شدن به زمان انتشار گزارش‌های 12 ماهه و تقسیم سود مجامع را داریم و از طرف دیگر جهش اخیر نرخ ارز و قرار گرفتن قیمت‌ها در سطوح حداقلی را داریم، بسیار بعید است جریان کاهش قیمت جدی در بازار را داشته باشیم، مگر اینکه باری دیگر اخبار نظامی و تحولات سیاسی و یا تصمیمات جدید نسنجیده دولت، فضا را ملتهب کند. در حال حاضر مهمترین رویدادی که می‌تواند یک حرکت قوی و دامنه‌دار در بازار ایجاد نماید، چیزی جز تغییر سیاست‌های ارزی نیست و حتی در بازار می‌بینیم که میل به حرکت به سمت سهام دلاری که از این خبر منتفع می‌شوند، بیشتر شده است. در کنار این موضوع، نیاز به تغییر در سیاست‌های پولی بانک مرکزی و افت آرام نرخ سود داریم تا تحلیلگران P/E بالاتر و منطقی‌تری به سهام بدهند. در واقع تغییر مسیر بازار به رویکرد مردی به نام فرزین گره خورده و لذا سازمان بورس می‌بایست تمام همت خود را برای فشار به تغییر رویکرد بانک مرکزی به کار بندد.

در گام بعدی نیاز به تصمیات خاص اقتصادی و اثرگذار بر صنایع داریم. در حوزه معادن، ریسک عوارض صادراتی تا حدودی برطرف شد و خبر خوب از نیروگاه‌ها را داشتیم. به نظر می‌رسد رسیدن ابلاغیه ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24