Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

تصور کنید در بازار خریدار سهامی هستید که قرار است تا دو ماه دیگر به مجمع بروند. یک سود نقدی تقسیم کنند و یکسال بعد به مجمع دیگری برای پرداخت DPS بروند. در واقع طیفی وسیعی از سهام در بازه زمانی 14 ماهه دو تقسیم سود دارند که با توجه به P/Eهای فعلی و فضای ارزی کشور، سرمایه‌گذاری در سهام با شرایط بنیادی مناسب، بسیار جذاب و کم‌ریسک خواهد بود.

پیش‌بینی وضعیت بورس 5 اردیبهشت 1403

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات آخرین روز کاری هفته می‌رویم که بازار سه‌شنبه با عرضه‌های بیشتری آغاز کرد و از آنجا که در جدال دوشنبه خریداران موفق به پیروزی در برابر فروشندگان نشده بودند، طبیعی بود که در نیمه نخست بازار، فضا چندان باب میل سهامداران نباشد و لذا از آنجا که خریداران در انتظار رسیدن اخبار قوی و تاثیرگذار بودند و هنوز خبر دندان‌گیری نرسیده، فضای سرد بازار تا انتهای ساعت معاملات ادامه داشت و لذا شاخص کل با افت 13 هزار واحدی تا ارتفاع دو میلیون و 303 هزار واحدی عقب نشست. حجم و ارزش معاملات برای سومین روز متوالی کاهشی بود و به 4.9 همت رسید و رقمی بالغ بر 40 میلیارد تومان وارد چرخه بازار شد. البته فضا در صنایع متوسط و کوچکتر و بطور کل آنها که طی مدت اخیر افت بیشتری داشتند، کمی بهتر بود. با این حال همه نمادهای کوچک و متوسط به یک اندازه مورد توجه نبودند. اساسا بازار تمایل به سود کوتاه‌‌مدت دارد و اگر احساس تقاضا و رشد سریع در یک یا چند نماد بکند به سمت آن حرکت می‌کند. وگرنه کسی حوصله خریدن سهام ارزنده و صبر را ندارد. فعلا وضعیت نوسانی و متعادل پابرجا بوده و تا یک خبر جدی و تاثیرگذار نرسد، خبری از تقاضای قوی نخواهد بود.

بازار از آن تب و تاب روزهای اولیه اردیبهشت افتاده اما خیلی هم غیرمنطقی رفتار نمی‌کند. برای ادامه‌دار شدن روند صعودی و ایجاد طول موج قوی‌تر، به اخبار قوی‌تری احتیاج است. البته به‌این موضوع اعتقاد داریم که نقاط ارزندگی بازار با توجه به شرایط بنیادی و گزارش‌ها یک پله بالاتر آمده اما معامله‌گران هنوز واکنش جدی نشان نداده‌اند. نکته مهم دیگر این است که هر چه جلوتر می‌رویم به زمان برگزاری مجامع نزدیک‌تر می‌شویم. تصور کنید در بازار خریدار سهامی هستید که قرار است تا دو ماه دیگر به مجمع بروند. یک سود نقدی تقسیم کنند و یکسال بعد به مجمع دیگری برای پرداخت DPS بروند. در واقع طیفی وسیعی از سهام در بازه زمانی 14 ماهه دو تقسیم سود دارند که با توجه به P/Eهای فعلی و فضای ارزی کشور، سرمایه‌گذاری در سهام با شرایط بنیادی مناسب، بسیار جذاب و کم‌ریسک خواهد بود.

بنابراین باتوجه به‌نزدیک شدن به زمان انتشار گزارش‌های 12 ماهه و فصل مجامع، بازار با شیبی ملایم روند صعودی نرمی را طی خواهد کرد و البته در این میان اصلاح در هر یک از سیاست‌های پولی و ارزی بانک مرکزی در روحیه معامله‌گران و در نهایت شتاب حرکتی بازار موثر خواهد بود. از این رو معتقدیم این روزها باید توجه بیشتری به کدال داشت. به‌نظر بازار کار سختی برای رشد نداشته باشد اما به‌هر جهت برای این رشد نیاز به آرامش و سیاستگذاری‌های منطقی دارد. چیزی که تاکنون شاهد نبودیم و از ابتدای سال درگیر ریسک‌های سیاسی و اخبار مالیاتی دولت و مجلس و نرخ برق بودیم ... !!

باز هم تاکید می‌کنیم، بازار برای جلب اعتماد عمومی نیاز به تغییر در رفتار و کردار دولت دارد. لذا تا طرز فکر سیاستگذار تغییر نکند، طول موج‌های ایجاد شده در بازار بلند و قوی نخواهد بود. نه اینکه بازار رشد نکند اما با شرایط و دیتای فعلی، طول موج‌های ایجاد شده، قوی نیست. به نظر اگر سیاستگذار در رفتار و اعمال خود تجدیدنظر نکند، در عین ارزندگی بازار و جمع شدن فنر سهم‌ها، 4 اتفاق رخ خواهد داد. اتفاق اول، کاهش ارزش معاملات است که اتفاقا طی روزهای اخیر هم این موضوع را مشاهده شد، اتفاق دوم ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24